Best Marketing • 22 november 2019

Kas sinu e-pood on jõuludeks valmis?

Iga turundaja teab, et detsember on aasta üks oodatumaid aegu. Läbimüügid kasvavad juba ainuüksi sellepärast, et pea kõigil meil on vaja osta kingitusi – nii endale kui teistele. Hoolitse, et sinu e-pood oleks pühadeks valmis.

Turundajana peaksid küsima, mida saaksid omalt poolt veel teha, et pühademüüki n-ö loomulikust kasvust veelgi enam tõsta? Milliseid võimalusi pakuvad e-poodi loodud sisu, tarne- ja maksevõimalused?

Loo spetsiaalset sisu, paku näiteks kingiideid

Paljud e-poed pakuvad oma külgedel lisaks müüdavatele toodetele ka kasulikku ja huvitavat lugemist. See on suurepärane võimalus juhtimaks tähelepanu toodetele, millel näed suurimat müügipotentsiaali. Kõige lihtsam on koostada artikleid kingiideedest. Aluseks võid võtta näiteks konkreetse sihtgrupi (10 kingiideed noorele emale) või tootekategooria (selle talve parimad lauamängud).

Lisaks sellele hindavad sinu e-poe kasutajad inspiratsiooni tekitavaid artikleid. Eriti kasulik on see näiteks sisustus- ja majapidamistarbeid müüvas e-poes aga kindlasti ka moetoodete pakkumisel. Artikkel “5 lihtsat soovitust stiilseks jõululauaks” leiab kindlasti lugemist iga perenaise poolt. Hästi kirjutatuna võib sul õnnestuda ühele kliendile kõik need viis soovitust ka edukalt müüa. Seejuures ei tunne klient, et talle on liigset müüki tehtud. Vastupidi, sa aitasid tal lahendada konkreetse probleemi.

Tee eraldi toote- ja/või kategooria lehed, uuenda tootekirjeldusi

Kui sinu e-poe platvorm võimaldab, siis kasulik oleks luua uued erikategooriad, mis sisaldavad just pühadehoojaks kõige sobivamaid tooteid. Millised tooted sinna kuuluvad, saad otsustada nii varasema kogemuse põhjal kui ka näiteks saadavuse järgi, et klient saaks arvestada nende kiire tarnega.

Kindlasti on mõistlik luua teemakatalooge – näiteks kingitused koolilapsele, parimad kingiideed abikaasale või vahvad leiud kolleegidele. Kuna klient ei pea su e-poes pikalt ringi jalutama, siis on tõenäosus ka emotsiooniostudeks kõrgem. Samuti on suurem tõenäosus, et klient ostab ühest kategooriast mitu toodet. Parimal juhul lahendab aga kõik oma kingimured sinu poes – sa oled selle lihtsalt nii mugavaks teinud.

Ka tootekirjeldused tasub võimalusel üle käia ja vaadata, kas mõnede puhul tasuks hooajalist sobivust kuidagi eriliselt välja tuua. Siin saaks vihjata näiteks potentsiaalsetele kingi saajatele.

Allahindlus, tasuta tarne ja pikem tagastuste aeg

Väike allahindlus või tasuta tarne pakkumine ei pruugi olla peamine argument ostu sooritamiseks, ent see võib olla lõplik tõuge. Et see aga nii oleks, tuleb seda pakkuda kavalalt. Näiteks võiks allahindlust pakkuda ostukorvi summa alusel. Seda võib nii varakult välja reklaamida kui ka juba ostukorvis n-ö boonuspakkumisena esitada. Näiteks kuvad ostukorvis teadet, et "ostes veel ühe toote hinnaga 10€ või rohkem, rakendub allahindlus 15%".

Tasuta tarne pakiautomaati on suhteliselt levinud, seega võid oma kliente üllatada näiteks tasuta kulleri pakkumisega. Müües tooteid, kus kulleri kasutamine on tõenäolisem, võib see olla oluliseks tõukeks ostu sooritamiseks. Kiirel pühade-eelsel ajal hindame kõrgelt mugavusi, mis seda perioodi aitavad paremini üle elada.

Kui seaduse järgi saab e-poest ostetud kaupu tagastada 14 päeva jooksul, siis kaupmehel on võimalus seda perioodi oluliselt pikendada. Kingituste ostmine tähendab tihti seda, et kaup jõuab oma tegeliku saajani hiljem. Seda võiks arvestada, pakkudes kampaania korras tagastusvõimalust näiteks 30 päeva.

Makseviisid, mis hajutavad väljaminekuid

Makseviisi sidumine pühadehooajaga pole e-kaubanduses seni erilist rõhku saanud, kuid üha mitmekesisemad makseviisid loovad selleks võimaluse. Sinu e-poe kliendid võivad novembris-detsembris kasvavate väljaminekute tõttu kulutusi hajutada, hoidmaks igakuiseid väljaminekuid kontrolli all. Siin tulevad mängu niinimetatud maksa hiljem makseviisid, mida oma poes pakkuda saad.

Allikas: Maksekeskus

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700