Autor: Richard Mägar • 7. august 2019

Kuidas leida see õige ehk agentuurid ja nende paljusus

Suvi on vaikselt möödumas nagu kõik hea siin ilmas ning otsa tuleb vaadata sügisele. Täpselt sama kirju nagu Sinu postkast pärast puhkuselt naasmist, on pilt ka agentuuride maastikul. Uusi tegijaid on tulnud nagu seeni pärast vihma ning kadunud pole ka vanad tegijad. Richard Mägar SPIN Agentuurist andis 5 nõuannet, mida agentuuri valikul silmas tasuks pidada.

Nõuanne nr 1

Mine ettevõtte kodulehele ja vaata, millise tunde antud bränd tekitab, kuidas on lähenetud visuaalsele identiteedile ning kas ja milline on nende sõnum. Vahet ei ole, kas tegemist on üritusturunduse või mingi muu loomingulise tegevusega – agentuur peaks suutma pakkuda leidlikke lahendusi. Vaata, kas sinu maitse ühtib agentuuri omaga. Kui agentuuri enda bränd on teostatud leidlikult ja kvaliteetselt, on lootust, et ka Sinu tellimus on heades kätes.

Nõuanne nr 2

Google'i otsingus esimene ehk kõige kõrgemal paiknev teenusepakkuja ei pruugi ilmtingimata parim olla. Sestap võta aega, et teha eeltööd ja tõesti uurida agentuuride kodulehti ja portfoolioid ning inimesi, kes seisavad ettevõtte taga. Nemad on agentuuri suurim vara ja ühtlasi need, kes Sinu soovid ja mõtted enda südameasjaks võtavad.

Nõuanne nr 3

Jälgi, et tegemist oleks tõepoolest üritusturunduse agentuuriga, kus pööratakse võrdselt tähelepanu nii sõna esimesele poolele ehk üritusele kui ka sõna teisele poolele ehk turundusele. Üritusi korraldada oskavad paljud, kuid alati tuleb meeles pidada seda, et üritusturundus sisaldab ka turunduslikku poolt. Mõne tooteesitluse või lansseerimise puhul on vajalik, et üritusega kaasneks strateegiline turundus- ja/või kommunikatsiooniplaan ning et üritus saaks laiemat kõlapinda. Selleks on vaja inimesi, kes oskavad meedia ja avalikkuse tähelepanu äratada.

Nõuanne nr 4

Küsi pakkumisi mitmest kohast. Igal agentuuril on veidi erinev käekiri ja erinevad ideed, mis tähendab, et esimene ettejuhtuv pakkuja ei pruugi olla see kõige-kõigem. Koostööd võib mõjutada kas või inimeste omavaheline läbisaamine – mõne inimesega tabate sarnased huvid ja ideed lennult, teise pakkujaga lihtsalt ei teki sünergiat üldse.

Nõuanne nr 5

Vaata agentuuri portfooliot ehk seni tehtud töid. Üldjuhul annab portfoolio Sulle hea aimduse ka agentuuri sündmuste mastaapsusest. Teada-tuntud tegijate kasuks räägib kindlasti suur kogemustepagas, kuid ei tasu alahinnata ka uusi tulijaid, kes hea sündmuse nimel samuti väga palju vaeva näevad. Lõppude lõpuks on üsna tõenäoline, et nii uus tulija kui ka kogenud tegija ostavad tehnilist teenust sisse samalt partnerilt, lihtsalt input ja sisu on agentuuriti veidi erinevad.

Veel üks nipp: ootamatute üllatuste vältimiseks tasub enne koostöölepingu sõlmimist Äripäeva Infopangast oma koostööpartneri majandustulemusi kontrollida.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700