12. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kes vastutab reklaami eetilisuse ja kultuursuse eest?

Kes ahelas "tellija -> reklaam -> tarbija" peaks vastutama kultuurse ning korrektse kommunikatsiooni eest? Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit juhatuse liige Jüri Luud kirjutab Bigbanki kampaania näitel reklaamikultuurist.

Lõppeva aasta kevadel, enne Euroopa Parlamendi valimisi ilmusid Eesti avalikku ruumi erakondade plakatid ja reklaamid, millel reljeefselt ja ülimalt lihtsustatud viisil räägiti mõne konkureeriva partei tegevuse võimalikest tulemustest. Kui sõnumid on äärmuseni lihtsustatud, pole tõele ja põhjendatusele kohta - jäävad vaid must-valged sildid, mille suurtel pindadel tiražeerimisega loodetakse kompenseerida loovtöö puudujääke.

Eesti turunduskommunikatsiooni agentuure ühendava liidu juhina pidin mitmel puhul vastama ajakirjanike küsimustele, kus paluti avaldatavaid kampaaniaid ning nende loomise taga olnud agentuuride tööd hinnata. Samalaadsed küsimused tabasid mind sel nädalal, kui meediapilti oli ilmunud Bigbanki väikelaenu reklaam Swedbanki väikelaenukliendile, mis oma visuaalis jäljendab äratuntavalt ja ilmselgelt taotluslikult Swedbanki korporatiivset reklaamikeelt ning teeb hea maitse piiril õela torke suurema konkurendi suunas.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700