Hando Sinisalu • 5 veebruar 2019
Jaga lugu:

Suurimad vead, mida turundajad teevad

Passwordi konverentsi esineja ja Hubspot growth hacker David Ly Khim toob enda intervjuus välja suurimad vead, mida turundajad teevad testimise ja sisu tootmisel.

Loe lühikest intervjuud Eesti suurima turunduskonverentsi Password 2019 esineja ja Hubspoti growth hacker David Ly Khim’iga (USA).

Growth hacking eeldab eksperimenteerimist ja testimist. Mis on suurimad vead, mida turundajad testimisega seoses teevad?

Suurim viga on see, et me armume oma ideedesse liiga ära ja ei mõtle kliendi peale. Tihti juhtub nii, kus soovime, et meie idee ka testides hästi töötaks ja seega kallutame testi tulemusi endale soovitud suunas.

Teine suur viga on see, et eksperimendi tulemusi ei dokumenteerita. Väga oluline on see, et testidest jääks maha kirjalik jälg. Sedasi on võimalik sul endal, kui ka kolleegidel tutvuda läbiviidud testi tulemustega.

Kui suur peaks olema valimi suurus, et test adekvaatseid tulemusi annaks?

Selle kohta pole mingit kindlat reeglit. Aga isegi väikese valimi suuruse põhjal saab mingeid järeldusi teha, test on ikka parem kui kõhutunde usaldamine. Kui valim on väike, siis pole ka ilmselt kasutajaid palju ja ka risk on väiksem.

Ma soovitan eksperimentide ja testide puhul kasutada suhtumist “better good than perfect”

Hubspot on olnud sisuturunduse osas pioneer. Nüüd toodavad kõik brändid suurtes kogustes sisu, kuidas sellest “mürast” eristuda?

Tarbija ei vaja palju sisu, tarbija vajab head sisu. Ma ise ka ei loe suuremat osa turunduse kohta kirjutatud sisu – aga üksikuid parimaid palasid siiski loen ja mõnda väga head podcasti ka kuulan.

Sisuga on sama moodi nagu reklaamidega – tänavad on reklaamplakateid täis ja suurem enamus neist jääb märkamatuks. Aga üksikud väga hästi tehtud reklaamid äratavad tähelepanu ja töötavad.

Võtame näiteks fitnessi teema – sel teemal toodetakse meeletult palju sisu. Aga kui hakata süvenema, siis enamus sellest on mõttetu, kusagilt maha kopeeritud pealiskaudne materjal. Aga kui keegi loob korraliku materjali – koos videote, teaduslikult tõestatud faktide ja praktiliste nõuannetega, siis selline sisu leiab ka palju lugejaid- vaatajaid.

David Ly Khim esineb Passwordi konverentsil 21. märtsil ettekandega „Eksperimenteeri või sure: Hubspoti kasvu lugu“.

Tutvu kogu konverentsi kavaga www.password.ee ja pane ennast konverentsile kirja SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee