Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 4. november 2020

Firmakingituste trendid 2020. aastal

Parimad jõulukingiideed firmadel
Foto: Logotrade
Jõulude lähenedes tõuseb ettevõtetes traditsiooniliselt päevakorda firmakingituste teema – millised tooted valida sellel aastal, tänamaks oma tublisid töötajaid, top-kliente ja koostööpartnereid? Kuid ärikingituste tegemine ei peaks olema seotud vaid pühadeperioodiga, vaid igale ettevõttele tuleks kasuks koostada juba vana-aasta lõpus või hiljemalt uue aasta alguses reklaamkingituste plaan.

Oma ettevõtte sümboolikaga praktilised tooted ning logoga jõulukingitused tõstavad töötajate moraali ja motivatsiooni, tugevdades meeskonnatunnet, seda eriti praegu, kui kaugtööst on saanud uus reaalsus ja ühisürituste korraldamine on piiratud. Sama kehtib ka kliendipäevade ja isegi kliendisuhtluse kohta, mistõttu suur osa suhtlusest ja kaubandusest on kolinud veebi.

Uus firmakingituste trend ongi personaliseeritud kingitused, nagu nimelised kohvikruusid, millel lisaks ettevõtte logole on kingisaaja initsiaalid või siis kinkekaardid, millega saab veebipoest soetada just endale vajaliku soovitud toote. Populaarsed on ka eesti disaintooted ja käsitööna valminud esemed, samuti loodussõbralike meetoditega toodetud erinevad ökokingitused ja kinkekomplektid.

Kui endal ideid napib ja ei suuda tohutust reklaamtoodete hulgast just neid õigeid kingitusi leida või on tarvis abi kingistrateegia väljatöötamisel, siis tasub julgelt küsida nõu kogenud kingispetsialistidelt.

Lugege lähemalt, kuidas ärikingitused aitavad ettevõtet pildil hoida:

Kuidas ärikingitustega oma ettevõtet püsivalt pildil hoida?

Millised reklaamkingitused on hetkel aktuaalsed?

Trükiga näomaskid ja isikukaitsvahendid
Foto: Logotrade Firmakingitused

2020. aastale vajutas oma pitseri Covid-19 pandeemia ning puutumata ei jäänud sellest ka reklaamkingituste valdkond. Tohutul hulgal on turule tulnud kõikvõimalikke isikukaitsevahendeid: kaitsemaskid, kirurgilised maskid, respiraatorid, näomaskid – nii trükitud logoga kui ilma on leidnud koha firmade kingiportfellis. Meelsasti tellitakse reklaamkingituseks ka personaalse etiketiga kätegeele, väljendamaks hoolivust klientide suhtes. Levinud on ka spetsiaalse kattega antibakteriaalsed pastapliiatsid ja võtmehoidjad, samuti UV-kiirguse baasil viirusi hävitavad reklaamtooted: Juhtmevabad kõrvaklapid, kaardihoidjad, Bluetooth hiired, joogipudelid jmt. Trendikas kingitus on ka omakujundusega torusall, olles samal ajal ka pilkupüüdev ja praktiline aksessuaar.

Jätkuvalt on reklaamkingitustena populaarsed kõikvõimalikud elektroonikatooted, eriti just juhtmevabad seadmed – Bluetooth laadimisalused, kõrvaklapid, kõlarid, VR prillid, nutikellad, mälupulgad ja isegi väline kõvaketas sobib suurepäraselt ärikingituseks.

Nagu eespool juba mainitud, siis üha enam kasutavad ettevõtted otsepostitust ka reklaamkingituste puhul. Väga lihtne on tänapäeval saata see otse kliendile koju või kontorisse. Rõõm on seda suurem, kui kingitus on originaalne, olgu siis kas personaliseeritud käsitööese, maitsemeeli ergutav kodumaise tootja kinkekomplekt või nutividin – kasu on aga mõlemapoolne.

Millised on parimad reklaam tooted tõhusa kliendisuhte loomiseks, saate teada siit:

8 parimat reklaamtoodet klientidega sideme loomiseks

Millised firmakingitused täidavad oma eesmärki?

Firmakingitused ja ärimeened
Foto: Logotrade

• Innovaatilised firmakingitused

Siia kuuluvad uudsed, tehnika arenguga kaasaskäivad tooted ning mitmesugused auto- ja mobiilitarvikud. Sellised firmameened on eriti sobivad just meestele, kelle silmad mõne uue nutika ja praktilise vidina peale kindlasti särama löövad. Olgu selleks siis kas 3D-prinditud tooted, Augmented Reality ehk liitreaalsuse baasil kingitused või kasvõi näiteks juhtmevaba autolaadija-telefonihoidik.

