Jaga lugu:

E-poodide tulevik on hääljuhtimine

Neil Harbisson  

Hando Sinisalu teine kiri Roomast, kus on juttu meediakonverentsil Festival of Media Global räägitust, näiteks et konsultatsioonifirmad sisenevad aktiivselt meediaagentuuride mängumaale ja et hääljuhtimist ootab ees suur tulevik.

Konsultatsioonifirmad astuvad meediaagentuuridele kandadele

USA-s, aga ka teistel suurtel turgudel on traditsioonilised konsultatsioonifirmad nagu Accenture, McKinsey jt astunud jõuliselt turundusagentuuride mängumaale ja pakuvad kõva konkurentsi. Konverentsil esines Nikki Mendoza, kes on täna Accenture Interactive’i president, kes on varem töötanud meediaagentuuri OMD Euroopa regiooni juhina. Seega on tal kogemus ja vaade mõlema “mätta” otsast. Nikki oli optimistlik ja optimismi põhjus selles, et just konsultatsioonifirmadel on hea kontakt ettevõtte tippjuhiga, samas kui turundusagentuurid peavad suhtlema turundusdirektoriga.

Hääljuhtimisel suur tulevik

PHD Global Business Director Sneha Nagesh rääkis, et VPA-d (Virtual Personal Assistant) koguvad maailmas kiiresti populaarsust ja nutikõlarite nagu Amazon Echo või Google Home omanikest tervelt neljandik kasutab neid ka e-poodidest kaupade ostmiseks. Riikides, kus Amazon tegutseb, teeb tema VPA Alexa elu tõeliselt mugavaks. Tuleb vaid anda käsklus, näiteks “Alexa, lisa Colgate hambapasta mu ostukorvi!“ - ja ost ongi sooritatud.

VPA-de areng toob kaasa ka uusi probleeme. Näiteks võib läbi lahtise akna, raadiost või TVst kõlanud juhuslik käsklus Alexa käivitada. Kultusseriaalis „South Park“ on legendaarne episood, kus kästi Alexal igasugu veidraid asju osta ja siis tuhandetes kodudes läkski Alexa käima. Vaata näiteid SIIT.

Teine mure on seotud lastega. Kui lapsed juba maast madalast harjuvad käsutama (“Alexa, osta kommi!”), siis kardetavasti mõjub see halvasti nende käitumisele ja teeb neist halvad suhtlejad.

Omaette teema on see, et brändidel tekib hääljuhtimise ajastul vajadus oma brändile hääl leida. Seni on kogu bränding olnud väga disainikeskne. Aga milline on sinu brändi hääl?

Probleem on veel ka see, et brändidel kipub olema väga sarnane hääl – enamasti kergelt erootilise alatooniga naisehääl.

Inim-küborg

Kõige muljetavaldavam osa festivalist oli aga inim-küborgi Neil Harbissoni esinemine. Tema lugu on järgmine: värvipimedana sündinud poiss luges Newtoni teooriat, et igal värvil on heli. Ta lasi endale nurga-arstil (sest legaalselt on selline operatsioon keelatud) lasta ajju istutada kaamera, mis see ulatub läbi tema pealae välja ja mis saadab iga värvi kohta ajju helisignaali. Tänaseks suudab ta kõiki värve eristada, sh ka infrapunast. Ta saab aru, kas turvakaamerad töötavad ja suudab pimedas soojustkiirgavaid kehasid eristada - tema aju on sellega kohanenud. Uuringud näitavad, et ta aju sellised osad, mis teistel inimestel on passiivsed, on aktiveerunud.

Festivalil jagati ka auhindu parimatele meediaagentuuridele. Aasta meediaagentuuriks pärjati MediaCom.

Grand Prix läks Kanadasse agentuurile nimega Touche! Kanada raudteefirma Via Rail kampaania eest:

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com