20. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas odav kingitus on üldse kingitus?

Firmakingitused ja reklaammeened on sageli esimene kulurida, millelt püütakse raha kokku hoida. Lausa nõnda, et võib tekkida küsimus, kas nii väikese raha eest üldse midagi mõistlikku äripartnerile kinkimiseks saab. Sellisel juhul tasub vaadata ringi avara pilguga ja pidada nõu oma ala spetsialistidega.

Reklaamkingitustega tegeleva Roi OÜ müügisekretär Agnes Rego ütleb, et alahinnata ei maksa ka traditsioone. „Ajast-aega on kingitud kruuse, võtmehoidjad ja pastapliiatseid ning need reklaammeened on endiselt kõige armastatumad lahendused. Põhjus peitub nende praktilisuses – hea kruus kulub ikka ära ning pastakaid ei ole vist küll kunagi liiga palju!,“ sõnab ta. „Samas võib ka lihtne toode olla väga kaunis kingitus – valikus on palju erinevaid mudeleid ning kui trüki näol lisada kena disain, olemegi saanud ilusad firmakingitused, millest on rõõmu nii saajal kui ka kinkijal.“

Müügisekretär Agnes näitab traditsioonilisi ent ilusa disainiga kruuse

Ebatraditsioonilised reklaamkingitused

Rego sõnul on teine levinud võimalus mõelda just hästi ebatraditsiooniliselt ja katsuda leida midagi erilist – mõnd sellist toodet, mida inimene ise poest otsidagi ei oskaks. „Võtame näiteks kohvrisildid, mida saab täielikult oma soovide järgi disainida, kuid mille hind seejuures jääb soodsaks,“ sõnab ta. „Kingitust luues mõtle alati sihtgrupile, kellele on see mõeldud. Pööra tähelepanu ka pakendile – kingitus peab olema kenasti pakendatud ning pakend peab toodet ka kaitsma. Lisapakendamine maksab omajagu ja sellepärast võiks eelistada neid meeneid, mis on originaalis sobivalt pakendatud.“

Kingituse soodne hind ei tähenda sageli automaatselt kehva kvaliteeti, ent samas on loogiline, et näiteks 5-euroselt bluetooth kõlarilt ei saa ju eeldada tipptasemel heli. „Soodsate meenete valik on päris suur ja oluline on jõuda õige tooteni. Siin on abiks nõu pidamine meie projektijuhtidega, kes meenemaailmas hästi orienteeruvad ja oskavad välja mõned sellised firmakingitused, mille peale ise ei pruugi tullagi,“ sõnab Rego.

Oluline on kingi tähenduslikkus

Kinnisvarafirma Uus Maa kingitus on küll lihtne, kuid suure tähendusega ja väga praktiline. Ettevõtte turundusjuht Kaie Kass Agcay selgitab, et Uus Maas on kombeks klientidele tehingu puhul midagi praktilist pihku pista. „Oleme valinud kingituse, mida saaja saab igapäevaselt kasutada. Meie firmameeneks on Uus Maa värvides päikesekollane kruus. Rahaliselt on kingituse väärtus küll sümboolne, kuid emotsionaalses mõttes on ta kingi saajale kui märk uuest algusest,“ räägib Agcay. „Meil kõigil on ju kodus või kontoris mõni selline kingiks saadud kruus, millega käib kaasas ka saamislugu. Meie kruusi saamislugu räägib uuest eluetapist ehk sellest, kuidas ostsid oma kodu. Kindlasti on tore seda lugu hea suure kruusi taga ka vesta!“

Uus Maa päiksekollased kruusid
Foto: Ants-Martti Helinurm

Viis kuldreeglit firmakingituse valikul

Ükskõik, millised reklaamkingitused otsustab ettevõte lõpuks valida, tasub enda jaoks alati läbi mõelda viis nö rusikareeglit:

• Ole oma eelarve osas aus ja ütle see julgelt välja

• „Prahti“ ei ole mõtet kinkida. Sellepärast mõtle alati läbi, kas sinu firmakingitused on ka praktilised. NB! Ka odav kingitus võib olla praktiline.

• Kui endal on ideed otsa saanud, siis ära häbene nõu küsida meie projektijuhtidelt

• Pane sotsiaalmeedia enda kasuks tööle. Sõltuvalt kingituse sihtgrupist saab sellele sotsiaalmeediatoetusega anda juurde tasuta lisaväärtust.

• Hästi oluline! See, millise emotsiooniga sa kingituse üle annad, võib olla isegi olulisem kingituse sisust!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700