Mari Kõlli • 12. märts 2019
Jaga lugu:

Igor Rõtov: turundus on võti kasvu käivitamiseks

Eestlasi peetakse headeks tootjateks, kuid tagasihoidlikeks turundajateks, turundus on kasvu käivitamise võti, leiab Äripäeva peadirektor Igor Rõtov.

Hando Sinisalu ja Igor Rõtov  Foto: Andras Kralla

Täna tulevad Best Marketingi ja Äripäeva toimetuses kokku Aasta Turundusteo ja Aasta Meediateo žürii. Aasta Turundusteo, Aasta Meediateo, Aasta Turundustiimi võitjad kuulutatakse välja ja antakse üle Eesti suurimal turunduskonverentsil „Password“ (21.-22. märtsil Alexela Kontserdimajas) Tänavune auhinnatseremoonia leiab aset 21. märtsi õhtul Passwordi kahe konverentsipäeva vahelisel auhinnapeol Hilton Hotelli Park Olympic Casinos.

Best Marketingi asutaja ja Passwordi pikaajalise programmijuhi Hando Sinisalu (HS) ja Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi (IR) hinnangul on ettevõtete kasvuks vajalik turunduse rolli väärtustamine ja turundajate tunnustamine. Kasvuturunduse fookusesse seadmisega tahame kinnistada arvamust, et turundus ei ole mitte kulu, vaid investeering ja äri kasvu mootor, kinnitab Sinisalu.

Miks tunnustavad Best Marketing ja Äripäev turundajate tööd, andes igal aastal (ja juba 20 aastat on turundustegu hinnatud) välja tiitleid: Aasta Turundustegu, Aasta Meediategu, Aasta Turundustiim?

IR: Tunnustust ettevõtlussaavutuste puhul pole kunagi ülearu palju. Mina vaatan neid tiitleid kui avalikkuse komplimenti eredalt väljapaistvate saavutuse eest

Järgmine aasta on Passwordile juubeliaasta? Palju on Password ajas muutunud, kui varasematele aastatele tagasi vaadata?

HS: Ühest küljest pole Password kahe aastakümne jooksul väga palju muutunud - kahepäevane konverents, Aasta Turundustegu finalistide ettekanded, umbes 500 osalejat, esinejad nii kodu- kui välismaalt.

Teisalt on muutunud osalejad (praegu osaleb Passwordil juba kolmas põlvkond turundajaid). Kui algusaegadel olid Passwordi teemad seotud peamiselt turunduskommunikatsiooniga, siis nüüd on kavas suuresti strateegia, tehnoloogia ja rahvusvahelistumisega seotud teemad.

Kuidas konkursid sündisid, miks neid tegema hakati?

HS: Konkursse korraldatakse igas eluvaldkonnas - spordis, muusikas, teaduses, jne.

Konkursside peamine eesmärk on tunnustada valdkonna parimaid - ja ka turundajad vajavad hädasti tunnustust. Me teeme konkursse selleks, et turundajatele motivatsiooni ja häid emotsioone pakkuda.

Kuidas on turundus ja turundusinimesed aastatega muutunud?

HS:Turundus (ja ka turundusinimesed) on muutunud analüütilisemaks. Kui 20 aastat tagasi oli turunduse peamine liikumapanev jõud loovus, siis nüüd on samavõrd oluline (või isegi olulisem) analüütika. Täna on väga oluline teema ka kliendikogemus, sellest varem nii palju ei räägitud.

Tänavune Password keskendub kasvuteematikale. Miks pead kasvu Eesti ettevõtete jaoks oluliseks?

HS: Kasv on kõikide ettevõtete jaoks oluline. Äri on olemuselt võidujooks - kui sina ei kasva, siis kasvavad sinu konkurendid ja "söövad" su ära. Loomulikult võib ette tulla lühemaid perioode, kus kasvada ei saa või pole vajalik. Aga pikas perspektiivis on kasv hädavajalik.

IR: Tänases keskkonnas puudub kasvule alternatiiv. Paigalseis viib varem või hiljem hääbumisele.

Kuidas hindad turunduse panust ettevõtete kasvu edendajana?

HS: Turunduse roll ongi äri kasvatada. Konkreetsemalt on turunduse peamine roll brändi väärtust kasvatada ja müüki suurendada ja need mõlemad asjad on äri kasvu peamised alustalad.

IR: Nagu on palju öeldud, eestlased on suurepärased tootjad, kuid tagasihoidlikud turundajad. Väga sageli näeme, et just turundus on see puuduv võti kasvu käivitamiseks.

Miks peab Äripäev ja Best Marketing oluliseks kasvuturunduse väärtustamist?

IR: Äripäev tahab anda omapoolse selge panuse Eesti majanduskasvu.

HS: Best Marketing on Eesti turundajate peamine infokanal ja kogukond. Kuna meie lugejate seas on järjest rohkem ka ettevõtete tippjuhte ja omanikke, siis on meie jaoks oluline teema ka turunduse rolli ja turundajate väärtustamine.

Kasvuturunduse fookusesse seadmisega tahame kinnistada arvamust, et turundus ei ole mitte kulu, vaid investeering ja äri kasvu mootor.

Mida tõst esile tänavuse Passwordi konverentsi kava puhul?

IR: Minu meelest on Hando Sinisalu tänavuse programmi tugevus selle mitmekesisuses ja laias haardes. Usun, et kui kõik need ettekanded läbi kuulan ja kaasa mõtlen, siis avastan kindlasti võimalused, kuidas oma käivet lisaks plaanitule veel täiendavalt 10% kasvatada.

HS: Kava on koostatud põhimõttel, et see oleks üks tervik. Kuna osalejaid on palju, üle 500, siis on raske ka ühest soovitust anda.

Aga kõiki ettekandeid seob kasvu teema - seega tasub osalema tulla kõigil neil turundajatel, kelle jaoks on oluline oma ettevõtte kasv.

Mida soovida Eesti turundajate kogukonnale?

HS: Ma soovin, et turundajate kogukond saaks rohkem inspiratsiooni idufirmade kogukonnalt - eriti just ambitsioonikuse ja rahvusvahelistumise koha pealt.

Veel täna on võimalik registreeruda Eesti suurimale turunduskonverentsile Password. Tutvu konverentsi programmiga ja registreeru SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com