Helen Külaots • 1 november 2018
Jaga lugu:

Suhtekorraldaja Vootele Päi: like'ides renti ei maksa

Vootele Päi  Foto: Marko Mumm

Kommunikatsioonijuhtimise Konverentsil tehtud ettekandes suunas suhtekorraldusbüroo Corpore konsultant Vootele Päi tähelepanu sellele, et sotsiaalmeediaturundus võib sageli olla ülehinnatud, sest paljude ettevõtete jaoks on tulenevalt ärimudelist ning sihtrühmast sotsiaalmeedia pigem kõrvalise tähtsusega.

Oma ettekandes tutvustas Vootele Päi värsket kogemust restorani Noya käivitamisel, mis tema sõnul kinnitas, et vaatamata sotsiaalmeedia tugevale mõjule on jäme ots kommunikatsioonimaastikul endiselt traditsioonilise meedia käes. „Tähelepanu ostmine sotsiaalmeedias ei tee kahju, kuid igas sektoris sa sellega endale püsiklientuuri ei võida. Näiteks toitlustussektoris - inimesed tulevad, teevad oma supist pildi ära ning järgmine päev pildistavad juba konkurendi suppi. Vaja on algusest peale panustada püsiklientuuri tekitamisesse ning nendeni sa pelgalt Facebooki-turundusega ei jõua. “Like“ siin ja „like“ seal on toredad, aga palkasid või renti sa kuu lõpus nendega ei maksa,“ ütles Päi.

Päi sõnul tõi iga meediakajastus automaatselt Noyale uusi jälgijaid sotsiaalmeedias ning seda tasulise võimenduseta. „Veelgi enam – need olid päris inimesed, kes tulid Noya Facebooki ja Instagrami lehekülgedele oma enda huvist, mitte sellepärast, et algoritm neile seda päevast-päeva kõrist alla toppis,“ lisas Päi, kelle sõnul pole meediakajastuste saamine kaugeltki lihtne ning ei peakski olema. „Keegi ei viitsi lugeda keskpärast teksti ning iseenesestmõistetavalt ei taha ükski toimetaja seda ka avaldada. Töötavad need tekstid ja pressiteated, mis ei piirdu pelgalt fakti markeerimisega vaid avavad lugejale ka laiemat konteksti ning pakuvad lisandväärtust – olgu selleks siis ekspertarvamus või lihtsalt huvitav persoon.“

Üks suurim viga, mida ettevõte saab kommunikatsioonis teha, on unustada vene keelt kõnelev klient.

„Igaüks räägib pidevalt kui tihe on konkurents ja kui kitsas on turg. Aga miskipärast tehakse sageli see turg oma turundus- ja kommunikatsioonitegevus(etus)es veel 30-50% väiksemaks jättes vene emakeelega sihtrühm täielikult kõnetamata,“ selgitas Päi.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee