Reklaamist olulisem on kliendikogemus

Intervjuu SEB Panga Balti divisjoni turundus- ja kommunikatsioonijuht Karl Multeriga

Kaks korda Aasta Turundustegu Grand Prix võitnud SEB Pangas keskendutakse rohkem kliendikogemuse loomisele kui massikommunikatsioonile, kusjuures suur osa turundusest ja kommunikatsioonist tehakse majasiseselt. Kuidas see täpselt käib, saab teada 30. augustil Balticbest 2019 festivalil raames toimuval ettevõtete külastuspäeval.

Maailmas levib in-housing trend, suured ettevõtted kasutavad vähem agentuure ja teevad turundust ise, oma maja sees. Kas ka SEB kasutab varasemast vähem agentuuride teenust?

Me oleme tõesti arendanud oma majasiseseid kompetentse viimastel aastatel ja vähem teenuseid sisse ostnud. Samas otsime just praegu endale uut komplekti agentuure, et suurendada oma tegevuste võimsust. Meie inimesed peavad olema parimad klienditeekonna tundmisel, siis saavad nad vajalikud tegevused sisse osta neilt, kes sotsiaalmeedia või kommunikatsioonitegevuste osas on tasemel. Tugev in-housing teeb ettevõttest hea tellija kuna me teame, mida me tellime ja miks.

Üldiselt oleme me SEB-s suure muutuse jalamil, kuna lisaks brändivastutusele hakkab meie turunduse ja kommunikatsiooni tiim kandma ka digimüügi juhtimise vastutus. Olemegi oma tegevused jaganud kahte leeri - ühed tegevused on puhtalt brändi jaoks, teisi teeme selleks, et digikogemust ja -müüki parandada.

Massimeediareklaami teeme üldse väga vähe, nii eelarve kui tegevuse mõttes. Pigem teeme digiturundust, content marketing`i ja keskendume üritustele.

Kas selline situatsioon, kus oma turundusega paistavad pankadest silma ainult LHV ja Coop, saab veel kaua kesta? Teised pangad on üsna tagasihoidlikud.

Esiteks tegelikult väga ei näe, mida teised teevad. Palju tegevusi on otseturunduslikud. Minu arvates on see viimane periood olnud kõige põnevam periood pangas üldse: kõik need uued digivõimalused, tulemuse mõõtmine jne.

Kui tulla massikommunikatsiooni juurde tagasi, siis väga raske on tulevikku prognoosida. Ma ei saa välistada, et meie või keegi muu suuremal moel jälle kunagi turunduskommunikatsiooni teeb.

Aga tegeleme pigem kliendikogemuse teemaga - sellel on sama suur mõju brändile kui massikommuniktsioonil.

Jah, kunagi olid ajad, kui aastas sai tehtud 5-10 reklaami telesse, nüüd enam ei mäletagi, millal viimati telesse midagi suunasime.

Teistpidi, Baltikumis tegime eelmisel aastal 50-100 klippi digikanalitesse. Ka näiteks Baltikumi jõulutervituse videoklipid saavad digikanalites levides üle miljoni vaatamise. Outdoor'i teeme ka aeg ajalt, aga väga sihitult.

Mis on otsustav inimese pangavaliku juures?

Kõige olulisem on kasutajamugavus ja lihtsus. Teatud kohtades on ka korrelatsioon kindlustunde ja hinnatundlikkuse vahel - parema kindlustunde nimel ollakse valmis rohkem maksma.

See pank, kus praegu oled, peab suutma tagada oma kasutusmugavuse, et sul ei tekiks mõtet panka vahetada. Tegelikult ei viitsi ju keegi niisama panka vahetada.

Milline on Eesti üldine tase turunduses?

Tuleb arvestada, et Eesti on väike rahvas ja oleme oma tegevustes üpriski lokaalsed. Oleme turundust teinud juba 25 aastat.

Võin öelda seda, et Eesti ja Baltikum kompenseerivad oma ettevõtlikkusega teoreetilised puudujäägid. Me oleme “tegijad”, ei kardeta vigu teha.

Agentuuride osas olen küll positiivselt meelestatud. Uus põlvkond on peale tulemas, kõige kihvtimad tegijad on mingites firmades, millest me väga palju ei teagi. Vanasti turundajad turundasid nii oma ettevõtteid kui ka ennast persoonina, aga see on kadunud. Rohkem tehakse kui räägitakse, mis on väga lahe.

SEB Panga kogemusi Baltikumis turundamise kohta saab kuulata ettevõtete külastuspäeval, mis toimub 30. augustil Balticbest 2019 raames. Loe lisa ja registreeru SIIN.

Allikas: Best Marketing

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700