Isabel Kärtner • 31 oktoober 2019

7 soovitust eduka koostöö heaks

Suhtekorraldaja ja Tartu Ülikooli magistrant Isabel Kärtner pani enda lõputööle ja töökogemusele tuginedes kirja seitse soovitust turundajatele, kes tegelevad sisuturundusega ning teevad koostööd blogijate ja teiste influencer'itega organisatsiooni jaoks olulistes sotsiaalmeediakanalites.

Isabel Kärtner  

,,Tegelikult oleks meil siin Eestis vaja organisatsiooni või üksust, mis tegeleb muuhulgas ka blogijate ning altrnatiivmeedia ehk sotsiaalmeedia platvormidel reklaamijate juhistega, keskendudes pisut ka seadusandlusele,’’ tõdeb blogija Meelis Tomson arvamusloos "Suunamudija tegelik pale" ning annab influencerite-neitsidele nelja punkti näol koostöö etappidest lühiülevaate.

Nõustun täielikult Meelisega – influencer'ite ja alternatiivmeediakanalite tööd tuleks paremini reguleerida ja töötada välja kindlad tavad, ehk ka eetikakoodeks. Lisaks tuleks aga tähelepanu alla võtta ka sisuturundus, millest ei saa tänapäeval ei üle ega ümber.

Sel kevadel sisuturundusest lõputööd kirjutades oli minu jaoks enam kui üllatav kuulda, kuivõrd erinevad arvamused on kommunikatsiooni- ja turundusvaldkonna spetsialistidel sisuturunduse olemusest. Sellest hoolimata kõlas läbi intervjuude aga üks ja sama mõte – Eesti sisuturundus ei ole kvaliteedi osas võrreldav teistes riikides loodava sisuga, on halvasti organiseeritud ja enamasti lihtsalt praht.

Uurimistöö tulemusena said vastavalt intervjuudes ilmsiks tulnud tähelepanekutele ning isiklikule kogemusele suhtekorraldajana kirja pandud seitse soovitust sisuturundusega tegelejatele säilitamaks usaldussuhte tarbijaga, mida saab edukalt laiendada ka koostööle blogijate ja teiste influencer'itega organisatsiooni jaoks olulistes sotsiaalmeediakanalites.

1. Eraldage terad sõkaldest

Analüüsige enda organisatsiooni sõnumeid ning defineerige, millised on teie jaoks kõige olulisemad kommunikatsioonisõnumid, mis omavad samas ka potentsiaali kõnetada pressimaterjalide kujul meediat, ja keskenduge nende puhul traditsioonilisele suhtekorraldustööle. Kui leiate sisuturunduse või koostöö influencer'iga enda organisatsiooni jaoks olevat sobiliku kommunikatsioonikanali, siis suunake sinna sisu, mis on teie jaoks oluline ja loob tarbija jaoks väärtust, aga ei kõneta meediat ega too tasuta kajastusi.

2. Looge tõelist väärtust

Kui olete otsustanud kasutada influencer'eid või sisuturundust, siis jagage ka nendes kanalites sisuna materjali või infot, mis loob tarbijale lisaväärtust ja harib neid. Ärge kasutage neid järjekordse vahendina tuima müügiteksti edastamiseks. Uuringud on näidanud, et sisuturunduse kui makstud sisu tunneb ära vähem kui pool lugejatest, mõne uuringu kohaselt lausa vaid üks kümnest. Sellegipoolest on tarbijal suur oht sattuda hilisemasse usalduskriisi, kui tema jaoks saab selgeks, et objektiivsena analüüsitud sisu seda tegelikult ei olnud.

3. Mõelge läbi kasutatava kanali ja teie sisu kokkusobivus

Nii sisuturunduses kui Instagrami postitusena teostatud reklaami puhul on suur roll sisu edastamiseks kasutataval kanalil ja tema usutavusel. Lisaks kindlasti nii influencer'i kui väljaande puhul ka tema teemade fookusel. Seetõttu on oluline analüüsida, kas sisu, mida peate oluliseks antud lahenduse kaudu kommunikeerida, ning selle kommunikeerimise viis sobivad kokku ka selle kanali üldise sisuga.

4. Ärge üritage tarbijat petta

Ärge võtke eesmärgiks tarbijale märkamatult enda toodet maha müüa. Selline teguviis viib tarbija hiljem teie brändiga usalduskonflikti ning ei oma pikaajaliselt positiivseid tagajärgi. Märkige sisuturunduslik või koostööna loodud sisu alati vastavalt ning nõudke seda ka koostööpartneritelt.

5. Mõelge tegevus läbi

Analüüs ei ole hädavajalik ainult sisuturunduses, aga mängib siingi olulist rolli. Selgitage tegevuse alustamisel välja, mis on teie eesmärk ja soovitud sihtrühm ning looge sisu sellele vastavalt. Tegevuse järgselt mõtestage see lahti, analüüsige, mis läks hästi ning mida teha järgmisel korral paremini.

6. Ärge tehke allahindlusi kvaliteedi osas

Kuigi makstud sisu puhul on kajastus garanteeritud, ärge tehke ka siin mööndusi sisu kvaliteedi osas. Arendage enda oskusi sisuturundusliku sisu loomisel, kasutage loovamaid lahendusi kui seda on traditsiooniline reklaamartikkel, mis kannab Eestis tänapäeval nimetust sisuturundus, ning arendage seeläbi ka kogu Eesti sisuturundust. Sama printsiip kehtib ka influencer'itega koostööd tehes – ärge jääge kinni aegunud ja influencer'i profiilil toimuva ebaseadusliku loosimängu raamidesse, vaid otsige koos uusi ja põnevaid lahendusi.

7. Defineerige mängureeglid

Lisaks tööle enda organisatsiooni siseselt rõhutage ka üldist vajadust mõistete lahtimõtestamiseks valdkonnaüleselt, sest vaid nii on võimalik panna paika mängureeglid, millele toetudes luua sisuturunduslikku ja influencer'ite poolset sisu jätkusuutlikult, ilma tarbijatega usalduskriisi sattumiseta.

Pöörakem üheskoos rohkem tähelepanu sisuturunduse ja influencer'itega koostöös loodud sisu kvaliteedile, et luua sellest pikaajaliselt väärtustandev lahendus.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700