Autor: Silja Oja • 1. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Ernst & Young: Z-generatsioon eelistab osta kogemust ja elamust, mitte asju
Ernst & Youngi poolt 1400 Y- ja Z-põlvkonna esindaja seas läbi viidud ostukäitumise uuringust selgub, et tuleviku tarbija jaoks on tootest kordades tähtsam ostust saadav kogemus või elamus. Erinevalt Y-generatsioonist ei ole Z-põlvkonna jaoks hind enam ostuargument nr 1, vaid ostlemine peab olema eelkõige kiire, lihtne ja mugav ning selle saavutamiseks kasutatakse maksimaalselt ära kõik digimaailma pakutavad lahendused.
„Uuringust selgub, et Z-generatsiooni esindajad (sündinud peale 1995. aastat) on oma eelkäijatest oluliselt vähem huvitatud allahindlustest või eripakkumistest ja nad ei taha soodustuse saamiseks ise vaeva näha,“ rääkis Ernst & Young Baltic ASi direktor Olesia Abramova. „Samuti puudub neil brändilojaalsus, mis on paljude tänaste turundusstrateegiate aluseks. Traditsioonilisi turunduskanaleid pidi Z-generatsioonini jõudmine on seega üha keerulisem ja kulukam ning enamik turundajaid on juba hakanud mõistma, et selle värskelt täiskasvanuikka jõudva põlvkonnaga suhtlemiseks on vaja täiesti uut lähenemist.“