3. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas meie turundusjuhtide teadmised on ajale jalgu jäänud?

Hullud Päevad Stockmannis
Foto: Raul Mee, Äripäev
TTÜ Tallinna Kolledži lektori Raul Vatsari sõnul ei saa eilsetele teadmistele tuginedes õpetada homseid juhte.

„Me ei saa jääda õpetama seda, mida kogu aeg on õpetatud, sest nende teadmistega on aina vähem võimalusi konkurentsis püsimiseks. Samas õppida ei ole kunagi hilja ja teadmisi saab alati täiendada,“ ütleb Raul Vatsar.

„Enamik turundajaid mõistab, et ei ole piisav, kui klient ostab neilt vaid üks kord. Telefonitootja tahaks müüa igale inimesele igal aastal uue telefonimudeli ning restoranipidaja sooviks, et tema juures käidaks igal õhtul."

"Selleks, et inimesed tarbiksid, vajavad nad head kogemust, samas kui üks halb kogemus võib muuta ebameeldivaks mitte ainult ühe teenuse, vaid ka sellega seonduvad tooted-teenused. Näiteks kui restorani minnes pole kuhugi parkida või on broneering kaduma läinud, rikub see muljet heast toidukohast. Ja kui teenindaja ütleb, et need probleemid ei ole temast sõltuvad, tekitab ta suhtumine trotsi. Kes on süüdi? Meie teadvus ei lahuta ebameeldivaid seiku üksteisest, mis tähendab, et teenuse kujundaja peaks oskama juba eos selliseid muresid välistada,“ kirjeldab Vatsar teenusedisaini tähtsust.

„Senine majandusteadus on üles ehitatud ratsionaalsusele, aga mis toimub tegelikkuses? Kuidas sünnivad otsused meie peas? Kui hakkame rääkima reeglitest, eelarvamustest ja harjumustest, lendab tänase päeva turundus uppi, sest inimesed on oma olemuselt emotsionaalsed, mitte ratsionaalsed,“ selgitab Vatsar.

See ongi põhjus, miks TTÜ Tallinna Kolledž avab sel aastal uue eriala – „Teenuste turundus ja juhtimine“ – kus õpetatakse, kuhu on kogu maailma majandus ja turundus suundumas.

„Tahame õpetada tudengitele uut lähenemist, teisi tasandeid ning avada uusi uksi,“ ütleb Vatsar.

Lisaks turunduse, õigusteaduse, raamatupidamise ja kliendikogemuse õppeainetele sisaldab teenuste turunduse ja juhtimise eriala veel selliseid õppeaineid nagu: käitumisökonoomika, sissejuhatus kaasahaaratuse teooriasse, strateegiline juhtimine, konfliktoloogia, meeskonnatöö, ärikommunikatsioon, tarneahela juhtimine, teenuste loomine ja juhtimine, tarbijakäitumine ja teeninduse kvaliteedi juhtimine.

Teenuste turundust ja juhtimist on sellel aastal veel võimalik õppida TTÜ Tallinna Kolledži avatud õppes. Õppekava nominaalaja pikkus on 3,5 aastat, kool toimub üle nädala nädalalõppudel.

Vastuvõtt kestab 7. septembrini!

Vaata lisa siit: www.ttu.ee/asutused/tallinna-kolledz 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700