Autor: Laura Reiter • 6. aprill 2023

Ekspert lõhnaturundusest: lõhn võib mängida brändi strateegias ja positsioneerimisel olulist rolli

Proliteci äriarendusjuht Petr Toman Tšehhist rääkis tänavusel Passwordil lõhnade rollist turunduses ja brändingus ning sellest, kuidas ettevõtted kasutavad lõhnu emotsionaalse sideme loomiseks oma klientidega. Intervjuus rääkis ta lisaks lõhnade kasutamise halbadest näidetest ning lõhnatrendidest.
Petr Toman tänavuse Passwordi paralleelsessiooni laval.
Foto: Raul Mee

Toman rõhutas, et lõhnadel on väga tugev seos meie mälu ja mälestustega. Ta tõi välja, et 75% inimeste igapäevastest otsustest on mõjutatud lõhnadest ning 65% lõhnadest suudavad inimesed meenutada ka aasta aega hiljem. „Lõhnad on võimsad mälestuste ja emotsioonide vallandajad ja see on inimeste kõikidest meeltest ainuke, mis on otseselt seotud emotsioonidega,“ sõnas ta ja lisas, et kui inimesed kaotavad lõhnataju, nagu juhtus paljudega koroonaajal, tabab neid ärevustunne. „Lõhnad annavad ajule hoiatavad signaale, millel võib olla kaitsev funktsioon,“ märkis ta ja nentis, et lõhnameel on subjektiivne - see sõltub soost, vanusest, ajastust ja kultuurist. Lisaks tõi ta välja, et inimese nina ja lõhnameel on üks suur ime - see suudab eristada umbes ühte triljonit lõhna.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700