Best Marketing • 15 november 2019

Web Summit 2019: viis suurt trendi

Ukraina veebikuulutuste äris tegutseva RIA.com Marketplaces OÜ analüütikud tegid kokkuvõtte Lissabonis toimunud tehnoloogiakonverentsil Web Summit esile kerkinud peamistest trendidest.

Web Summit 2019 (allikas: RIA.com Marketplaces OÜ)  

1. Podcast ehk taskuhääling

Podcast'i ehk taskuhäälingu populaarsus järjest kasvab ja hakkab YouTube’i omale järele jõudma. Taskuhäälingut on mugav kasutada, kuna see võimaldab saateid kuulata igal pool ja igal ajal olenemata sellest, kas vaba aega kuulamiseks on kõigest paar minutit või tervelt tund. Sageli ei soovi inimesed kulutada aega pikkade videote vaatamisele YouTube’ist, vaid eelistavad sama info kätte saada audioformaadis, näiteks teel tööle ummikusse jäädes. Audiosaadete pikkus ulatub umbes kahest minutist ühe tunnini. Praegusel ajal pakuvad taskuhäälingus peamiselt huvi enesearendus, keeleõpe, uudised, teadus, tehnoloogia, äri, edulood, komöödiad ja tervis. Google Podcasts'i rakendust on Play Store’ist praeguseks alla laaditud üle viie miljoni korra.

„Taskuhääling on võimas vahend nii hariduses kui ka turunduses. Taskuhääling võib kaubamärki tugevdada, pakkuda informatsiooni, olla alati kättesaadav ja kergesti levitatav,“ kommenteeris Artjom Umanets RIA.com Marketplaces OÜ-st.

2. Tehisintellekt

Oma äri arendamiseks tuleb kursis olla maailmas levivate uute tehnoloogiatega. Edukad ärid peavad kogu aeg leiutama huvitavaid funktsioone ja omadusi, et kasutajad oleksid nende tootest jätkuvalt huvitatud. Näiteks 2019. aastal võeti veebisaidil AUTO.RIA.com kasutusele sõiduki numbrimärkide automaatse tuvastamise süsteem. Tehisintellekt loeb numbrimärke ja kontrollib neid riiklikest andmebaasidest. See aitab platvormil kasutajate seas usaldust tekitada. Analüütika, suurandmete ja tehisintellekti kasutamine on ettevõttes esikohal.

3. Mobiilikesksus

Käesoleval aastal kasvas mobiilseadmete vahendusel internetti kasutavate inimeste arv 60%ni. Seega peavad veebilehtede omanikud oma saite optimeerima. Mobiilikeskse arenduse nõuded on järgmised: kõige tähtsam teave tuleb kuvada esimesena, veebisait peab olema lihtne ja optimeeritud ning see ei tohiks laadida rohkem, kui kasutajal on soovitud teabe saamiseks vaja. Mobiilikesksuse kasutamine veebisaidi väljatöötamisel pakub olulisi eeliseid kasutajatele, kes külastavad saiti eelkõige mobiilseadme vahendusel.

4. Emotsioonid juhivad kõike

Tänapäeval seisavad ettevõtted silmitsi tõsise katsumusega – nad peavad leidma viisi, kuidas kliendid nende juurde ikka ja jälle tagasi tuleksid. New York Times viis läbi uuringu, et teha kindlaks, millised reklaamid on tõhusamad. Uuringus osales 1200 lugejat, kellelt küsiti, milliseid emotsioone artikkel neis tekitas. Leidis tõestust asjaolu, et reklaamid töötavad paremini, kui artikkel tekitab inimestes emotsioone nagu armastus, kurbus ja hirm. Lood, mis kannavad endas sügavust ja rõhuvad inimese emotsioonidele, on tulemuslikumad kui need, mis kannavad rohkem informatsiooni.

5. Bränditurundus

Edelmani tegevjuht Richard Edelman kõneles Web Summitil uuest trendist. „Bränditurundus on demokraatia kõrgeim vorm. Valimistel anname oma hääle iga nelja aasta tagant. Brändid, millel on oma positsioon ja mis kõnetavad ühiskondlikult olulistel teemadel, muudavad maailma ja ühiskonda palju kiiremini. Teatud kaubamärkide tooteid ostes või kasutades me hääletame iga päev ühiste väärtuste ja prioriteetide poolt sellega, et investeerime oma aega ja raha nendesse muutustesse. See on demokraatia,“ rääkis Richard Edelman.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700