Helen Külaots • 11. jaanuar 2017
Jaga lugu:

Facebooki reklaamijuht: inimesed alakasutavad oma telefone

Foto: shutterstock.com

Andrew Bosworth on Facebooki reklaamijuht, kes on loonud ettevõtte uudistevoo ning vastutab mobiilireklaami strateegia eest. Oma intervjuus Adweek’ile rääkis ta sellest, mida Facebook ootab aastalt 2017.

Bosworthi sõnul on nutitelefonid äärmiselt võimekad seadmed, mis saavad hakkama pea iga ülesandega, kuid inimesed täielikult alakasutavad selle seadme võimalusi. “Üldiselt eeldavad kõik, et telefoni kasutatakse väga mitmeotstarbeliselt, kuid kogemus on näidanud, et peamiselt minnakse sellega lihtsalt internetti või vaadatakse kaardirakendust.”

“Sellest lähtuvalt on Facebooki järgmiseks sammuks laienevate teenuste koondamine, mis tähendab, et ühel hetkel saab läbi Facebooki tellida otse toitu, osta pileteid, leida kõik võimalused nädalavahetuse veetmiseks või ostelda. Ehk eesmärk on panna inimesed oma telefonidest viimast võtma ja kuna peamiselt kasutatakse paari rakendust, siis võiks ju kõik vajalikud toimingud teostada läbi ühe kanali.”

“Mõned võimalused on juba preagu olemas – näiteks vestlusbotid Facebooki messengeris, et tellida asju (Eestis on tehtud Rongibot, et küsida vestluses rongiaegu: https://www.facebook.com/rongibot). Samuti on mõnes riigis saadaval Facebooki soovituste teenus, kust saab sõpradelt lihtsa küsimustiku vormis küsida soovitusi restoranide, meelelahutuse või muu sellise osas. “

Mida Facebook veel planeerib?

Bosworth sõnul on ka personaliseeritud reklaam aina loomulikum nähtus, mis aitab brändidel paremini sihtgruppe tabada. “Samas suudab Facebooki platvorm ainult teatud maani reklaamijatele võimalusi pakkuda ja brändid peavad ise nutikate loovlahenduste ja tarbijainfo kasutamisega välja tulema.”

Näite loovast lahendusest toob Bosworth ettevõttelt Sony Pictures, mis kasutas Facebookis oma filmi turundamiseks erinevaid loovaid lahendusi: ühele publikule näidati üht, teisele teist reklaami. Bosworth ütleb, et tõeliselt loovad turundajad proovivadki erinevaid lahendusi erineva publiku peal.

Tulemuste mõõtmine muutub läbipaistvamaks

Facebook seisis möödunud aastal silmitsi piinliku olukorraga, mil selgus, et videote  mõõtmiste tulemusi olid mitu aastat valesti kalkuleeritud, kuid Bosworth ei pea seda probleemi nii tõsiseks, kuna sellega ei kaasnenud turundajatele erilist kulu. “Igatahes selle aasta eesmärk on muuta mõõtmistulemused veelgi läbipaistvamaks,” ütleb ta.

Loo allikas

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com