Hando Sinisalu • 16 jaanuar 2019
Jaga lugu:

Maailma turundajate suurimad väljakutsed aastal 2019

Briti turundusportaal WARC avaldas oma traditsioonilise ülevaate „Turundaja tööriistad 2019” [Marketer’s Toolkit 2019], iga-aastase raporti sel aastal ees ootavatest turunduse prioriteetidest ja väljakutsetest.

Raport tugineb enam kui 800 turunduse ja reklaamivaldkonna arvamusliidri seas läbi viidud küsitlusele WARCi „Turundaja tööriistad 2019” oluliseimad tähelepanekud:

Strateegia: Kõige olulisem teema on kliendikogemus (CX)

Turundajad näevad paremat kliendikogemust (CX – lüh. Customer Experience) – nii online kui ka offline – peamise viisina, kuidas kasvatada brände. WARC’i uuringu kohaselt mainisid 61% agentuuridest ja 52% brändidest CX-i kui kõige olulisemat turundusväljakutset 2019. aastal. Kõigest 15% vastanutest oma praeguse CX-iga rahul.

Tehnoloogia: Hääl- ja maksetehnoloogia muutub populaarseks

Eelmise aasta tööriistade uuringuga võrreldes on tänu brändide soovile e-kaubandusse laieneda sel aastal suurem huvi häälotsingute ja maksetehnoloogia suhtes. Vähem on huvi selliste valdkondade vastu nagu virtuaalne ja liitreaalsus (VR ja AR), mis varasematel aastatel olid prioriteetide nimekirja tipus. Kas VR ja AR olid lihtsalt hype?

WARCi uuringu andmed: 29% brändidest nimetas hääljuhtimist 2019. aasta prioriteediks, seda on 12 protsendipunkti rohkem kui eelmise aasta uuringus. 23% nimetas prioriteediks AR/VR-i, mis langes eelmise aastaga võrreldes 13 protsendipunkti.

Meediaagentuuri Mindshare tarbijatrendide uuringust selgub, et 44% vastanutest kasutavad häälkäsklusi otsinguteks ja vaid 13% kasutab seda ostlemiseks. Pisut üle poole (51%) Mindshare’i trendide uuringule vastanutest ütlesid, et nad kasutavad oma nutikõlareid enam kui varasemalt.

Meedia: Kasvavad valdkonnad on video, otsing ja mobiil

Turundusinvesteeringutes nähakse jätkuvat kasvu video, otsingute ja mobiili vallas. Instagram ja YouTube on tõusvas trendis tänu videosisu edastamise võimalustele.

Otsinguturunduses kerkib Google’i kõrvale järjest jõudsamalt Amazon. WARCi uuringu andmed: 79% maailma turundajatest plaanib tõsta oma online video eelarveid; 69% plaanib kulusid suurendada Amazonis.

In-housing ehk vähem tööd agentuuridele

2018. aastal võttis turunduse tegemine ilma agentuuri kasutamata oma maja sees ehk in-housingu trend tõeliselt tuld, pannes agentuure muretsema. „Võib üsna kindlalt väita, et 2019. aastal näeme tõusva trendina reklaamijaid reklaamiasjade üle kontrolli võtmas,“ ütles raportis Nick Manning MediaLink’ist.

Allikas: https://www.warc.com/Topics/Toolkit.topic

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee