Milline oli aasta 2018 meeldejäävaim turundustegu Vol. 4

Uurime turundusvaldkonna arvamusliidritelt, mis nende arvates möödunud aastast enim meelde jäi.

Eha Talvist-Reinsalu, Havas Estonia (endine Idea) nõukogu liige ja turundusstrateeg:

Esimesena tooksin eelmisest aastast esile Eesti Vabariik 100 raames organiseeritud ürituste sarja. Mis siis, et olen kuulnud ka kriitikat, et üritustel puudus ühtne raam ja stiil, tegemist oli ülima väljakutsega ning suures plaanis saadi sellega edukalt ka hakkama. Turundusteo annaksingi väljakutse eest. Proovige leida midagi võrdväärset, mis kataks tegevustega kogu aasta, pakuks meelelahutust ja silmailu niivõrd erinevatele sihtgruppidele ning saaks korraliku meediakajastuse. Mu meelest oli pakkumine nii võimas, et järg kadus heas mõttes käest.

Eelmisel aastal tegi brändi tugevdamises korraliku hüppe Coop. Havas viis Balti riikides neljandat korda läbi Meaningful Brandsi uuringut ning tulemustest on selgelt näha, kuidas Coop jaekaubanduse valdkonnas tähendusrikkuselt liidriks tõuseb. Aastal 2016 oli Coop veel Selveri ja Prisma järel kolmandal kohal. Plusspunktid lähevad kogu ettevõtte tegevusele, mitte ainult turundusele. Ajal, mil finantssektor maapiirkondadest põgeneb ja jaekaubandus on keskendunud e-ärile, on Coopi teistsugune lähenemine pigem positiivne vastuvoolu ujumine.

Meie enda töödest esitaksin Turundusteo kandidaadiks podcasti Idea360, uue nimega Havas Marketing 360. Esialgsest väiksest mõttest on saanud regulaarne ja arvestatav „turundusraadio“, kus harivad saated on kaetud erinevate teemade ja sisukate kõnelejatega. Ning kuulajate/tellijate arv muudkui kasvab isegi eraldi reklaamiraha investeerimata.

2018 oli kindlasti ka GDPR-i aasta ning kokkuvõttes annaksin Aasta Turundusteo grand prix’i sellele ettevõttele, kes tuleb ja näitab reaalseid tulemusi, kuidas keerulise tähekombinatsiooni taga olev reglementatsioon enda kasuks suudeti pöörata. Oli ju GDPR tegelikult võimalus oma klientidega suhelda, koguda ja uuendada nende andmeid, et otseturunduse jaoks baasi parendada.

Anne Tääkre, Orkla Eesti turundusdirektor:

Päris traditsioonilisi reklaamikampaaniaid enam aasta turundusteoga ei seostagi. Kui ikka aasta tegu, peaks see olema midagi, mis on ületanud selle nn uudiskünnise või mille puhul on kasutatud mõnd üllatavat ja uut kanalit. Ehk siis idee on see, mis väärib võitu.

Meelde jäi kindlasti David Beckhami Iglusauna ost ja kogu nunnu kommunikatsioon, mis sellega kaasnes. Selline eht eestlaslik, et „no mis me siin ikka ... lihtsalt ostis ja meeldis...“. Loodetavasti on Priit Kallasel nüüd UK vallutamiseks ressurss olemas.

Veel meeldis mulle tegelikult Tallinna Kaubamaja reklaamitrikk Eesti Laulul, kuigi eetiline see just polnud. Meelde jäi ja minus kui turundajas tekitas natukene kadedust, ERR ikkagi.

EV100 üritusi oli palju, aga nende ühist nimetajat on raske meenutada. Peale ühise suurepärase logo muidugi, mis minu meelest on ikkagi viimaste aastate parim disainilahendus. Meelde jäi Ühislaumine Lauluväljakul 19. augustil. Arvan, et see oli tegelikult kogu juubeliaasta tipphetk. Sellepärast, et see puudutas kõige laiemat sihtrühma.

Võibolla isegi parimaks kampaaniaks nimetaks Utilitase töötajate premeerimist, kuigi tasuvust on siin ilmselt raske välja arvutada ja kas see on siis turundus, kui keegi otseselt ostu ei soorita?

Kui päris tavalisi reklaame meenutada, siis mulle meeldis teavitus sellest, Tere piimapakki on nüüd võimalik avada ilma splitti tõmbamata.

Nooremat sihtrühma kõnetas kindlasti TTÜ muutumine TalTechi´ks.

Indrek Viiderfeld, Tabasco juht:

Selle aasta üheks reklaamitrendiks olid muusikavideod: Kaubamaja “Naine”, Apotheka mõminaräpp, Apteekide Ühenduse “Gripp ei peatu” ja Eesti Gaasi telefoninimbri laul.

Tore trend, et brändid ei võta ennast surmtõsiselt ning pakuvad tarbijatele ka meelelahutust.

Mõnes neist huumorit rohkem, mõnes vähem. Mõni muusikalises mõttes tõsiseltvõetavam, mõni mitte nii eriti, aga toredad olid nad kõik.

Eks selliseid asju tehtud ka enne, kuid sellel aastal tundus neid kuidagi erakordselt palju.

Ilmselt tasub märkimist Iglusauna jackpot, kui maailma üks suurimaid popikoone David Beckham nende toodet vabatahtlikult promos. Selle kõrval tunduvad need muude eesti influencerite ponnistused sellisel lastesõime tasemel.

Uute teenuste hulgas on silma jäänud jõuline e-poodide kasv - sh uute kaubamärkide nagu Fresh Go ja Barbora turuletulek.

Aasta Turundustegu 2018 konkurss on avatud! Tutvu reeglitega ja esita ka oma töö SIIN.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

LUX EXPRESS is looking for a PROJECT MANAGER

Lux Express

01. märts 2019

KIVILAINE otsib TURUNDUSKOORDINAATORIT

Kivilaine OÜ

28. veebruar 2019