• 06.04.23, 11:50

Ekspert lõhnaturundusest: lõhn võib mängida brändi strateegias ja positsioneerimisel olulist rolli

Proliteci äriarendusjuht Petr Toman Tšehhist rääkis tänavusel Passwordil lõhnade rollist turunduses ja brändingus ning sellest, kuidas ettevõtted kasutavad lõhnu emotsionaalse sideme loomiseks oma klientidega. Intervjuus rääkis ta lisaks lõhnade kasutamise halbadest näidetest ning lõhnatrendidest.
Petr Toman tänavuse Passwordi paralleelsessiooni laval.
  • Petr Toman tänavuse Passwordi paralleelsessiooni laval.
  • Foto: Raul Mee
Toman rõhutas, et lõhnadel on väga tugev seos meie mälu ja mälestustega. Ta tõi välja, et 75% inimeste igapäevastest otsustest on mõjutatud lõhnadest ning 65% lõhnadest suudavad inimesed meenutada ka aasta aega hiljem. „Lõhnad on võimsad mälestuste ja emotsioonide vallandajad ja see on inimeste kõikidest meeltest ainuke, mis on otseselt seotud emotsioonidega,“ sõnas ta ja lisas, et kui inimesed kaotavad lõhnataju, nagu juhtus paljudega koroonaajal, tabab neid ärevustunne. „Lõhnad annavad ajule hoiatavad signaale, millel võib olla kaitsev funktsioon,“ märkis ta ja nentis, et lõhnameel on subjektiivne - see sõltub soost, vanusest, ajastust ja kultuurist. Lisaks tõi ta välja, et inimese nina ja lõhnameel on üks suur ime - see suudab eristada umbes ühte triljonit lõhna.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.25, 12:52
Eliis Pärna-Kundla: ChatGPT-le tehti USAs telereklaam, aga AI ise turundajatele telerit ei soovita
Tehisintellekt muudab kõike, alates sellest, kuidas me töötame ja suhtleme, kuni selleni, kuidas me reklaamime. Ometi püsib tõde, et brändi ei ehitata ilma inimesteta. OpenAI värske kampaania kinnitab seda hästi ja näitab, et isegi tehnoloogiaettevõtted rõhutavad nüüd inimlikkust, mitte masinat.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele