1 miljoni euro suuruse auhinnafondiga moemaailma jätkusuutlikkusega tegelev konkurss kuulutab välja viienda osalemisvooru.
- Osale H&M Foundationi innovatsioonikonkursil
Maailma keskklass suureneb 2030. aastaks 5 miljardi inimeseni ja rõivaste ning jalanõude tarbimine kasvab võrreldes 2015. aastaga 65% võrra (
loe pikemalt siit). Maailm kasutab juba niigi igal aastal 1,6 planeedi jagu ressursse. Samas võivad loovus ja innovatsioon pöörata arvud hoopiski planeedi kasuks ja aidata kaasa suurimale muutusele moemaailmas. Täna kuulutas mittetulundusfond H&M Foundation veebiaadressil globalchangeaward.com välja innovatsioonikonkursi Global Change Award viienda osalemisvooru, millega soovitakse panustada just sellesse transformatsiooni.
Ringmajanduse võtmes saab moodi disainida, toota, müüa ja ringlusesse saata sellisel viisil, et ressursid püsivad kasutuses lõputult suletud ringis. Global Change Awardi lõi 2015. aastal H&M Foundation, seda koostöös Accenture’i ja KTH Kuningliku Tehnoloogiainstituudiga. Aastate jooksul on konkursile saadetud 182 riigist üle 14 000 osavõtuavalduse. Moemaailma Nobeli preemiaks nimetatud konkursi eesmärgiks on vähendada moe mõju planeedile ja elutingimustele ning aidata maailma muutvatel ideedel rännata salvrätile joonistatud kavanditest otse turule. Mitmed eelmiste aastate võitjad teevad jätkuvalt moetööstusega koostööd või arendavad pilootprojekte, osa on aga juba iseseisvalt turule tulnud.
,,Viiendaks eksisteerimisaastaks on Global Change Award tõestanud, et tegemist on suurepärase väravaga, mille kaudu innovaatorid saavad moetööstusesse siseneda ja seda seespoolt muuta. Oleme näinud, kuidas eelnevate aastate võitjad on planeerimisfaasist turule jõudnud ja mis veelgi tähtsam, nad on inspireerinud uut põlvkonda loojaid, teadlasi ja ettevõtjaid vähendama uuenduste abil moetööstuse planeedile avaldatud mõju. Järgmine suur idee, mis kogu mängu muudab, võib tulla kust iganes. Seega, kui sul on olemas mõte, siis peaksid konkursil kindlasti osalema,” kinnitab H&M Foundationi juhatuse liige ja H&M Hennes & Mauritz AB tegevjuht Karl-Johan Persson.
1 miljoni suurusest auhinnafondist olulisemgi on viiele võitjale avanev võimalus võtta osa aastasest innovatsioonikiirendi programmist, mis viib nad Stockholmi, New Yorki ja Hong Kongi. Kiirendi kaudu toetavad H&M Foundation, Accenture ja KTH Kuninglik Tehnoloogiainstituut võitjaid ideede järgmisele tasandile viimises, skaleerimises, turule toomises ja mõju maksimeerimises.
,,Sellel aastal ootame kolmele teemale keskenduvaid ideid:
1) teretulnud on mõtted, mis asetavad keskpunkti tarbija;
2) ideed, mis aitavad digitaalselt ühendada moetööstuse väärtusahela erinevaid lülisid;
3) ringmajandusliku mõtlemisega disainiloome, mille alla kuuluvad näiteks rõivad, aga ka pakendid, milles neid transporditakse.
Ühine nimetaja on nende teemade poolt moetööstusele pakutud kiireloomuline võimalus tegutseda planeedi piiranguid arvestades,” räägib H&M Foundationi innovatsioonijuht Erik Bang.
Võiduvõimalus on innovatsioonidel, millel on potentsiaali muuta moetööstus laiaulatuslikult ringmajandusel põhinevaks. Olulised on ka uudsus, idee majanduslik jätkusuutlikkus ja tiimi pühendumus muutusi läbi viia. H&M Foundation algatas konkursi, et leida innovatsioone, mis suudaksid tuua olulisi muudatusi kogu moetööstusesse, seega võivad võitjad teha koostööd, kellega ise soovivad. H&M Foundation ja H&M Group ei võta endale innovatsioonide intellektuaalomandiõigusi ega taotle aktsiaosalust.
Osalemistaotlusi saab saata kuni 2019. aasta 16. oktoobrini. Konkursi selleaastaseid võitjaid autasustatakse suurejoonelisel auhinnatseremoonial, mis leiab aset Stockholmi raekojas 2020. aasta aprillis.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele