Autorid: Kristina Traks, Kairi Välling • 27. august 2019

Firmakingitus on endiselt üks tõhusamaid turundusvõtteid

Klientide südame võitmiseks peavad turundusosakonnad igapäevaselt kasutama lõputul hulgal erinevaid kanaleid ning digiturunduse jõuline tulek on seda maailma veelgi laiendanud. Paljude populaarsete variantide kõrval on ROI ehk investeeringu tootlus (return on investment) siiani üks suurimaid just reklaamkingitustel.

Promomaterjalide, sh firmameenete mõju klientidele on palju uuritud ning USAs asuv Advertising Specialties Institute teeb seda lausa iga-aastaselt. Nende kõige värskemas uuringus väideti, et firmameened on kõige efektiivsem turundustaktika just kulutõhususe poolest. Seetõttu pole ime, et maailma suurettevõtted kulutavad arvestatava osa turunduseelarvest firmameenetele.

Miks on firmakingitus parim viis meelde jäämiseks?

Kingituse mõju on pikaajaline. Kui enamik reklaami- ja turundusvõtteid haarab kliendi tähelepanu mõneks sekundiks või paremal juhul minutiks, siis nii uskumatu kui see ka pole, köidab firmameene tähelepanu keskmiselt aastaks. Nii pikk on tavaliselt firmameene kasutamise aeg. Seega kui Sa kingid ärikingitusena eseme, mida saaja saab igapäevaselt kasutada, siis veedab ta päevas oluliselt rohkem aega sinu brändiga kui mistahes muus vormis reklaamiga.

Kõige madalam cost-per-impression. Head firmameenet kasutatakse igapäevaselt ja vaadatakse tuhandeid kordi selle eluea jooksul. Tõsi, ka teised reklaamid võivad esile kutsuda palju vaatamisi, kuid vahe on selles, kui palju üks pilguheit maksab. Näiteks 20 eurot maksnud jopel olev reklaam või logo on firmameenetest kõige kõrgema vaatajate arvuga. Hinnanguliselt näeb jopel olevat logo 6100 silmapaari kogu selle kasutamisaja jooksul, seega üks vaatamine maksab 3 senti.

Firmakingituse A ja O on korralik kvaliteet. Arvatavasti oleme me kõik saanud kingituseks firmapastakaid, mis ei kirjuta, lekkivaid joogipudeleid või kehva kvaliteediga tehnikatooteid. Ega see tore ei ole ning selline toode leiab üldiselt halastuseta tee prügikasti. Õnneks on trend sinnapoole, et ettevõtted jälgivad hoolega oma kingituste kvaliteeti. See peab vastama saaja nõudmistele, sest ainult nii kasutab inimene kingitust võimalikult kaua ja ettevõttele on kingituse ROI kõige suurem.

Muidugi on oluline ka kingituse läbimõeldus ja kasulikkus kliendile. See võiks olla praktiline, aga samas äge, nutikas ja tähenduslik. Selle juures saavad Sind aidata juba Roi projektijuhid. Räägi meie oma mõtetest ja leiame koos firmakingi, mille ROI on võimalikult kõrge!

www.roi.ee

OÜ Roi näidistesaalis aadressil Madara 14 ootavad Sind rõõmsameelsed kogemustega projektijuhid ja lai valik reklaamkingituste näidiseid.
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700