• Käsitööesemed

Käsitöötooteid, eriti kodumaiseid, Eesti meistrite tehtud esemeid kasutavad firmad kingitustena järjest enam. Näiteks viltseebid ja lõhnaküünlad personaalse etiketiga või nahkehistöö presstrükis firma logoga. Trendikad on ka kinkekomplektid kohalikelt toidutootjatelt – käsitöösiidrid, siirupid ja limonaadid, šokolaad ja džemmid, millele samuti saab lisada omakujundusega sildikesed.

• Personaalsed firmakingitused

Need on kingitused, mis on valmistatud konkreetset isikut või sihtgruppi silmas pidades. Selliste kingituste loomine eeldab tugevat koostööd kingieksperdi ja kliendi vahel, et välja töötada ainulaadsed ning toimivad kingiideed, arvestades ootusi ja vajadusi. Sihitud firmakingituse parim näide on matkasellile kingitud seljakott.

• Praktilised firmakingitused

Me kõik oleme saanud reklaamkingitusi, mis on ebavajalikud ja kasutust ei leia. See on puhas ressursi raiskamine. Et välja selgitada parimad ja toimivaimad tooted, mis sobivad antud konkreetse ettevõtte profiiliga ja sihtgrupi vajadustega peab kingispetsialisti ja kliendi vaheline koostöö olema usalduslik ning sellele tuleb pühendada aega. Tootevalik on lai, ka praktilisi tooteid on palju, kuid need ei pruugi sobida igale ettevõttele. Võtmeküsimus siinkohal on infovahetus!

• Loodussäästlikud firmakingitused

Ökotooted ja loodussõbralikud kingitused
Foto: Logotrade Ökoloogilised Firmameened

Järjest olulisem reklaamtoodete valdkond on loodust säästvamalt valmistatud esemed. Siia kuuluvad kõik biolagunevad ja taaskasutatud materjalidest tehtud tooted. Eriti populaarne taaskasutatav materjal on plastikpudelid, millest saab teha peaaegu kõike – alustades päikeseprillidest ja lõpetades sussikottidega. Levinuimad taaskasutatud materjalist tooted on pastapliiatsid, märkmikud, rahakotid, kosmeetikakotid, joogipudelid ja tassid. Miksides ümbertöödeldud plastikut puuvillatööstuse jääkidega saab materjali, millest valmistatud poekotid ja t-särgid on tõeliselt mõnusast kehasõbralikust tekstiilist. Tööstusjääke nagu nisufiibrit, vanu autorehve või õunakoori kasutatakse üha enam uute reklaamtoodete valmistamisel.

Mis on uut trükimeetodite vallas?

Reklaamkingitustele logode ja sõnumite kandmise vanimaks meetodiks on siiditrükk – meetod, millel vanust vähemalt tuhatkond aastat. Ka tampotrükk on on traditsiooniline trükistiil, samuti graveering. Viimasel ajal on tänu tehnoloogia arengule lisandunud uudseid meetodeid ja täienenud on ka vanad. Järjest rohkem kasutatakse firmatekstiilil siiditrükis efektvärve, tikkimismeetodid on aga täienenud 3D tikandiga – kujutis jääb esemele reljeefne. Vahel töödeldakse logosid ka geeliga, mis annab trükile läikelise efekti. Reklaamriietele ja poekottidele saab keerulisemaid värviüleminekutega kujundeid trükkida digitrüki meetodil, mida nimetatakse ka DTG-trükiks.

Järjest enam kasutatakse ka UV-trükki, mis põhineb LED-tehnoloogial ja võimaldab kanda kõvapinnalistele esemetele väga kvaliteetselt logosid ja kujundeid, mida ei tampo- ega siiditrüki meetod ei võimalda. UV-meetodil saab pilte trükkida ka silindrikujulistele esemetele nagu näiteks joogipudelid ja termosed.

Logoga joogipudelid ja termospudelid
Foto: Logotrade

Uudne graveerimisviis on Rainbow ehk värviline graveering, mille puhul kasutatakse graveerimisel erineva lainepikkusega laserkiiri ning metallist pindadele tekib värviline graveering.

Veel huvitavat infot selle kohta, kuidas leida just teie ettevõttele sobivaimad reklaamkingitused leiate nendest lugudest:

Firmakingitused ja meened aitavad taastada meeskonna usaldust

Ärikingitused ja meened, mis töötavad 2020.aastal

Ainult parim on on küllalt hea ärikingitus

Retk loodusõbralike firmakingituste maailma

Firmakingituste ja meenete roll turunduses kasvab veelgi

Firmakingitused motiveerivad meeskonda

Ärikingitused, mis tegelikult ka töötavad

Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi ja meeneid?

Millised firmakingitused võidavad enim südameid?

Millised meened aitavad äril kasvada?

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700