Autorid: Rauno Kitsing, Ragne Gasna • 6. mai 2020

Juhend: turundamine majanduskriisi ajal

COVID-19 kohta on infot rohkem, kui jaksaks või tahaks tarbida, kuid imelikul kombel peab turundusalast nõu tikutulega taga otsima. Samas on just ettevõtete turundus- ja müügimeeskonnad need, kes oma ettevõtte kriisist välja aitavad tuua.

Suurepärastel aegadel peaks reklaamima, rasketel aegadel peab reklaamima. Sellest tekkiski vajadus turundusjuhtidega kaasa mõelda, kuidas antud olukorras oma eelarveid juhtida.

Oleme valmistumas eriolukorrast väljumiseks, kuid alles sisenemas majanduskriisi, mille muudab keerulisemaks pandeemia tekitatud ärevus. Sestap peamegi selle kriisi puhul arvestama peamiselt kahe asjaga. Esmalt kuidas tulla toime majandusliku olukorraga ja teisalt COVID-19 loodud taustsüsteemiga, mis on muutnud tarbijate vajadusi ja hoiakuid. Kommunikatsiooni toon on selle võrra keerulisem, aga ka olulisem.

Kahjuks ei oska me lahendada igat äriprobleemi, kuid oleme abiks turundusalastes küsimustes. Ettevõtete vaatenurgast on see ennekõike rahavoo ja likviidsuse kriis ning selle probleemiga saab turundus abiks olla.

Õnneks ei ole olukord Eestis nii täbar, kui mõnes teises riigis. Seetõttu on ka piirangud leebemad, mis võimaldab natukenegi äritegevusega jätkata ja annab lootust kiiremale kriisist väljumisele.

Siinkohal on abi turundusest, kuid oluline on õigeaegne tegutsemine. Eriolukorra lõppu näitavate märkide ilmnemisel tuleb hakata tegema ettevalmistusi kampaaniateks, mis aitaksid leevendada majanduskriisi, millega ettevõtted pärast pandeemiat silmitsi seisavad.

Eesti turundusjuhtidele mõeldes koostasime tasuta juhendi, kust leiab kasulikku infot, mida antud olukorras oma ettevõtte kasuks teha, kuidas sellistes oludes turunduseelarvet juhtida ja ideid iseseisvaks tegutsemiseks.

Juhendi saate alla laadida SIIT.

Head lugemist!

Rauno Kitsing, DDB Eesti konsultant-loovjuht

Ragne Gasna, DDB Eesti tegevjuht

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700