• ST
  • 23.04.19, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus animastuudio Banzai

2018. aasta sügisel uue animatsioonistuudio Banzai loonud Madis Epleri hinnangul vajas Eesti animatsioonimaastik täitmist, sest n.ö turunduseesmärki teenivat animatsiooni valitses tühimik.
Kaader Madis Epleri loodud animatsioonist Felixi ketšupile. Agentuur: Tank
  • Kaader Madis Epleri loodud animatsioonist Felixi ketšupile. Agentuur: Tank
Animatsioonistuudio looja sõnul tekib tal tööga teine suhe, kui ta enda asja ajab. „Kaasneb palju suurem loominguline vabadus ning võimalus interpreteerida projekte just sellisena nagu sulle tundub, et oleks parem. Samas suureneb vastutustunne ja multitaskimist on üksjagu rohkem. Oskus tööülesandeid prioritiseerida ning aega efektiivselt planeerida muutub eriti oluliseks.“ Ta lisas, et üsna tavaline on see, et mitu projekti on korraga töös ning peab olema harjunud sellega, et päeva jooksul ühelt projektilt teisele hüpata. „Iga stuudio, reklaamibüroo või agentuur on enda liikmete nägu. Banzai stuudio on täitsa minu nägu.“
Banzai stuudio peamised tugevused
Epleri sõnul on nende suurim tugevus storytelling läbi karakteranimatsiooni. „See on midagi sellist, mis mind on algusest peale kütkestanud.“
Viimase aja töödest toob ta välja värskelt koostöös Tankiga valminud Felixi suhkruvaba ketšupi lansseerimise kampaania, kus Indrek Taalma ja Krisjan Odeni antud häältega tomatid vaidlevad otsesaates eksistentsiaalsete probleemide üle.
„Selleks, et saada head tulemust, peab kõigepealt enda vastu aus olema. See tähendab, et sa ise oled enda töö kõige suurem kriitik,“ rääkis Epler. Tema sõnul on alati muidugi hea ka kõrvalseisja arvamust küsida, või siis teha vahel konkreetsest tööst väike paus ning tulla hiljem värske pilguga tagasi.
Enda kogemusest lähtuvalt hindab ta meie animatsioonimaastikul Frost FXi, kellel on pikaajaline kogemus visuaalefektide loomisel ning nende sidumisel animatsiooni ning live footagega. Üksiktegijatest hindab Epler animaatorit Meigo Kukke.
Animatsiooni võimalused
„Arvestades, et reklaamiturg nihkub üha rohkem telest sotsiaalmeediasse, siis võiks esmalt arvata, et animatsiooni ja filmitud liikuva pildi osakaal võiks seetõttu justkui väheneda.“ Epleri sõnul see tegelikult nii kindlasti ei ole. „Sotsiaalmeedia tänapäeva võimalusi arvestades võib julgelt öelda, et pigem on võimalus kasutada animatsiooni võimalusi suurenenud – interaktiivsete kampaaniate, videomängude, VR-lahenduste, toodet tutvustavate selgitusvideote ja muu sellise läbi.“
Miks on animatsioon hea alternatiiv filmitud kampaaniatele
• Animatsioon võimaldab mõnevõrra suuremat loomingulisemat vabadust
• Teatud juhtudel täidab animatsioon paremini eesmärki
• Hea planeerimise korral võib animatsiooni kasutamine olla kulu- ja ajaefektiivsem
Mida arvestada animatsiooni tellides?
• Mida varasemas etapis animatsioonistuudio klipi eeltootmise protsessi kaasata, seda parem. Kui juba algne briif on olemas, siis ei tasu seda endale hoida – kogemuse põhjal oskame soovitada, mis töötab animatsioonis paremini ning mida võiks muuta või lisada, et saavutada parim lõpptulemus. Võib olla mingi teine pildikeel või loo jutustamise stiil töötab animatsiooni eripärasid arvestades paremini kui see, mille klient/agentuur algselt välja on pakkunud.
• Hea animatsiooni tegemine võib võtta aega. Vahel tulevad mulle projektipäringud, kus on näiteks toodud mõni Pixari film. Samas eelarvet nähes kukutakse pikali. Vahel tundub, et eeldatakse, et arvutile on selline „animate“ nupp, mis ise animatsiooni valmis teeb. Tegelikult sõltuvalt keerukusest võib animatsiooni tegemine aega võtta 2-3 sekundist kuni 15 sekundini päevas. Teatud määral on võimalik kohandada animatsiooni töömahtu vastavalt antud projekti eelarvelistele võimalustele – seda lihtsustada, samas luues tulemuse, mis täidab hästi soovitud eesmärki.
Elisa klienditeeninduse chatbot. Agentuur: Tank. Animaator: Madis Epler
  • Elisa klienditeeninduse chatbot. Agentuur: Tank. Animaator: Madis Epler
Banzai animatsioonistuudio loomislugu
Banzai animatsioonistuudio loomine 2018. aasta sügisel sai Madis Epleri sõnul alguse sellest, et üks ring sai tema jaoks täis. „Töötasin Tolm stuudios režisööri/animaatorina 2009. aastast alates. See oli staaži mõttes väga pikk aeg ühes kohas töötada.“
Teine põhjus enda stuudio loomiseks oli tema sõnul see, et Eestis ei olegi animatsioonivaldkonnast kuhugi väga edasi liikuda. „Meil ei ole lihtsalt turul tegijaid, kes valdaks animatsiooni loomist sellisel tasemel ning sellise tööeetikaga, mis mulle aktsepteeritav oleks.“
2018. aasta novembris otsustas ta enda asja tegema hakata. „Ligi pool aastat hiljem võib öelda, et see oli kindlasti õige otsus ja olen väga rahul.“
Võidetud animatsioonialased auhinnad:
ADCE Estonia Awards 2018 Gold “Kidzone TV idents” in Motion Graphics category (Tolm Stuudio)
ADCE Europe Awards 2015 Bronze for Directing and animating “Südameapteek” in Motion Graphics category ( Tolm Stuudio)
VÕTA ÜHENDUST!
Koduleht: www.banzaistudio.ee
Facebooki leht: https://www.facebook.com/banzaianim
Name: Madis Epler
Phone: +372 53467930
Meil: [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele