Hando Sinisalu • 25 aprill 2019
Jaga lugu:

Ilmumist alustas uus ajakiri Edasi.org

Esmaspäeval alustas ilmumist seni vaid veebis ilmunud Edasi.org ajakiri. Trükiajakirjandusele ennustatakse peatset lõppu, aga Edasi.org näib ujuvat vastuvoolu.

Janeck Uibo  Foto: erakogu

Ajasime uue ajakirja sünni puhul juttu ajakirja asutaja Janeck Uiboga, kes usub sellesse, et kui teha head asja, mis tuleb südamsest, siis see jõuab ka teiste südametesse.

Millist tühimikku täidab Edasi eesti ajakirjanduses?

Edasi pakub puhtas ja rahulikus keskkonnas läbimõeldumat ja pikemat sisu. Lugeja on eelkõige inimene, kes on väsinud tähelepanumajandusest, kes ei taha lugeda ainult pealkirju, vaid ka pikemaid tekste ja analüüse. Meie jaoks on tähtis pakkuda ka head kasutuskogemust, et meid oleks esteetiliselt hea lugeda. Me ei müü ka esikaant reklaamiks välja, seal on alati ühe eesti kunstniku teos.

Väikese ettevõttena ei saa me konkureerida kvantiteedi ja klikkide arvuga, vaid ikka kvaliteedi ja mõjususega. Ei pea karjuma kõige kõvemini, vahel kuulatakse vaikselt rääkijaid rohkem. See ongi meie eristuvuse koht. Need 2,5 aastat, mis me Edasit veebis oleme teinud, näitasid, et nõudlik lugeja on sellele formaadile olemas. Hetkel on meil umbes 40 000 unikaalset lugejat kuus.

Mis on teie ärimudel?

See on nagu teistel meediaettevõtetel. Põhilised tulud on tellimused ja reklaam, lisaks võimalikud muud lisateenused. Reklaamimüük on hetkel suurim väljakutse.

Ühelt poolt võib seal kasutada väga mõõdetavat ahelat - kas toimus müük pärast ühe reklaami ilmumist. Teiselt poolt ei ole inimene ratsionaalne olend. Teeme valikuid ka väärtustele või kuuluvustundele põhinedes. Arvan, et Edasi on väga hea brändingu ja korporatiivse reklaami kanal, kuna ettevõtte saab näidata, mille väärtuste ja maailma eest ta seisab toetades meie väljaannet läbi turundusliku koostöö.

Mis ühendab neid ettevõtteid, kes ostavad Edasisse reklaami?

Kõiki ettevõtteid, kes on ostnud Edasi veebi või paberajakirja reklaampinda, ühendab julgus. Kui tahta midagi uut luua, siis tuleb natuke riskeerida. Reklaamis on väga tähtis teistest eristuda, usume, et Edasi puhas ja rahulik keskkond aitab ka ettevõtete reklaamisõnumitel paremini silma hakata ja on seetõttu ka mõjusamad. Julgen öelda, et reklaam Edasis pole hasartmäng, vaid investeering.

Kui sa seda 2,5 aastat tagasi tegema hakkasid, kas sa nägid ajakirjale sellist tulevikku?

See on minu jaoks eneseotsingute tulemus, mitte wannabe projekt. Teen seda ajakirja, sest saan selles ennast teostada ning samuti maailma parandada. Tunnen Edasit tehes, et olen kellelegi kasulik, et seda läheb kellelgi vaja. See pole heategevusprojekt, vaid siiski äriprojekt, aga mitte selline, millega kiiresti rikkaks saab. Ma usun sellesse, et kui teha head asja, mis tuleb südamest, siis see ka jõuab teiste südametesse, puudutab inimesi.

See on väljakutse, vaadata, kas Edasil on turgu Eestis. Ma polnud õppinud ajakirjandust, hakkasin ajakirja tegema mõeldes, et selles pole midagi eriti unikaalset, muidu oleks keegi selle juba ära teinud. Nüüd olen aga mõistnud, et me alahindame iseenda võimekust. Lahendus tekib igapäevase pusimise käigus.

Kas sa saad ka mingit toetust oma väljaandele?

Meil on olnud kaks Hooandja projekti. Põhiliselt oleme seda rahastanud reklaamirahadest ja mõningatest eratoetajatest. Suuremalt on toetanud Ahti Heinla ja Lauri Meidla, aga neid on veel. Edasi ei kuulu ühelegi meediagrupile või finantsinvestorile, ma olen ainuomanik.

Mis on su visioon tulevikuks?

Ma tahan teha Eesti parimat ajakirja. Selle mõõdikuks on see, et soovid ajakirja pärast lugemist alles hoida. Esiteks peab ajakiri olema esteetiliselt visuaalselt kasutajasõbralik. Teiseks peab olema tugev läbimõeldud sisu, mitte suvalised tekstid.

Turunduselt kõlab ehk ebaloogiliselt teha ajakirja kõigile, aga eesmärk on teha seda siiski võimalikult laiadele sihtrühmadele, kelle ühendavaks lüliks on uudishimu. Seal on tööalaseid, ühiskondlikke teemasid, mis võiksid kõiki puudutada. Meil pole eraldi uuriva ajakirjanduse osa, teravad teemad tulevad sisse, kui kolumnistid ise tunnetavad, et soovivad neist rääkida. Edasi ei ole kuri, käsitlus peab olema kallutamata.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com