• 06.04.23, 11:50

Ekspert lõhnaturundusest: lõhn võib mängida brändi strateegias ja positsioneerimisel olulist rolli

Proliteci äriarendusjuht Petr Toman Tšehhist rääkis tänavusel Passwordil lõhnade rollist turunduses ja brändingus ning sellest, kuidas ettevõtted kasutavad lõhnu emotsionaalse sideme loomiseks oma klientidega. Intervjuus rääkis ta lisaks lõhnade kasutamise halbadest näidetest ning lõhnatrendidest.
Petr Toman tänavuse Passwordi paralleelsessiooni laval.
  • Petr Toman tänavuse Passwordi paralleelsessiooni laval.
  • Foto: Raul Mee
Toman rõhutas, et lõhnadel on väga tugev seos meie mälu ja mälestustega. Ta tõi välja, et 75% inimeste igapäevastest otsustest on mõjutatud lõhnadest ning 65% lõhnadest suudavad inimesed meenutada ka aasta aega hiljem. „Lõhnad on võimsad mälestuste ja emotsioonide vallandajad ja see on inimeste kõikidest meeltest ainuke, mis on otseselt seotud emotsioonidega,“ sõnas ta ja lisas, et kui inimesed kaotavad lõhnataju, nagu juhtus paljudega koroonaajal, tabab neid ärevustunne. „Lõhnad annavad ajule hoiatavad signaale, millel võib olla kaitsev funktsioon,“ märkis ta ja nentis, et lõhnameel on subjektiivne - see sõltub soost, vanusest, ajastust ja kultuurist. Lisaks tõi ta välja, et inimese nina ja lõhnameel on üks suur ime - see suudab eristada umbes ühte triljonit lõhna.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.06.25, 08:45
Toomas Truuverk: "Suvi on B2B turunduses suhete loomise, mitte müügi aeg"
B2B-turundajate seas on levinud uskumus, et suvel pole mõtet suuri kampaaniaid teha, sest „kõik on puhkusel“. Kuid kas see ikka peab paika? Küsimusele aitab vastuse leida Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk, kellelt uurisime, kas suvi on tõesti aeg, mil otsustajad on kättesaamatud – või vastupidi, just eriti avatud uutele ideedele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele