Eesti telereklaam on väga odav

Best Marketing ajas juttu äsja Dentsu Eesti juhiks saanud Britte Maidra ja Dentsu Aegis Networki Baltikumi juhi Siim Saarega.

Intervjuus on juttu sellest, et meediaagentuuride äri kasv tuleb lisateenuste pakkumisest ning lisateenuste valik ja kvaliteet on peamine erinevus meediaagentuuride vahel.

Samuti sellest, et massimeedia reklaami ja kliendikogemust ei tohi teineteisele vastandada ja et telereklaam on Eestis väga odav.

Britte, mida pead kõige suuremaks väljakutseks oma uuel töökohal?

Britte Maidra: Esimene väljakutse on tuua turule trobikond uusi teenuseid 10 kuu jooksul. Kuna kõik meediaagentuurid teevad umbes võrdsel tasemel meediastrateegia planeerimist, siis eristuda saab lisateenuste pakkumisega. Konkursid on näidanud, et kliendid valivad agentuuri just lisateenuste alusel, vähemalt sellega on põhjendatud meie agentuuri võite konkurssidel.

Ei piisa enam heast meediaplaneerimisest, see on elementaarne.

Hetkel pakume meediastrateegiale lisaks näiteks turundusandmete visualiseerimist, mudeldamist, uuringute tegemise maht kasvab ka pidevalt. 15 aastat tagasi polnud ükski nimetatud asjadest meediaagentuuri töö.

Tundub, et varsti peaks meie nimi muutuma, kuna “meediaagentuur” on liiga üheülbaline. Öeldakse, et me lihtsalt vahendame, aga see pole tõsi. Me loome lisaväärtust. Nende lisateenuste pealt teenime iga aastaga ka aina rohkem.

Suurte brändide turundusjuhid peavad kliendikogemust olulisemaks kui massimeedia reklaami, see kõlab nagu halb uudis meediaagentuuridele?

Siim Saare: Eelmisel aastal Dentsu poolt läbi viidud küsitluses, kus osales 1000 turundusdirektorit üle maailma, selgus et 71% peavad kliendikogemust kõige kriitilisemaks eduteguriks. Kliendikogemuse juhtimine on brändi seisukohalt üks olulisemaid põhiprotsesse ja väga hea, et ka Eesti juhtivad kliendid seda väärtustavad. Ma leian, et kliendikogemust ei peaks meediaga vastandama - meedia on üks osa kliendikogemusest ja agentuurid, kellel on selles valdkonnas kogemust näevad asja tervikuna.

In-housingust

Siim Saare: Sellest räägitakse hetkel maailmas palju, kuid üha rohkem on näiteid, kus in-housingut katsetanud brändid pöörduvad täielikult või osaliselt tagasi agentuuriteenuste juurde. Saadakse aru, et agentuuride loodav väärtus on märksa laiem kui esmapilgul paistab ning kõiki ekspertfunktsioone lihtsalt ei ole mõistlik maja sees hoida. Meie käest saavad kliendid igal juhul nõu ükskõik millise tegevusmudeli üles ehitamisel.

Ekspress Grupp põhjendas oma hiljutises pressiteates nõrku majandustulemusi sellega, et Google ja Facebook pakuvad kodumaistele meediakanalitele ebaausat konkurentsi. Milline on kodumaise massimeedia seis sinu arvates?

Britte Maidra: Näiteks televaatamine pole tegelikult drastiliselt kukkunud ning kuigi järelvaatamine kasvab, siis on see endiselt marginaalne osa kogu telemahust. Kui võrrelda, mida saab sama raha eest Eestis ja Soomes TVsse osta, siis Eesti telereklaam on ikka väga odav.

Ma ei tunne hirmu, et massimeedia kuhugi kaoks. Facebooki ja Google`i eelis on suur noorte kasutajate arv ja hästi täpsed sihtimisvõimalused, mis annab ka väikestele ettevõtetele parema võimaluse pildis olla.

Aga samas on kodumaised telekanalid kahjumis, miks nende ärimudelid ei tööta?

Britte Maidra: Hetkel on tarbijale palju meediasisu kas täitsa tasuta või väga odav. Ma ei oska kommenteerida, kuhu kaob kanalite raha, aga me ei näe oma suurklientide pealt, et nad telereklaami pealt kokku hoiaks. Näiteks Coop on tõstnud oma telemahte.

Jah, pangad ehk ei tee palju massimeediat, aga see on küllap seetõttu, et neil on käes nii lai kliendibaas ning omakanalid on ju kõige soodsamad. Paljudes sektorites on siiski konkurents tihedam ning võimalik rohkem kasvada. Seal kasutatakse ka rohkem telereklaami.

Eesti meediaagentuuride eelmise aasta parimatest töödest annab ülevaate konkurss Aasta Meediategu, millele tööde esitamise tähtaeg on homme, 6. märtsil.

Aasta Meediategu võitjad kuulutatakse välja Passwordi konverentsil 21. märtsil 2019. Tutvu Eesti suurima turunduskonverentsi kavaga ning registreeruga veel soodushinnaga www.password.ee

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700