Password 2019 disain: mis on kontseptsiooni taga

2019. aasta Passwordi disaini loojaks oli loovagentuur Havas Creative. Ettevõtte kunstiline juht selgitab, kuidas visuaalne disain sündis ning mida kasutatud sümbolid tähendavad.

Loovagentuuri Havas Creative AD Santino Calvo sõnul oli Eesti suurimale turunduskonverentsile Password 2019 visuaali disainimine rohkem kui suur väljakutse. „Tegu oli põneva ja lõbusa ettevõtmisega. Oli väga huvitav tutvuda sellega, mis hetkel turundusmaastikul toimub ja leida võimalusi illustreerimaks selle aasta teemat ebatraditsiooniliselt,“ ütles Calvo.

Password 2019 programmijuhil Hando Sinisalul oli kindel konverentsi teemapüstitus olemas – uus ja moodne growth marketing ehk kasvuturundus. Koostöös pandi kirja märksõnad, mis peaksid konverentsi kujundust kirjeldama: mänguline, keeleliselt naljatlev, tähenduslik ja ärgatav.

Calvo ütles, et ta pakkus välja vaid ühe lähenemise ning väga palju ei olnud tarvis algideed muuta ega täiendada. Koostöö sujus väga hästi ning ilma tõrgeteta.

Visuaali väljatöötamisel inspireerisid kunstilist juhti enim noored alustavad ettevõtted ja start-upid: „Ma pean väga põnevaks, kui suudetakse saavutada suurt edu põhimõtteliselt mitte millestki.“ Kaasaegseid ärimudeleid kehastas Calvo sõnul visuaalis peamiselt tüdruk.

Ühtpidi võttis töö kokku selle aasta turunduskonverentsi põhifookuse. Teisalt lisas väikese kiiksu: tavapärase Eesti mentaliteedi loobuda/keelduda/mitte vastu võtta uusi kasvutrende, mis on tingitud hirmust näha kohalikust mullist kaugemale.

Sümbolite tähendused

„Visuaalis kasutatud sümbolid, näiteks ülespoole nooled, lehed jms, on edu ja kasvu metafoorid,“ selgitas Calvo.

Visuaalil kujutatud tüdruk kehastab uut ärimudelit, mis on avatud muutuste revolutsioonile ja edule suuremal skaalal. Tüdruk on suur, võimas ja ei karda konkurentsi. Ta on enesekindel ning valmis osalema suurtes muutustes.

Mull, mida tüdruk puhub, sümboliseerib ettevõtteid, kelle areng on pidurdunud, kuna nad kardavad või lihtsalt ei taha muutusi. Samas saavad nad aru, et on aeg muutusteks ja soovivad huviga piiluda, mis toimub väljaspool nende enda mulli.

Lootuse sümboliks on disainis nõel, mis on kohe-kohe mulli purustamas. Uus ärimudel ei ole vaenlane, vaid viib hoopis kasvule ning ettevõtte vana kinnistunud äristrateegia juurest edasi. Seega mulli purustamine võib juhatada parimate saavutuste ja eesmärkideni.

Ülejäänud sümbolid pilavad traditsioonilisi turundusikoone ja kasvukujutisi. Värvilahendus aga on ülesse ehitatud tugeva kontrasti peale.

Password 2019 visuaali loonud meeskond:

AD: Santino Calvo

Disainer: Jan Kramp, Merily Lillevälja

Video: Felix Alexander Paula Antonio, Martin Haljaste

Projektijuht: Saara Indiana Bergström

Turundusstrateeg: Eha Talvist-Reinsalu

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee