Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) otsustas anda tänavuse aastaauhinna tehisaru (AI) rakendustele, mille kasutamise plahvatuslik levik oli selgelt 2023. aasta suurim kommunikatsioonivaldkonna mõjutaja.
Tehisaru nägemus sündmuse kohta käivast fotost, mis on loodud DALL·E 3 pildigeneraatoriga. Foto: EPRA
EPRA presidendi Margus Metsa sõnul oli konkursi žürii hinnangul 2023. aasta olulisim ja murrangulisim muutus, et infot analüüsivate ja sünteesivate tööriistade laia avalikku kasutusse tulek andis kõigile võimaluse senisest tõhusama sõnalise ja visuaalse kommunikatsiooni loomiseks. „Tehisarust ehk AI-rakendustest sai kommunikatsioonivaldkonna spetsialistidele olulised tööriistad. Loomulikult on need tööriistad alles arengujärgus ning nendega loodu vajab veel pädeva inimese kontrolli ja korrektuuri. Samas ei tohiks ükski kommunikatsioonispetsialist eirata tõsiasja, et juba praegu oskavad kõigile kättesaadavad keelemudelitele ja pildipankadele tuginevad generatiivse tehisintellekti teenused väga kiiresti ja hästi koostada tekste ning luua visuaale,“ märkis Mets.
Kaitseväe pressijaoskonna ülem kapten Taavi Karotamme sõnul on kaitseväel olemas nii kriisikommunikatsiooniplaanid väiksemate kriiside jaoks kui ka sõjaplaanid sõjaolukorraks. Ta lisas, et töötempo, mis järgnes Venemaa täiemahulisele invasioonile Ukrainasse, andis hea ettekujutuse, milliseks võib kujuneda töörütm Eestile ohtu kujutavas olukorras.
Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) tunnustas kommunikatsiooni aastaauhinnaga Eesti Kaitseväge ja kõiki organisatsiooni kõneisikuid eesotsas kaitseväe juhataja kindralleitnant Martin Heremiga.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.