Helen Külaots • 14. detsember 2016
Jaga lugu:

Milline oli aasta 2016 meeldejäävaim turundustegu? (I osa)

Kristel Leif  

Arvamust avaldavad Swedbanki sotsiaalmeedia juht Kristel Leif, Elisa e-kanali juht Harles Tomberg, Valio Eesti AS Turundus- ja tootearendusdirektor Krista Kalbin, PZU turundusjuht Triin Piibor, KIA Auto turundusjuht Moonika Kitt ja Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.

Ametliku Aasta Turundustegu 2016 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertžürii. Turundustegu 2016 finaliste näeb Password 2017 laval 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2016 meelde tuletada.

Kristel Leif, Swedbanki sotsiaalmeedia juht wild-postering tegevusega läbi Cannes Lions festivali infomüra ja pälvis sellega rohkelt rahvusvahelist tähelepanu - kui palju on neid, kes oma turundusteoga on jõudnud Adweeki? Lisaks on Lilli noppinud päris mitu mainekat rahvusvahelist turundusauhinda. Vägev, kui nii lihtsast asjast koorub välja midagi nii suurt!

Eesti kontekstis tooksin välja kaks minu jaoks eredat seika. Esiteks oli fenomenaalne see, kuidas Lilli Jahilo murdis oma #TheCannesDress

Teiseks oli meisterlikult korraldatud Mihkel Raua poliitikast taandumine ja sisuturundusagentuuri käima tõmbamine. Mihkel on üks väheseid, kes on avalikult oma poliitikas põrumist tunnistanud ja sai selle eest positiivset tähelepanu. Selle tuules uue äri alustamine oli väga nutikas.

Harles Tomberg  

Harles Tomberg, Elisa e-kanali juht, mis minu hinnangul ei kvalifitseeru siiski heaks turundusteoks. Seda põhjusel, et kõrvalt vaadates oli tegemist küll õige ja klassikalise brändivahetuse lahendusega, kuid millegi üllatavaga välja ei tuldud. Selgelt oli näha, et kommunikatsioonile pöörati tähelepanu ning suurendati tunduvalt mahtusid.

Sellist tegu, mida peaksin ise turundusteo vääriliseks, sel aastal silma ei jäänudki. Üks suuremaid sündmusi telekommunikatsiooni vallas oli tänavu kindlasti Telia rebränding

Taolist tegu, mis oleks mind tänavu mõtlema pannud, et vot seda oleks tahtnud ise teha, meelde ei tulegi. Silmajääv projekt oli minu jaoks aga PÖFF, millel on rahvusvahelist haaret ning see suudab tõesti Eestit tutvustada läbi oma tegude, kuid see vist ei kvalifitseeru otseselt turundusteoks.

Krista Kalbin  

Krista Kalbin, Valio Eesti As turundus- ja tootearendusdirektor

2016. turundusaasta on olnud päris turbulentne – esimeste märksõnadena meenuvad skandaalid erinevates tugevates brändiettevõtetes, alternatiivsete PR/sisuturunduskanalite kiire kasv (juutuuberid, blogijad), ning trendide tuleku ja mineku kiirus (kes mängib veel Pokemone?).

Meeldejäävaimaks turundusteoks lõppeval aastal loeksin Peter Kentie poolt loodud ja Eestile kingitud lihtsa ja lööva EST-kontseptsiooni, mis sobiks kasutamiseks nii kodumaal toimetavatele kui eksportivatele ettevõtetele, aga ka igaühele meist tavakodanikuna. Aga ei, ka EST-kontseptsiooni ümber suudeti mahlakas skandaal luua ning hea idee koos terviklahendusega veega alla lasta. Seega saab läbi vastuoluline, kuid hoolimata kõigest hea turundusaasta – tarbijatel on rohkem raha, kinnisvaraturg ja internetikaubandus õitseb, tööd on rohkem kui ära teha jõuaks. Turundajatel on olnud võimalusterohke ja töine aasta.

Triin Piibor  

Triin Piibor, PZU turundusjuht

Mulle on sel aastal eelkõige meelde jäänud Eesti-teemalised turundustegevused:, mis elab juba täiesti iseseisvat elu. Eestlased võtsid selle omaks hämmastava kiirusega ning paljud ettevõtted kasutavad seda samuti. Mõnes mõttes täiesti ootamatu turundustegu.

Selle kõige paremaks näiteks on Peter Kentie väljapakutud Eesti brändikontseptsioon

Lisaks on väga head näited Slush Eesti pidu ja loomulikult ei saa mainimata jätta kolmikute osalemist Rio olümpial, mille puhul saavutati väga suur meediakajastus. Kolmikute osalemine oli muidugi erakordne, aga seda osati ka hästi meedia kaudu võimendada. on käesoleval aastal samuti väga head olnud, nt „Kui juhid, siis juhi“.

Maanteeameti ennetuskampaaniad

Moonika Kitt  

Moonika Kitt, KIA Auto turundusjuht

Head ajad annavad võimaluse toredate reklaamikampaaniate tegemiseks ja viimased aastad on näidanud, et võimalusi on: on taas tulnud välja Hea ja Eestimaise kampaaniaga, mis selgelt rõhub keti erisusele ja jätkab juba aastaid tagasi alustatuga. Visuaalid töötavad hästi ja toovad mõnusat vaheldust tüüpilistele hinnakampaaniatele, millele ketid on ennast masu ajast unustanud..  Inimesed aina rohkem väärtustavad kvaliteetset ja kodumaist toitu ning on sellele ka avatud. Seega hea ajastus kampaaniale, mis oli soe ja armas ning hakkas linnapildis kenasti silma., mis oli suunatud nooremale kliendile. Ilmselt parim sotsiaalmeedia kampaania, mis siiani Eestis tehtud – jõudis õige sihtrühmani, oli meeleolukas ja hakkas seetõttu silma ka vanemale ning juba olemasolevale kliendile.

Mul on väga hea meel et Selver

Samasse stiili läheb ka tore kampaania „Ehtne talutoit“

Moodsamatest lahendustest jäi silma Swedbanki YouTuber'ite kampaania

Kristjan Seema  

Kristjan Seema, Tele2 müügi- ja turundusdirektor

2016. aasta turundustegudele tagasi vaadates võib tähelepanuväärsemaks pidada Konju kitsejuustu kampaaniat. Sisuliselt nullilähedaste vahenditega saavutati napi kahe nädalaga üle-eestiline tuntus., mis kujutas e-poodi äärmiselt lihtsa ja mugavana isegi mobiiliga kasutades. Kommunikatsioon peegeldas suurepäraselt sihtrühma ostukirge.. Eestis pole keegi suutnud veel enne kampaania lansseerimist massideni jõuda. 7-aastase poisi tants 70 erinevas kohas üle Eesti hakkas kummitama, aga ei andnud samas esialgu aimu, millise toote turundusega on tegu. Usun, et see kampaania pretendeerib ka turundusauhindadele, sest pakub võimsamat emotsiooni kui enamik teisi reklaame.

Tõsisematest teemadest jäid sellest aastast meelde Kaubamaja e-poe kampaania

Uues meedias viraalseks muutunud turundusest tuleb ülipositiivsena meelde Largo Muhe mahla kampaania

Ametliku Aasta Turundustegu 2016 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertžürii. Turundustegu 2016 finaliste näeb Password 2017 laval 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 15. Veebruar 2017.

Tutvu Password 2017 programmiga ja registreeri end juba täna!

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com