7. november 2017
Jaga lugu:

Indrek Soom: Inimestel ei ole reklaami vastu midagi

Indrek Soom  Foto: Raul Mee

Initiative’i tegevjuht Indrek Soom rääkis Best Internetil, et nende agentuuri koostatud uuringu põhjal ei ole rohkem kui pooltel inimestel reklaami vastu mitte midagi. Ehkki kõige vastumeelsem on reklaam just veebis ja hoopis vähem häirib see välimeedias ning ajalehes.

Reklaami mõju mõõdetakse reeglina kolme näitaja pinnalt:

- katvus

- ROI (return on investment- )

- meedia mõju müügile

Ent neilt mõõdikutelt järelduste tegemisega tuleb olla ettevaatlik. Näiteks kõige suurema katvusega meediumis reklaamimisele ei tohiks Soomi meelest suunata proportsionaalselt kõige rohkem raha, sest see pole alati mõistlik – erinevate meediumite sõnumi edastamise võime on erinev.

Telekat vaadates on inimeste pilk reklaamil 5-30 sekundit, samas kui mobiilis jagub reklaamile tähelepanu vaid 1-2 sekundiks, arvutis aga vaid 0.5-1 sekundiks.

Ka protsentuaalselt väljendatav ROI ei pruugi näidata kõige suuremat kasumlikkust. Pigem võiks enim lähtuda ikkagi meedia mõjust müüginumbritele.

Soomi väite kohaselt on paljud suured reklaamiostjad hakanud digimeediast eemalduma, pöördudes tagasi televisiooni poole. „Ärge uskuge inimesi, kes ütlevad, et kõik kampaania eelarved peaks minema mobiili. Ei ole niimoodi,“ ütles Soom.

Ka protsentuaalselt väljendatav ROI ei pruugi näidata kõige suuremat kasumlikkust. Pigem võiks enim lähtuda meedia mõjust müüginumbritele.

Indrek Soom on meediaagentuuri Initiative juhtinud tänaseks juba seitse aastat. Enne Initiative’iga liitumist töötas Indrek Ajakirjade Kirjastuse reklaamidirektorina. Lisaks on ta eelnevalt täitnud majandusportaali E24 ärijuhi ja Soov Kirjastuse tegevjuhi rolle.

Kokkuvõtte Best Internet 2017 esineja Indrek Soomi ettekandest tegi tekstibüroo Eiffel copywriter Mariliis Jõras.

Best Internet toimus 2. – 3. novembril 2017 Tallinnas

www.bestinternet.ee 

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com