Riina Kaiv • 18 september 2019

Õhtusöök kui ettevõtte äriliste eesmärkide täitja

Üldiselt tähendab suurema ürituse ja õhtusöökide korraldamine ettevõtjale üsna suurt kulu ja pelgalt kõhutäitmiseks seda ei korraldata. Seega, kuidas tagada, et ka ettevõtte juht tunnistaks peo kordaläinuks.

Olde Hansa restoranijuht Aile Laansalu, kellel on kogemust 20 aastat pidude korraldamisega, teab vastust: "Kõik head asjad juhtuvad siis, kui inimesed omavahel suhtlevad. Kui ürituse korraldus ei soosi koostegevusi ja kooselamusi, siis võibki õhtut meenutama jääda lihtsalt täis kõht."

Laansalu sõnul jagunevad õhtusöögipeod laias laastus kaheks:

1) Meeskonnale korraldatavad üritused, mille puhul ettevõtete juhid loodavad, et inimesed saavad lõõgastuda ja neil oleks lõbus. Sel juhul on pidu tihti organiseeritud peale pingelist tööperioodi. Samuti soovitakse, et kasvaks usaldus tiimiliikmete vahel ja omavaheline koostöö paraneks.

2) Teiseks korraldatakse üritusi koostööpartneritele, mille puhul on vaja avaldada muljet, näidata külalislahkust ja pakkuda midagi väga eriomast.

"Ühtegi pidu ei tohiks korraldada pelgalt nö kontrollnimekirja alusel", sõnab Laansalu. " Ruumi, toidu-joogi ja bändi olemasolu ise ei taga, et eesmärgid saaks täidetud."

Kuidas siis neid saavutada? Kas see ei olene juba inimesestest endist, kas näiteks omavaheline usaldus tekib või mitte?

Laansalu arvates olenebki palju inimestest endist, kuid palju sõltub ka keskkonnast ja tegevustest, mida muul ajal koos ei tehta. "Oleme Olde Hansas tähele pannud, et kui olustik on detailideni hoopis teine ja inimene satub justkui teise maailma, siis ka tavapärane mõtlemine ja käitumine lülitub nö. välja. Keskendutakse koos uue kogemuse saamisele ja ollakse rohkem kohal. Ka oma meeskonnakaaslast nähakse hoopis teises olukorras ja valguses. Seda sõna otseses mõttes, sest Olde Hansas kasutatakse valguse saamiseks sadu küünlaid. Elav tuli on inimesi aegade algusest ühendanud ja seda, et lõkketule ümber on hea olla, on kogenud kindlasti iga eestlane.

Samuti on ka muudes detailides Olde Hansa 15 saj. kaupmehekodu nägu: raske, täispuidust mööbel, keskaegsed seinamaalingud, gobeläänid rippumas ja kõik toidunõudki eritellimusel meistrite käe all valminud.

Kui õhtujuht juhib meeleolu, mitte lihtsalt õhtut

Hea õhtujuhi tunneb ära selle järgi, et ta saab aru seltskonna meeleolust, saavutab inimestega hea kontakti ja suudab tuju tõsta. Olde Hansas on peoõhtujuhiks koolitatud heerold, kes mõjub eriti loomulikult, olles osa keskaegsest tervikust. Heerold on see, kes hoolitseb kogu peo tempo eest - tema otsustab, millal keskaegsed moosekandid mängivad, millal toosti öelda või mänge mängida. Kuna kõik majalised--teenijarahvas, heerold, moosekandid ja komejandid-- kehastavad keskaegseid tegelasi, siis kogu õhtusöögielamus on hoopis võimsam ja meeldejäävam. Külalised viibiks tõesti justkui teises sajandis.

Tõelise toidunaudingu hästihoitud saladus

"See on tegelikult imelihtne!", ütleb Laansalu: " Kui toidus on esindatud kõik viis maitset, siis tekib inimeses küllastatuse tunne ja midagi ei jää nö. puudu." Olde Hansa köögikunsti eesmärke on pakkuda põhjalikult läbimõeldud keskaegset menüüd, kus kõik maitsed on balansseeritud. Näiteks linnumaksahõrgutises on kasutatud mitme linnu maksa ja tekstuuri andmiseks purustatud mandleid. Seda toitu tuleb ilmtingimata koos väidetavalt linna parima sibulamoosiga mekkida, sest need maitsed täiendavad üksteist selliselt, et tekib hoopis uus maitseelamus.

"Tavaliselt keskaegsetelt restoranidelt head toitu ei oodata, kuid Olde Hansa roogasid kiidava peakokad nii meil kui mujalgi. Olen ise väga uhke meil pakutavate metsloomatoitude üle", sõnab Laansalu

Terviklahendus, kus hinna- ja kvaliteedisuhe on paigas

"Ma ei tea, kas keegi veel peale Olde Hansa restoranina pakub täna Eestis igapäevaselt terviklahendust, hoolitsedes õhtu juhtimise, meelelahutuse ja kõrgetasemelise toiduelamuse eest.", kahtleb Laansalu: "aga meie poole tasub pöörduda, kui soovitakse, et sündmus külalistele pikaks ajaks meelde jääks samas ise vaeva nägemata. Garanteerin, et midagi sellist ei ole külalised oma elus kindlasti kogenud. Vahel on maailmatasemel teenused mõistliku hinnaga siinsamas koduõuel olemas ega pea kaugelt otsima."

Kõike eraldi tellides--ruumi, bändi, toitlustust, õhtujuhti ja tihti makstakse ka vahendajatele--on kulu külalise kohta väga suur, kuid Olde Hansa suudab hinna hoida väga mõistliku.

"Võtke aga julgelt ühendust ja mõtleme koos välja, mis on teie seltskonnale parim lahendus!" julgustab Laansalu pakkumist küsima.

Olde Hansa restoran

reserve@oldehansa.ee

+372 627 9020

www.oldehansa.ee

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700