Keit Ausner • 28 märts 2019

Eelarve oli 80 miljonit, aga töö sai tehtud 2 miljoniga

"Ma tunnen, et võin öelda välja sellise lause – turundus, see on imelihtne! Aga ainult siis, kui teil on olemas väga hea lugu,“ ütles “Teeme Ära” sihtasutuse juhataja Eva Truuverk, kes on juhtinud seda liikumist algusest peale, turunduskonverentsil Password.

"Mina jõudsin oma hea looni 2007. aastal. Saime oma inimestega ühes väikeses Tallinna kohvikus kokku ja Rainer Nõlvak käis välja idee, et võiks koristada kogu Eesti ühe päevaga ära. See tundus tol hetkel muidugi täiesti utoopiline, aga mõte pandi sellegi poolest mulda ja see hakkas vaikselt idanema.“

"Teeme Ära" koristuspäev Eestis.  Foto: Raul Mee

Esimest korda tehti koristuspäevast juttu 2007. aasta oktoobris ja nii uskumatu, kui see idee Truuverki sõnul ka ei tundunud, oli novembris esimene strateegiakoosolek, mille tulemusena sündis „Teeme Ära“ bränd.

"Kui te küsite, mis meie eelarve oli, siis 2 miljonit eurot on see summa, mis on kulunud nelja aasta jooksul ettevalmistuseks ja läbiviimiseks. Meie esmane eelarve oli 80 miljonit, aga vot töö saime tehtud ära ainult kahega," märkis Truuverk.

Eva Truuverk Passwordi turunduskonverentsil esinemas.  Foto: Marko Mumm

Soov üheskoos koristada on viinud Truuverki kokku ka selliste tuntud inimestega nagu Richard Branson ja ABBA liige Björn Ulvaeus.

Tänaseks ei ole tõenäoliselt eestlast, kes poleks „Teeme Ära“ koristuspäevast kuulnud. 2014. aastal astuti aga veelgi suurem samm ja esitati endale väljakutse – koristada samal päeval üle kogu maailma. „Mida teie teeksite, kui teaksite, et peate tegema midagi nii suurt ja teil on tiimis vaid 5 inimest ning 3 lauda, mis on renditud Telliskivi loomelinnakus?“ küsis Truuverk. Tema sõnul tuleb sellises olukorras oma inimestesse korralikult uskuda ja alustuseks selgitada välja, mis on iga meeskonnaliikme tugevused. "Me seisime ilmselge väljakutse ees – kust saada raha, kuidas kaardistada kogu illegaalne prügi, kuidas saada üldse kasulikke teadmisi prügiteemadel kogu maailmas, kuidas teha kommunikatsiooni ja kuidas ehitada üles võrgustik 150 riigis. Siin on ainult üks võti – need inimesed sinu tiimis ja sinu kõrval,“ ütles ta. Soov üheskoos koristada on viinud Truuverki kokku ka selliste tuntud inimestega nagu Richard Branson ja ABBA liige Björn Ulvaeus.

Kuidas sai paari inimese soovist üleilmne tegu?

"Me elasime selle mõttega neli aastat. Kui sul on inimesed ja eesmärk, siis pead asuma teele. Teedki iga päev 10 kõnet, saadad 20 e-kirja ja läbid hunnikutes koosolekuid. Tähtis on, et sa teeksid neid asju järjepidevalt. 2015. aastal me ainult rääkisime, rääkisime ja rääkisime oma võrgustiku liikmetega ja otsustasime, et see on võimalik! See oli meeletult raske töö, aga 2016. aasta konverentsil võtsime vastu otsuse, et me teeme seda,“ ütles Truuverk. Esimene maailmakoristus päev toimus 2018. aasta septembris ja seal osales üle 13 miljoni inimese enam kui 150 erinevast riigist.

Alguses plaaniti ülemaailmne ettevõtmine nimetada „Teeme Ära“ järgi “Let’s do it day”, aga põhjaliku analüüsi järel otsustati võtta kasutusele loosung “World Cleanup Day”, sest selle sõnum on selgem ja üheselt mõistetav. Riikidele jagati brändiraamatud ja juhendid, kuidas brändi oma riigis kommunikeerida. Logo tõlgiti enam kui 150 keelde ja see läks Truuverki sõnul elama. "Me tegime ka teleklippe ja igasuguseid muid tegevusi, aga kogu turunduse alustalaks jäi see sama logo koos emakeelsete tõlgetega,“ lisas ta.

Liblika tiivalöök võib muuta maailma. Kõik siin maailmas on tegelikult võimalik, ka see, et paar inimest Tallinna kohvikus tulevad ideele, mis lööb lained kogu maailmas. Kõige tähtsam on hoida inimesi enda kõrval.

"Liblika tiivalöök võib muuta maailma. Kõik siin maailmas on tegelikult võimalik, ka see, et paar inimest Tallinna kohvikus tulevad ideele, mis lööb lained kogu maailmas. Kõige tähtsam on hoida inimesi enda kõrval, tänu sellele saab teha maailmas suuri tegusid. Tehke iga päev natuke tööd ja siis asjad juhtuvad!“

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700