Kristel Härma • 9 jaanuar 2019

NASA visuaalstrateeg: muuda tuttav uueks ja uus tuttavaks

USA kosmoseagentuuri NASA visuaalstrateeg David Delgado rääkis Robotexil Äripäevale parimast kampaaniast, mis sündis üldse ilma müügimõtteta.  Foto: Egert Kamenik/Robotex

Kui varem naelutas Kuul maandumine inimeste pilgud tundideks telerite ette, siis nüüd annab avastusest Marsil märku üks säuts, mis peagi kaob.

USA kosmoseagentuuri NASA visuaalstrateeg David Delgado rääkis Äripäevale, et tänapäeval on väga raske inimeste tähelepanu saada, sest neid üllata enam pea miski. Siiski ei ole see võimatu.

David Delgado rõhutas, et ta ei esinda USA kosmoseagentuuri NASA seisukohti ning lisaks isiklikele vaadetele on ta ka projekti Museum of Awe kaasasutaja. Projekt seob kunsti, teaduse, teatri, toidu ja üllatuse, et sütitada uudishimu. Mõlemas töös loob ta elamusi, mis võiksid muuta inimesed maailma, looduse ja teaduse vastu uudishimulikumaks.

Kuidas panna inimene huvi tundma?

Delgado sõnul on tänapäeval inimeste tähelepanu saamine probleem, kuna inimesi ei saa enam väga millegagi üllatada. Häda näeb ta selles, et informatsioonile on niivõrd hea ligipääs. „Mingil moel on see muutnud meid uudishimulikumaks, aga samal ajal ka laisemaks, see loob oletuse, et kõik on juba teada. Ma arvan, et see võtab unistamise teatud määral osadeks lahti. Kaob müstika ja soov mõista.“

"Reklaaminduses on ütlus: muuda tuttav uueks ja uus tuttavaks. Seda me üritamegi teha,“ tõdes ta. Delgado märkis, et viimastel aastatel on nad püüdnud tehnoloogia osa peita, et inimesed saaksid kogeda asju uuel moel. „See oli teatud mõttes meie strateegia – mitte võistelda kõigi suurte asjadega, mis tehnoloogiamaailmas toimuvad, vaid kasutada tehnoloogiat viisil, et see haarab inimeste tähelepanu.“

Delgado sõnul taipas ta NASA teadus- ja arenduskeskusse tööle asudes, et kui inimkonnas tehakse midagi esimest korda, näiteks maandutakse mõnel teisel planeedil, tekib uhkustunne selle üle, mida me saavutada suudame. Sellest tekib tema hinnangul sündmuste ahel, mis paneb inimesed avastama. Delgado rõhutas, et oluline on äratada inimestes uudishimu ja selleks tuleb neis tekitada küsimus, mis võiks nendega püsida ja nende sees kasvada.

NASA teadus- ja arenduskeskuse üks kampaania läks internetis eriti laialt levima. Nad lõid planeetidele retrostiilis reisiplakatid, mida saab tasuta alla laadida. Postrid hakkasid igal pool levima ja tekitasid elevust.

Foto: NASA Jet Propulsion Laboratory

Kuidas ilma müügimõtteta sündis parim kampaania saab lugeda juba Äripäevast.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700