Hando Sinisalu • 14. august 2017
Jaga lugu:

Maailma suurim reklaamija P&G vähendas digireklaami kulutusi ja kasvatas samal ajal käivet

Maailma suurim reklaamija Procter & Gamble vähendas digireklaami kulutuste vähendamise tulemusel oma aastast reklaamieelarvet 125 miljoni dollari (1,7%) võrra. See on P&G jaoks viimase 11 aasta madalaim reklaamikulutuste tase.

Märkimisväärne kärbe toimus 2017/2018 majandusaasta esimeses kvartalis pärast seda, kui P&G avastas oma reklaamid võltsuudiseid avaldavates keskkondades ja muutus murelikuks oma brändide mainekahju (brand safety) pärast.

Tarbekaupade gigant, kes kulutas 2013. aastal reklaamile 8,19 miljardit dollarit, on viimaste aastatega vähendanud reklaamieelarvet rohkem kui miljardi dollari võrra.

Digireklaami kulude vähendamine järgnes globaalse brändijuhi Marc Pritchardi epohhiloovale esinemisele USA IAB aastakonverensil käesoleva aasta alguses, kus ta kritiseeris vähest läbipaistvust digireklaami valdkonnas:

„Meil on meediatarneahel, mis on parimal juhul hämar, halvimal isegi pettuslik. On viimane aeg asjad klaariks teha ja investeerida säästetud raha paremasse turundusse, et tagada äri kasv.“

P&G sõnul otsustati “ajutiselt” piirata digireklaami avaldamist paljudes keskkondades, sest need ei vastanud ettevõtte eetilistele standarditele. Teine probleem on seotud mõõdikutega – P&G pole rahul sellega, et erinevate platvormide (näit. Google ja Facebook) mõõdikud pole omavahel võrreldavad. Samuti tahab P&G selgust selles osas, et millal näevad reklaami pärisinimesed ja millal robotid.

P&G toodete müüki ei näi reklaamimahu kahandamine siiski mõjutavat. P&G finantsjuht Jon R. Moeller ütles investoritele, et sihiti 2%-list (orgaanilist) müügikasvu ja lõpuks see ka saavutati. See on märkimisväärne saavutus, arvestades nii arenenud kui ka arenevate turgude kasvu aeglustumist.

P&G kõneisik siiski kinnitas, et soovitakse ja kavatsetakse ka edaspidi digireklaamile raha kulutada, kuid aktsionäride jaoks halbu investeeringuid enam ei tehta.

Allikas: Warc News, 10. august 2017

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com