Autor: Richard Mägar • 1. oktoober 2020

ST Millega peab arvestama kriisis turundamisel?

On üsna tavaline, et kriisid saabuvad ootamatult. Vähesed olid valmis kevadel kogu maailma tervishoidu ja majandust laastavaks viirusepuhanguks.

Kogu trianglis sai eriti korraliku põntsu just meelelahutus- ja turismisektor, mille taastumist on keeruline ennustada. Sellegipoolest pole võitlus koroonaga kaugeltki möödas ning suure tõenäosusega koputab varsti uksele kauakardetud “teine laine”. Ometi peavad mitmed ettevõtted ka keerulisel ajal säilitama suhte kliendiga. Kuid kuidas ikkagi kohandada ettevõtte turundustrateegiat ja -sõnumeid kriisis? Mida peaks järgima, mida mitte?

Keskendu brändikommunikatsioonile ning näita üles hoolivust

Taoline ülemaailmne tervishoiukriis, mis pahaaimamatult kandub üle ka majandusse, on mitmeski mõttes esmakordne. Paljud ettevõtted seisavad silmitsi rohkete eetiliste ja moraalsete tõekspidamistega, kus peamiselt mõeldakse: “Kuidas küll kutsuda tarbima, kui inimeste elud on ohus?”

Väga mitmed turundusinimesed on öelnud, et taolises kriisis on hea keskenduda pigem brändi väärtusi edasikandvatele sõnumitele ning tõestada, et Sinu ettevõte hoolib eelkõige inimeste heaolust, mitte raha teenimisest. Muuhulgas tasub turundussõnumites olla pigem konkreetsele sihtgrupile orienteeritud ning rõhuda kriisi valguses Sinu ettevõtte toodete ja/või teenuste omadustele, mis näitavad ka nende olulisust keerulistel aegadel. Näiteks, kui pakud kullerteenust ajal, mil kehtivad liikumispiirangud, või pakud põnevat meelelahutust, nagu teeb seda kasiino internetis.

Ole osa kriisis tekkinud probleemide lahendamisest

Kui Sinu ettevõte pole seni olnud just kõige eesrindlikum sotsiaalselt vastutustundlikes teemades, siis koroonakriis võib olla ideaalne aeg näidata üles ettevõtte vastutustundlikku poolt. Kõige lihtsam viis sotsiaalselt vasututustundlikku käitumist parandada on aidata kuidagimoodi just neid sihtgruppe, kes kannatavad kriisi tõttu kõige rohkem – vähekindlustatud pered, eakad jne. Paku neile piiratud mahus oma tooteid või teenuseid ning peegelda seda ka väljapoole.

Muuhulgas võib iga ettevõte luua ka heategevuskampaania, näiteks vähekindlustatud perede toetuseks. Seeläbi on suurepärane võimalus näidata avalikkusele, et Sinu ettevõte hoolib ning soovib ulatada abikäe kriisis kannatajatele.

Kohanda ettevõtte brändi hääl (tone of voice) vastavalt olukorrale

Kriis on teadupärast ebatavaline olukord ning erilises situatsioonis on oluline mõelda ka brändi häälele ehk stiilile, mismoodi ettevõte avalikkuses kõneleb. Näiteks, kui seni oled oma turundussõnumites olnud pigem humoorikas või küllaltki semutsev, siis kriisisituatsioonis ei pruugi see sugugi hästi mõjuda. Pigem näita üles empaatiat ning kui saad, paku tuge. Või soovita neile näiteks mingisugust tegevust, mis viib mõtted eemale, nagu vabas õhus viibimine või kasiino internetis.

Hoia ettevõtte infokanalid värskena

Keerulistel aegadel on oluline, et omakanalites nagu kodulehel, sotsiaalmeedias või sisekanalites oleks info ühtne ja asjakohane. Väga palju võib mõjutada Sinu toote või teenuse tarbimist see, kui Sinu kanalid ei peegelda ettevõttes toimunud või toimuvaid muutusi.. Näiteks kasvõi see, et inimesel pole võimalik kohapeale poodi või kauplusesse tulla. Niisamuti anna märku, et oled kursis hetkeolukorraga ning sellele vastavalt oled ka ettevalmistunud.

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700