Jaapani kosmeetikagigant Shiseido peab ennast eelkõige turundusettevõteks

Eesti suurima turunduskonverentsi Password esineja ja Shiseido DX (Digital Experience) asepresident Zaheer Nooruddin ütles intervjuus, et on toimunud transformatsioon, kus nad peavad ennast rohkem turundusettevõtteks.

Shiseido on üks kiiremini kasvavaid ettevõtteid maailmas, millist rolli on turundus selles kasvus mänginud?

Ma arvan, et turundus on selles hiiglaslikku rolli mänginud. Me peame end nüüd turundusettevõtteks, samas kui meie tööstusharu on üsnagi tootmisele ja varustusahelale keskendunud. Selles mõttes on toimunud transformatsioon.

Transformatsiooni käigus oleme mõtlema hakanud nagu turundusettevõte ja asetame kliendi esimeseks ning planeerime kõike sellest lähtudes. Kogu turundus keerleb nüüd selle ümber, et andmeid kasutades teada saada, mida klient soovib. Shiseido on seda brändina teinud ja tõestus selle kohta, et mudel toimib, väljendub meie kiires kasvus. Me oleme oma kliendile olulised.

Need suured muutused said alguse mõni aasta tagasi, kui meiega liitus uus tegevjuht Masahiko Uotani, kes on väga efektiivne ja kellest sai muutuste eestvedaja. Outani plaan oli nii digitransformatisoon kui ka organisatsiooni transformatsioon, mille keskseks filosoofiaks on kliendi ja inimeste seadmine esikohale. Tulemused nende muutuste osas on olnud väga positiivsed.

Kui oluline on teie jaoks e-kaubandus?

Meie strateegia lähtub kliendi soovist: kust nad meie tooteid osta tahavad ja kus nad meie brändi näha tahavad; me kuulame neid ja tegutseme selle järgi.

Klient tahab valikuid ja me peame neile vastu tulema, et nad saaksid oma ostuisu endale sobivaid kanaleid pidi rahuldada. Tuleb aru saada, millistest kanalitest inimesed oma erinevates elutsüklites osta tahavad. Globaalse äri mõistes on e-kaubandus meie jaoks suur võimalus. Tulevikule mõtlev bränd peab mõtlema kõikidele kanalitele.

Millist rolli mängivad andmed teie turunduses ja tootearenduses? Too mõni näide sellest, kuidas te andmeid kasutate.

Andmed on muutunud kogu meie ettevõtte jaoks super oluliseks, kõik need eelnimetatud muutused on tulnud tänu andmete analüüsimisele. Meie klientide andmed on väga väärtuslikud, need on meie ettevõtte valuuta, sh strateegiline KPI (tulemuslikkuse võtmenäitaja) ja see, kuidas me oma andmeid haldame.

Andmeid aga kasutame kõigis tegevusvaldkondades, ka teadus-arendustöös ning selleks, et välja selgitada milliseid tooteid üldse turule tuua. Turundus on kahtlemata täielikult andmepõhine ja aina andmepõhisemaks see muutub. Väga kiiresti on muutumas nii turundustehnoloogia kui ka tehisintellekt, mis omakorda pakuvad uusi ressursse ja võimalusi.

Kas on ka mõni konkreetne näide, kus kliendiandmed on viinud uue toote arendamiseni?

Praktiliselt rääkides – kui varasemalt katsetasime näiteks jumestustoodete puhul erinevate toonide läbimüügiga, siis nüüd oleme juba kliendiandmetele tuginedes veendunud, mida ja kui palju toota.

Seda kõike tänu tehnoloogiale, mis võimaldab sotsiaalmeediast andmeid koguda.

Astume partnerlusse erinevate suurte andmeplatvormidega, nagu näiteks Alibaba, kellega koostöös saame luua nii kaubamärke kui tooteid, tuginedes justnimelt nägemustele, mida andmeteave pakub. Need on kõik uued võimalused, mida andmete oskuslik kasutamine võib pakkuda – mitte ainult tootearenduse, vaid ka kaubamärgi arenduse jaoks.

Zaheer Nooruddin esineb 22. märtsil Passwordi konverentsil. Vaata Eesti suurima turunduskonverentsi Password kava ja registreeru www.password.ee

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700