Innovatsioonist ja selle vajalikkusest rääkimine on kujunenud moehulluseks; samas on vähe neid kelle jaoks on see temaatika nii selgelt mõistetav, et haakub praktikas rakendatavate meetoditega. Tootearendus ja disainerite kaasamine sellesse protsessi, kuigi Eestis veel vähe arenenud valdkond, on siiski ettevõtjate ning juhtide jaoks märksa selgepiirilisema tähendusega. Seetõttu võiks teenuste disaini olemust ja sisu avada just tootedisaini konteksti arvestades järgmiselt: teenuste disain on uute teenuste loomise või olemasolevate teenuste arendamise protsess, mis kasutab tootedisainis kasutusel olevat metoodikat (teat. modifikatsioonidega) ning loovat mõtlemist (design thinking). Teenuste disain hõlmab teenuste ja toote/teenuse süsteemide loomise ja arendamise protsessi etappe ning iga etapp sisaldab kogumit tööriistu/meetodeid. Teenuste disaini seostest teenindusmajanduse ning disainiga laiemalt saad lugeda teenuste disaini infoportaalist.
Turundusvaldkonna inimeste tööga haakub teenuste disain läbi teenuste jaoks loodud turundusmeetmestiku 7P: toode, hind, jaotus, edustus, inimesed, protsessid, füüsiline tõendus. Teenuste disain annab selles loetelus sisu eelkõige toote komponendile (milleks on kaasajal tihti teenus või toote/teenuse pakett) ning aitab teadlikult planeerida teenuste pakkumisega seotud inimeste, protsesside ning füüsilise tõendusega seonduvat. Tõhusat turundust saab teha siis, kui toode/teenus on sihtgrupi vajadusi arvestades välja töötatud ning loob kasutaja jaoks väärtust; kui see nii pole, on turundus- ja müügipersonali töö õudusunenägu.
Seotud lood
COPIX ühendab stendis loovuse ja tehnilised lahendused
Enim levinud viisiks kauplustes, üritustel, näitustel, messidel oma ettevõtte või toodetega silma jäämiseks on stendide või teiste sarnaste POS-toodete kasutamine. Silmatorkav ja visuaalselt atraktiivne lahendus köidab ja seob tähelepanu.