20. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 nõuannet kuidas kujundada efektset etiketti tootele

Kas otsite nõuandeid, kuidas kujundada efektne etikett tootele, mis oleks meeldejääv ja paistaks silma paljude teiste sarnaste toodete seast?
Foto: Mariliis

Oleme juba mitmeid aastaid aidanud paljusid ettevõtteid nii kleebitavate etikettide printimise kui nende kujundamisega. Just nende kogemuste põhjal olemegi sulle kokku kogunud 5 peamist nõuannet, mida pidada silmas tooteetiketi kujundamisel.

1. Eelista lihtsat ja „puhast“ disaini

Mida lihtsam ja selgem on etiketi disain, seda hõlpsam on tarbijal leida sellelt soovitud infot. Näiteks toiduainete puhul on selleks toitumisalane teave või selle maht. Ülemäära kirju ja rohke teksti ning pildimaterjaliga üle külvatud etikett on raskesti hoomatav ja tekitab kliendis liigset segadust. Seda sa aga ju ei soovi?

2. Kleebitava pinna tekstuur

Pane tähele, et samavõrd oluline, kui kleebitava pinna suurus, on ka selle tekstuur. Kas tootepakend on sile või konarlik? On see ümar või ruudukujuline? Vaid kõiki neid nüansse silmas pidades saad kujundada tootele etiketi, mis sobiks kleebitava pinnaga perfektselt kokku. Vastasel korral võib see jääda inetult kortsu või mõnest kohast lahtiseks, mis kindlasti sinu toote välisilmele kasuks ei tule.

3. Vali õige font

Soovitame hoiduda nii liiga laialt levinud kuid ka liialt ekstravagantsetest kirjatüüpidest. Esimesed jätavad mulje justkui valisid esimesena ette juhtunud kirjatüübi. Teiste puhul võib aga juhtuda, et selles kirjutatud teksti on raske lugeda. Seega testi pidades silmas ka pakendile mineva fondi suurust!

Ka palju erinevaid fonte ühel etiketil ei ole hea toon. Katsu piirduda maksimaalselt kahega.

4. Kasuta tavapäratut kuju

Väga levinud on ruudu ja ristküliku kujulised etiketid. Proovi sina aga mõnd muud lahendust. Kui sa kasutad ebastandardset kujundit tõmbab see kordades rohkem vaataja tähelepanu. Samas ära unusta seejuures oma toote pakendit. Kui sinu põnev etiketi kuju ei klapi kokku toote pakendiga, on parem jääda klassikalisemate stiilide juurde.

5. Kõrge kvaliteediga etiketid

Ka kõige silmapaistvama disaini võib nullida kehva kvaliteediga etiketi materjal. Mida parem on kasutatav etiketi materjal, seda kõrgem on tarbijate hinnang sinu toote esmamuljele. Seega see on punkt, mille juures me ei soovita rahaliselt liigselt kokku hoida. Veenduge, et kasutate vaid parimaid võimalikke materjale!

Marsan Print pakub kleebitavaid etiketti nii suurtele kui väiksematele firmadele ja soovi korral ka eraisikutele. Olgu selleks etiketid pudelitele, purkidele või kottidele, suure mõõdulised seinapildid, isikupärased autokleebised või firmakingina pakutavad paar meepurgi silti. Ükski töö ei ole liiga suurejooneline või tellitavate kleebiste hulk liiga väike – aitame sind tõesti igas olukorras!

Vaata lähemalt tehtud töid ja huvi korral kirjuta: www.marsanprint.ee

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700