21. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toimus Gregory Troussovi ''Turundamine venelastele'' meistriklass

21. mail 2009 toimus Tallinnas tunnustatud Vene turunduskoolitaja Gregory Troussovi ''Turundamine venelastele'' meistriklass.  Psühholoogi- ja matemaatikuharidusele lisaks MBA kraadi omav Gregory Troussov rääkis kriisiaja turundustrendidest ja ebakindluse ning usaldamatuse õhkkonnast nii ärilises kui psühholoogilises mõttes, julgustades samas  turundajaid just praegu tegutsema ja võimalustest kinni haarama, mitte "pidurit vajutama", nagu alateadvus instinktiivselt meid tegema sunnib.

Näiteks selline huvitav fakt: 80% klientidest Venemaal ja USA-s (ning ilmselt ka Eestis) teeb praegusel kriisiajal poes valiku kõige odavama kategooria kaupade kasuks. 4% aga ostab just kõige kallimaid asju = demonstrative consumption - showing off that you can afford it. Ja see 4% kasvab varsti 8%-le. Keskmine hinnakategooria kaob ilmselt üldse ära.

Troussov andis eestlastele nõu, mida venelastele turundustegevust suunates silmas pidada ja mida vältida. Lisaks analüüsis ta mõningaid Eestis tehtud venelastele suunatud reklaame (Tele2, Viking Lotto ja Zoloto). Põhiline, millega eestlased Troussovi meelest alt lähevad, on venelaste liiga stereotüüpne, paroodiasse kalduv kujutamine reklaamides. Venelased olevat huumori suhtes väga sallivad, aga kui nalja visatakse nende endi üle, siis võivad nad tõlgendada seda huumorit rünnakuna / solvanguna. Võrdlusena tõi Troussov välja eestlaste stereotüüpse maine venelaste hulgas - eestlased on venelaste meelest väga aeglased inimesed, aga kas eestlastele meeldiks, kui venelased kujutaks eestlasi reklaamis Väga Aeglaste Inimestena? :)

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700