Jaga lugu:

Inimesed ei hooli, kui 77% tippbrändidest kaoks

Brändi tähendusrikkus ei ole ainult turunduslik mõõde, see on oluline ka äriliselt. Üha enam maailma tarbijatest ostab ja kasutab peamiselt selliseid brände, mis jagavad nendega samu väärtusi.

Maailma kõige tähendusrikkam bränd on Google  Foto: Pixabay.com

Koguni 77% maailma tippbrändidest võiks kaduda ja inimesed ei hooliks sellest, selgub Havasi globaalse uuringu Meaningful Brands tulemustest. See ei ole ainult kõrgeim protsent alates Meaningful Brandsi uuringute algusest aastal 2008, vaid ka oluline kolmeprotsendiline tõus võrreldes kahe aasta taguse uuringuga. Eestis on vastav näitaja 74%.

Samas nende brändide tulemused, mis on kõige tähendusrikkamad ja parandavad tarbijate hinnangul maailma, edestavad aktsiaturgusid 134% võrra ja tarbijad kulutavad nende peale keskmiselt 9 korda rohkem. Tähendusrikastel brändidel on ühtlasi paremad turundusnäitajad – 24% kõrgem ostukavatsus ja 39% võrra suurem soovitusvalmidus kui neil brändidel, mis tarbijatele korda ei lähe.

Sellised on mahuka üleilmse Meaningful Brands uuringu järeldused. Uuringu metoodika töötas välja ja viis läbi Havas Group 1800 brändi kohta 31 riigis 350 000 vastajaga. Meaningful Brands viib brändide edukuse kokku meie elukvaliteedi ja heaoluga. Eestist osales uuringus enam kui 7600 vastajat.

Ostes tehakse poliitikat

Poliitilise ebastabiilsuse ajal kasutavad tarbijad oma seisukohtade väljendamiseks ostujõudu. 55% tarbijatest nii maailmas keskmiselt kui ka Eestis usub, et brändidel on tegelikult tähtsam roll kui valitsustel, et paremat tulevikku luua. Ka ostu sooritamine on täna poliitiline tegu ning tarbijate võime muutuste mõjutamisel on suurem kui kunagi varem.

„Meaningful Brands 2019 näitab, et tähendusrikkad brändid edestavad aktsiaturgu 134% võrra. Brändid peavad tõesti oma auditooriume sisuliselt poolelt kaasama, et edukalt äri edendada,” kommenteeris Havas Groupi juhatuse esimees ja tegevjuht Yannick Bolloré.

HUVITAVAD FAKTID

• Koguni 77% brändidest võiks ära kaduda ja inimesed ei hooliks. See on 3%-line tõus võrreldes kahe aasta taguse uuringuga.

• Ostes tehakse poliitikat: 55% tarbijatest usub, et ettevõtetel on parema tuleviku loomisel täna olulisem roll kui valitsustel.

• 58% maailma juhtiva 1800 brändi loodud sisust on kesine, ebaoluline ja ei suuda tarbijaid rahuldada, kuigi viimased ootavad brändidelt tähendusrikast sisu.

• Tähendusrikkad brändid edestavad aktsiaturgu 134% võrra.

Meaningful Brandsi tulemused

Äsjase uuringu tulemuste põhjal on Lääne-Euroopas kolm kõige tähendusrikkamat valdkonda jaekaubandus, elektroonika ja toidukaubad. Ning kümme kõige tähendusrikkamat brändi Google, PayPal, Mercedes-Benz, WhatsApp, YouTube, Johnson & Johnson, Gillette, BMW, Microsoft ja Danone (vt tabelit).

Võrdluseks, Eestis analüüsiti Meaningful Brandsi uuringu käigus põhjalikult 42 brändi, millest osutusid sel korral kõige tähendusrikkamateks Alma, Apollo ja Farmi.

Kõige tähendusrikkamad brändid maailmas (Meaningful Brands uuring, Havas Group)  

Üle poole bränditud sisust on ebaõnnestunud

Tulemustest selgub ka see, et bränditud sisu jääb tarbijate ootustele oluliselt alla. Kuigi 90% inimestest ootab, et brändid pakuksid sisu, siis üle poole sellest ei lähe inimestele korda. Sisu on muutunud hoopis taustamüraks: igas minutis on Twitteris 473 000 säutsu ja YouTube’is 4 miljonit video vaatamist.

Analüüsides brändide edukuse ja tähendusrikkuse seost nende toodetava sisuga, näitas Meaningful Brandsi uuring, et bränditud sisu tõhusust tuleks kiiresti parandada, et rohkem inimesi kaasata ning parandada äritulemusi.

Samas kindel on see, et brändi tähendusrikkus toob kasu. Meaningful Brandsi uuring näitab tugevat 72%-list korrelatsiooni bränditud sisu tõhususe ja brändi mõju vahel inimese isiklikule heaolule. Mida suurem on brändide mõju inimeste heaolu parandamisele, seda tähendusrikkamaks muutub bränd. Ja see omakorda on äriliselt kasulik.

Eha Talvist-Reinsalu, Havas Balticsi nõukogu liige ja turundusstrateeg

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee