Autor: Best Marketing • 30. detsember 2019

Omniva kampaania kutsus jõuludeks postkaarti saatma

Eesmärgiks oli suurendada jõulukaardi saatjate arvu, andes jõulukaardi saatmisele kui žestile jõudu juurde ning parandades toodete ja kirjakastide nähtavust ning kättesaadavust.

Käega katsutav pühadetervitus

Kampaania sõnum

Kampaania põhisõnum oli järgmine: "Tõsiselt mõeldud jõulusoov. Saada käega katsutav pühadetervitus." Visuaalina kasutati kontrasti tätoveeritud kätega meesterahva ja tema poolt vanaemale kirjutatava jõulupostkaardi vahel. Ideeks oli näidata, et oma tundeid sõnadesse panna ja käega katsutavad jõulusoovid teele saata sobib igaühele.

Jõulukampaania raames tehti koostööd loovagentuuriga Division ja meediaagentuuriga Vizeum.

Mitmed uued katsetused annavad suuna edaspidiseks

„Sel aastal oleme otsustanud teha päris palju teisiti, katsetada ja proovida – ainult nii saame kätte suuna edaspidiseks ja vastused mitmele küsimusele,“ ütles Omniva postiäri turundusjuht Maria Britikovski.

"Andsime välja tervikliku jõulutoodete sarja, oleme loonud kakskeelse kampaania maandumislehe, paigaldanud populaarsematesse kaubanduskeskustesse ja osade postkontorite ette lisakirjakastid koos call to action kommunikatsiooniga, kõnetame lisaks eestlastele ka venekeelset sihtgruppi ning katsetame mõnes postkontoris jõulutoodete eriväljapanekuid," tõi Britikovski esile.

Ta nentis, et ka varasematel aastatel on tehtud erinevaid jõulukampaaniad, et inimestele jõulukaardi saatmist meelde tuletada. "Statistika näitab, et üldiselt saadetakse aasta-aastalt vähem kirju ja kaarte, aga jõulukirjade ja -kaartide saatmine on endiselt populaarne," sõnas Britikovski.

"Kui aasta jooksul saadetakse Eestis ligikaudu 2 miljonit margiga kirja ja kaarti, siis pooled neist ehk miljon saadetakse detsembris. Meie eesmärk on seda taset hoida ning sellel aastal oleme otsustanud katsetada mitmeid uuendusi, et ühelt poolt muuta kaardisaatmise kliendi jaoks mugavamaks ja teiselt poolt selgitada välja, millised tegevused ja kanalid omavad suurimat mõju kliendikäitumisele," lisas Britikovski.

Lisakirjakastid postkontorites ja kaubanduskeskustes

Kuna tänapäeval kasutatakse jõulukaarti eelkõige emotsiooni, mitte informatsiooni edastamiseks, siis on oluline selle teenuse kättesaadavus ja mugavus ilma liigse ajakuluta.

Ajutine kirjakast Ülemiste keskuses

Hõlpsamaks kirjasaatmiseks paigaldati tänavu ajutised jõulukirjakastid nii populaarsematesse postkontoritesse kui ka kaubanduskeskustesse. Üle Eesti paigaldati 30 ajutist kirjakasti koos jõulukaardi saatmise sõnumiga. Kaarti kutsuti saatma nii kaubanduskeskuste siseraadios, üleriigilises raadios kui ka internetis.

Ajutine kirjakast Mustika keskuse postkontori ees

Peale selle tegi Omniva koostööd Elroniga ja detsembri jooksul võis rongides kohata päkapikke, kellelt sai rongisõidu ajal sai soetada jõulukaardi ja selle kohe ka otse rongist teele panna.

Kampaaniat toetati kommunikatsioonitegevustega

"Avaldatakse lugusid blogis, postitatakse sotsiaalmeedias, suheldakse nii üleriigilise kui piirkondliku meediaga. Katsetatakse ka erinevaid formaate ja aktsioone raadios, et teha järeldusi selle kanali toimimise osas postkaardi saatmise sihtrgupi puhul," rääkis Britikovski.

"Meedias oleme alates detsembri esimesest nädalast kuni 18. detsembrini, et kaart jõuaks enne jõule kohale. Venekeelne kommunikatsioon on ajaliselt veidi nihkes, sest vene sihtgrupi jaoks on oluline kaardi kohalejõudmine pigem aastavahetuseks," täpsustas Britikovski.

Ta lisas, et valiti kanalid, mis on eelnevatel aastatel jõulukampaania raames väga hästi töötanud ning välistati need, mis varasemalt ei toonud tulemust. Jõulukampaania raames kasutati reklaame internetis, sotsiaalmeedias ja raadios. "Kasutasime viie personaliseeritud lõpuga eestikeelset klippi ja kahe erineva lõpuga venekeelset klippi. Raadioklipi üldises kontseptsioonis kasutasime nii emotsionaalset kui ratsionaalset aspekti - meeshääl loeb tavapärasest aeglasemalt ette vanaemale kirjutatavat kirja, millele järgneb naishääl, kes toob välja konkreetse üleskutse jõulukaardi saatmiseks," selgitas Britikovski.

Venekeelse auditooriumi kaasamiseks kasutatakse aktsiooni Narodnoe raadios, kus nädala jooksul on jõulukaartide saatmine põhiteemaks kolmes ajatsoonis ning kuulajaid kaasatakse hariva viktoriini kaudu. Samal ajal käib raadiojaama Facebooki lehel kaasav mäng.

Lisavitriinide mõju ostukäitumisele

Kuna postkontorites on väljapanekuvõimalused üsna piiratud, katsetati sel aastal neljas postkontoris kahte tüüpi erinevaid lisavitriine ja uuriti nende mõju kliendi ostukäitumisele, et teha otsuseid edaspidiseks.

Madal vitriin postkontoris

Selleks, et uurida lisavitriinide mõju inimeste ostuotsusele, teostati vaatlusi ja küsitlusi nendes postkontorites, kuhu eriväljapanekud olid paigaldatud.

Tornvitriin postkontoris

Fikseeriti ära, kas inimesed märkasid eriväljapanekut ja tulid ligi ning milline oli külastajate trajektoor postkontoris. Küsitluste käigus uuriti, kas vastaja märkas jõulusarja väljapanekut, kas see meeldis ja kas ta soetas mõne toote. Tulemusi vaadatakse üldistatult, et teha järeldusi edaspidiseks.

Üllatavast materjalist jõulumark

Nagu juba tavaks on saanud, anti ka sel aastal välja jõulupostmark. Selle autor on tekstiilikunstnik Krista Leesi, kelle teos "Lumikiri" võitis kevadel korraldatud loovtööde konkursi. Rahvuslikest mustrikirjadest inspireeritud jõulumargil saavad kokku erinevad märgid-kirjad, mis sarnanevad lumehelvestele ja tekitavad talvise meeleoluga mustripinna. Margi alumine Muhu roosa tekstiriba on loodud sarnaselt kindakirjadele pikslitena ruudustikule.

Jõulutoodete sari

Kui eelnevatel aastatel on jõulumark olnud piparkoogi-, kaneeli- ja mandariinilõhnaline, siis tänavune jõulumark üllatab materjalivalikuga ja on tehtud vildist. "Selliste eriliste markide väljaandmine aitab traditsioonilist filateeliavaldkonda ka tavainimeste jaoks huvitava ja populaarsena hoida," kommenteeris Britikovski. Lisaks jõulumargile ilmusid samast sarjast ka jõulukaardid, -ümbrikud ja erinevad komplektid.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700