Helen Külaots • 16 november 2018
Jaga lugu:

EPICA reklaamikonkursi võitjad selgunud!

Epica võitja Shiseido  

Sel nädalal Amsterdamis toimunud auhinnagalal kuulutati välja EPICA reklaamikonkursi võitjad. Leedu noppis kaks pronksi, Eestisse seekord võitu ei tulnud.

Kokku esitati EPICA'le 4020 tööd 69-st riigist - shortlisti pääses 738 tööd.

Nagu öeldud, skooris ainsana Baltikumi riikidest Leedu, kuhu tuli 2 pronksi. Üks nendest oli Balticbestil kullaga pärjatud töö “Gastronomy Book” agentuurilt Godspeed Branding. Kategooria: Disain.

Teine Leedu võitja oli töö pealkirjaga “Dragon” agentuurilt Adell Taivas Ogilvy, Vilnius. Kliendiks Tele2 Lithuania. Kategooria: Illustratsioon

EPICA 2018 Grand Prix võitjad on sel aastal:

Kategooria: DisainLA Original: Space to Create

Agentuur 72andSunny lõi Los Angelese linnale uue moodsa logo. Žürii tunnustas paindlikku disaini, mis võimaldab kõigil Los Angelese elanikel oma linna logo täiendada, lisades kahe tähe vahele jäävale alale endale sobiva elemendi.

Kategooria: DigitalJFK Unsilenced Speech Highlights

Digitaalse tehnoloogia abil (taas)loodi Kennedy kõne, mille ta pidi Dallases 1963. aastal pidama. Atentaadi tõttu jäi see tema poolt tegemata, kuid digiajastu võlude abil saab ka surnud rääkima panna.Agentuur Rothco/Accenture InteractiveKlient: The Times

Kategooria: ResponsibilityPrice on Our Lives - Parkland Students

Kampaania võimaldas USA õpilastel protestida relvavägivalla vastu väga võimsa sümboliga: nende elu hind, arvutatuna nii, et kui palju raha annetab USA riiklik relvaassotsiatsioon (NRA) poliitikutele, jagatuna kogu õpilaste arvuga. Ühe õpilase “hinnaks” tuli veidi üle ühe dollari.

Kategooria: PrintHighlight the remarkable

DDB Saksamaa tegi kampaania Stabilo markerile. Kollase värvi abil markeerisid nad vanadel piltidel naisi, kes on ajalooliselt tähtsat rolli mänginud, kuid kes pole oma tegude eest piisavat tähelepanu pälvinud. Kampaania õpetab ajalugu, tunnustab naisi ja teeb seda kõike markeri abil - geniaalne!

Stabilo kampaania  

Kategooria: FilmThe Party Bus

Julgetel teemadel kaasarääkimine ja seisukoha võtmine on olnud juba mitu aastat paljude brändide kommunikatsiooni põhituumaks. Seekord siis Shiseido, kes seisab LGBT kogukonna eest - läbi selle filmi julgustavad nad jääma iseendaks ja olema enesekindlad. Animatsiooni ja eriefektide küllus teevad sellest reklaamist äraütlemata põneva vaatemängu: ainuüksi 3D animatsioonide tarvis kulus üle 2000 võtte.

Kategooria: AlternativeDiesel “Deisel, Go with the Fake”

Brände võltsitakse ja tehakse järgi - see on fakt! Diesel võttis teema üles läbi kampaania, mille raames nad lõid oma “järgi tehtud” brändi ehk vahetasid brändi nimes kahe tähe kohad - tekkis bränd “Deisel”. Nad müüsid uue kaubamärgi riideid New Yorgi moenädalal pop-up poes. Fännid kiitsid ja jagasid teemat sotsiaalmeedias - vajalik tähelepanu oli saavutatud!

Vaata kõiki võitjaid siit

Sel aastal konkursi žüriis olnud Silja Oja väitel hinnatakse EPICA'l eelkõige loovust, teostuse kvaliteeti ja uudsust. “Eestlastel soovitan esitada töid disaini ja reklaamfoto kategooriatesse, nendes oleks meil head šansid. Kui esitada töö tootedisaini, siis võiks kindlasti saata kohale füüsilised näidised. Žüriis olles nägin kui oluline on korralik case study ehk töö presenteerimine - vaadake Los Angelese videot, see on muljetavaldav. Isegi print-kategoorias esitati töid videona, mitte ei saadetud konkursile lihtsalt trükiste faile.”EPICA on üle 30 aasta vana reklaamikonkurss, mille teeb eriliseks tema žürii, kus osalevad turundusajakirjanikud üle kogu maailma. Kui Cannes Lionsil ja teistel tuntud konkurssidel osalevad žüriides reklaamiagentuuride inimesed või vahel ka turundusjuhid, siis ajakirjanikest koosnev žürii teeb EPICA eriliseks ja annab põhjuse väita, et tegu on kõige erapooletuma ja sõltumatuma žüriiga maailmas. Epica auhinnagala toimub igal aastal erineva linnas, seekord siis Amsterdamis.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee