1 detsember 2016
Jaga lugu:

Reisikirjad Soomest 6: Burgeriäpp introvertidele

Äpi abil burgeri tellimise võimalus võimaldab kõigil introvertidel jääda oma mulli - ei peagi teenindajaga enam suhtlema. Lihtsalt klõps ja valmis.

Nagu Jamie Oliver soovitab, tuleb vahel lihtsast toidust rõõmu tunda ja leida näljale lohutust comfort food-ist. Kui peres on lapsed, võivad otsustavaks saada hoopis muud asjaolud, näiteks Jätkäsaaris asuv Hesburger peibutab hiiglasliku laste ronimis- ja mänguala, jalka- ja kossuplatsi ning karusselliga. Aga mida teevad burgerimüüjad Soomes turunduse vallas?

Hesburger turundab aktiivselt nii restoranis kui meediates oma äppi.  Ja minu meelest on see üks kummaline äpp.  Nimelt sellega saab Hesburgeri restoranidest toitu tellida ja maksta. Aga kätte saab tellimuse siiski ise kohale tulles.  See tundub esmapilgul kummaline kõrvalekalle kiirtoidurestorani teenuse peamisest põhimõttest - kiirusest. Sest tavaolukorras saab restorani leti ääres kohe tellida ja nii 5-10 minutiga on söök käes. Mis on ju peaaegu “kohe”.  Et milleks siis see äpp?

Tegelikult seletab äppi vajalikkust ja toimimist Hesburgeri valitud turundusfookus - need on (minu arvates) noored. Noorte vaates on pöidlaajastul nutitelefoniga burksi tellimine ja maksmine lausa orgaaniliselt vajalik. Ka aitab selline tellimisvõimalus kõigil introvertidel jääda oma mulli - ei peagi teenindajaga enam suhtlema. Lihtsalt klõps ja valmis. Ja rahakotti ei pea kaasas olema. Eestis seda äppi (veel) kasutada ei saa.

Native äpi tegemine on päris julge samm, sest risk, et seda kasutama ei hakata, on suur. Aga sõnum, et Hesburger pakub uut tehnoloogilist vidinat on tugevam. Sellega kaasneb võimalus kõik restoranid Google Play ja Apple AppStore logodega postreid täisriputada. See on hea magnet Z-põlvkonna tarbijatele.

on valinud oma fookusesse täiskasvanud inimesed ja pered. Mäki võimsaim sõnum ja tähtsaim lubadus on see, et restoranid on avatud 24/7/365. Reklaamide selgrooks on “Päevapäästja” sõnumid. Näiteks selline teleekraanil jooksev jõulutemaatiline klipp:

Seevastu McDonalds

Mäk on abiks ka isadele:

Ja selgub, et Mäk on abiks juba lapse sünni juures:

Minule on heas mõttes üllatav, et suur frantsiisikett, millel on kindlasti terve hulk piiravat reeglistikku peakontorist kaasa antud, teeb Soomes sellist eristuvat ja omanäolist turundust. Eesti mäki põhjal ei oskaks sellist reklaami kahjuks oodata.

Ja nendele, kes viitsisid lõpuni lugeda, lisan siia loetelu rahvahääletusel valitud TOP10st parimast burgerikohast Helsingis (allikas: Helsingin Uutiset):

1. Mike´s Diner, Myyrmäki

2. Treffipub, Herttoniemi3. Naughty Brgr, Kamppi4. Friends & Brgrs, Kluuvi5. Roslund, Teurastamo ja Hietalahden halli6. Soi Soi, Kallio7. Chico´s, mitu asukohta8. Just Vege, Kallio9. Töölön Sävel, Töölö10. Woolshed, Töölönlahti

Reisikirja autor on Georgi Viies, kes lahkus suvel Eestist ja kolis järgmiseks kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com