Autor: Silja Oja • 3. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

97% SMS-i saajatest loeb selle esimese 15 minuti jooksul läbi

Lühisõnumite saatmine on endiselt üks efektiivsemaid reklaamikanaleid. Sellest, kuidas teha tööd oma kliendibaasiga ja saata tulemuslikke SMS-e, räägib Allan Rosenberg LINK Mobilityst. LINK Mobility pakub Best Marketingi lugejatele võimalust testida mugavat ja efektiivset SMS-reklaamimisteenust. Kõik, kes soovivad saata mõnisada tasuta SMS-i, külastage kodulehte campaign.linkmobility.com

Milliseid võimalusi pakub reklaamimine SMS-ide teel?

Lühisõnum ehk SMS saabub kõigile tänapäeval kasutuses olevatele mobiiltelefonidele ja reeglina otse taskusse. SMS tekitab personaalse lähenemise, sest näiteks ka mass-saatmise juures saab iga sõnumi saata personaliseeritult selle kliendi nimega. SMS võib sisaldada allahindluskoodi ja näiteks nutitelefonide puhul on hea võimalus kasutada linki, mis viitab kupongile või kampaania mobiilselt optimeeritud lehele. Teinekord võib sõnum olla ka lihtsalt sünnipäevasoov. SMS-i saatmine annab unikaalse võimaluse infot täpselt ajastada ning Nielsen Mobile’i uuringu järgi loevad 97% saajatest selle esimese 15 minuti jooksul läbi.

Millistes valdkondades tasub kasutada SMS-kommunikatsiooni?

Sõnumi saatmine on väga universaalne ning pigem raske on öelda, kus SMS-i kasutada ei tasu. SMS on kiire, efektiivne ja toimiv kommunikatsioonikanal. Praegu näeme suurenevat SMS-ide saatmise aktiivsust e-kaubanduses, jaekaubanduses, meditsiinisektoris, turismis, panganduses ja finantssektoris.

Milliseid uusi võimalusi on andnud nutitelefonide tulek?

Nutitelefonidega kaasnevad paljud interaktiivsed võimalused. Näiteks mobiilse veebi kasutamine reklaamiks või andmete kogumiseks. Üks võimalus on ruutkood ehk QR-code (Quick Response code): tegu on ruudukujulise pildiga, mille sisse on peidetud info. See võib olla link veebilehele, kontaktikaart, eelvalmistatud SMS, lihtsalt tekst või kõne algatus. Nutitelefonide ja SMS-i kombinatsioonina saab väga tulusaid kampaaniaid korraldada. Näiteks saates SMS-iga lingi saab inimesed suunata sõnumilt veebilehele, mis on mobiilsele seadmele optimeeritud ja sel moel kuvada juba palju suuremas mahus infot, pilte ning pakkumisi. Vaatamata sellele, et SMS on suhteliselt vana - juba üle 20 aasta vana tehnoloogia - saab seda saata kõigile telefonidele ja kasutades otseühendusi operaatoritega on kohaletoimetamine garanteeritud.

Mis on oluline oma kliendibaasi haldamisel?

Pahatihti küsitakse kliendikaardi soetamisel inimestelt kodust aadressi ja muud infot, mida reaalselt tarvis ei lähe. Omades aga kliendi telefoninumbrit, saab inimese alati kätte ja avaneb võimalus saata talle just õigel ajal õige pakkumine. Sõnum toimib paremini, kui teostus on viisakas ja telefonisse saadetakse nimeliselt adresseeritud sõnum, mis pakub toodet/teenust tasuta, soodustusega või informeerib ostuga saadavast kingitusest. Väga oluline on ka iga läbiviidud kampaania mõõtmine ja analüüsimine: millistele sõnumitele reageeritakse paremini, kui kaua läheb aega sõnumi saamisest kuni ostu sooritamiseni jne.

Kuidas luua efektiivne kliendibaas?

Esimene lihtne samm on kliendilt registreerumisel telefoninumbri küsimine. Kui seda pole tehtud, on võimalik kaasata passiivseid variante, nagu ostutšeki peale info printimine stiilis "Saada tasuta SMS numbrile 1234 ja saad meie parimad pakkumised esimesena!". Aktiivsem variant on korraldada tarbijamäng, kus on mõni auhind välja pandud - võib ka olla lihtsalt sõnumi saatmine, et osaleda või hääletada erinevate toodete/teenuste vahel. Loomulikult toimib väga efektiivselt klienditeenindaja küsimine, et kas on ikka liitutud ning kui pole, peavad juhised olema lihtsad. Abiks on muidugi ka Facebooki kampaaniate korraldamine.

Milliseid teenuseid veel Link Mobility pakub?

Põhilised teenused on SMS-ide saatmine ja SMS-maksetele lahenduste pakkumine. Lisaks loome mobiilseid lehekülgi, kirjutame äppe, saadame fakse ning MMS-e ja konsulteerime ettevõtteid mobiilsetes küsimustes. Numbribaaside loomisega me siiski ei tegele. Andmebaasid, kuhu SMS-e saata, peavad tulema kliendilt endalt. Lisaks töötasime isiklust vajadusest välja mobiilse lojaalsuse kampaania.

Mis on mobiilse lojaalsuse kampaania?

Mõtisklesime selle üle, et kuidas vähendada kliendikaartide arvu rahakoti vahel ja samaaegselt pakkuda ettevõtetele võimalust automaatselt ning efektiivselt kliente endaga siduda ja tagasi tuua. Kogu liitumise protsess käib kiirelt ja läbi telefoni. Vastu saadakse virtuaalne konto, millele saab ligi mobiilsest internetist, kus saab reklaami teha.  Templite ning kleebiste kogumise asemel saab mobiiliga koguda virtuaalseid punkte, milledest teavitatakse kasutajat, kui tal on kätte jõudnud õigus saada tasuta või allahindlusega toode.

?

Mida kujutab endast teie uusim teenus – announcement service

Announcement service ehk teadaannete teenus on tõesti meie värskeim teenus, mis on hetkel aktiivne küll ainult Norras, kuid töötame selle nimel, et aktiveerida see ka mujal. Tegemist on kiire ja mugava kriisi-teavitussüsteemiga.. Näiteks saab majahaldur teada, et hoones on põleng. Meie teenuse abil saab ta saata sõnumi kõigile inimestele, kes on antud hoonega seotud. Iga numbri kohta näeb haldur reaalajas infot, kas sõnum on kätte saadud ja kas sõnumile on ka vastatud.

Lisaks tavapärasele kasutusele on olemas mõned suuremad ettevõtted, kes tahavad kasutada taolist teenust igapäevaselt sisemise info levitamiseks. Nende jaoks tegime „uudistetahvli“ otse lahenduse sisse. Samas sobib teenus ideaalselt ka tagasiside küsimiseks. Lühike ja illustreeriv video:

http://www.youtube.com/watch?v=qDPFI7dlQMQ 

Millistel ettevõtetel võiks sellist teenust vaja minna?

Eeskätt suurte ärihoonete omanikud. Eriti mugav on announcement service teenus firmadele, kes on tervenisti ühes hoones. Samas on see vajalik kõigile, kes peavad kiirelt teavitama suuremat hulka inimesi nagu erakonnad, turvaettevõtted, kaitsevägi jne.

NB! LINK Mobility pakub Best Marketingi lugejatele võimalust testida mugavat ja efektiivset SMS-reklaamimisteenust. Kõik, kes soovivad saata mõnisada tasuta SMS-i, skaneerige antud koodi või külastage kodulehte campaign.linkmobility.com

Rohkem infot ettevõtte kohta: www.linkmobility.com

 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700