Raadio pole aastal 2015 enam üks kast nurgas, vaid tõsiseltvõetav multiplatvormidele sisutootja, mis kindlasti annab uue perspektiivi ka reklaamiostjatele.
Raadio tulevik oli Euroopa tippkonverentsi peateemaks. Üle 1000 Euroopa raadiotegija osales märtsis Milanos maailma suurimal raadiokonverentsil Radiodays, mille ettekannetes tõdeti, et aastal 2015 suudab raadio olla väga konkurentsivõimeline just tänu oma sisule.
Kuigi striimingukeskkonnad nagu Spotify, Pandora jt on väga populaarsed, ei ole nende toode sugugi nii emotsionaalne kui seda on raadio. Lihtsalt muusikavoog ei pane sind naerma, ei tõsta ihukarvu püsti - hea raadiosaade suudab seda endiselt.
Just seepärast on kõikvõimalikud raadiote toodetud materjalid digimaailmas väärt kaup. Mistahes põneva sisuga saade on alati populaarne ka väljaspool jaama - järelkuulamistes, podcastides jne. Raadiod ja striimingukeskkonnad on rivaalitsemise asemel hoopis koostööd alustanud. Selle tulemusena näitabki kogu üldine audio tarbimine Euroopas tõusu. Raadio Sky Plus Digsteri playlist Spotify keskkonnas ongi näiteks Eesti kuulatuim playlist.
Raadio on ka üks nutikamaid sotsiaalmeedia ärakasutajaid kogu maailmas. Saade otse-eetris võib küll lõppeda, ent sotsiaalmeedia abil see jätkub. Näiteks Austraalia üht populaarset hommikuprogrammi The Dan & Maz Show'd teeb küll kaks saatejuhti, ent tiimis on lisaks veel seitse produtsenti: kolm tegelevad saate ettevalmistusega, kahe ülesandeks on audiomaterjali ettevalmistus ning ülejäänud kaks on online-meedia managerid, kes peavad tagama just selle, et saade jätkuks ka pärast eetrit. Veel aasta tagasi oleks selline süsteem olnud mõeldamatu. Täna on aga eraldi visualiseerimise osakond raadiokorporatsioonides saamas uueks normiks.
Samas suunas liiguvad ka Eesti raadiojaamad. Näiteks Sky Plusi puhul levivad hommikuprogrammis esinenud Eesti artistide live'id pärast saate lõppu juba videotena. Seda pilti vaatavad kümned tuhanded inimesed, sest jaama fännibaas Facebookis on Eesti üks suuremaid, ulatudes ligi 100 tuhande inimeseni.
Raadio pole seega aastal 2015 enam üks kast nurgas, vaid tõsiseltvõetav multiplatvormidele sisutootja, mis kindlasti annab uue perspektiivi ka reklaamiostjatele.
Raadio suudab sõnumit väga täpselt sihtida.
Näiteks Sky Media viis raadiojaama omavad kõik selget ja eristuvat formaati ning selle taha koondunud igapäevast kuulajaskonda:
Sky Plus – kuulatavuselt nr 1 kommertsjaam Eestis, mille saatekavasse kuulub ka Eesti populaarseim ja kuulatuim hommikuprogramm. Muusikavalikult ainus vaid TOP 40 hitte mängiv eestikeelne jaam meie turul. Olemuselt kõige postiivsem raadiojaam Eestis!
Retro FM – nõudlikuma muusikamaitse ning keskmisest kõrgema hariduse ja sissetulekuga eestimaalaste lemmikkanal vanuserühmas 30-50a. Head ajad, väärt laulud!
Russkoje Raadio – suurima vene kuulajaskonnaga kommertsraadio Eestis, mille eetris kõlab 100% vene muusika. Russkoje Raadio hitiks on populaarne hommikuprogramm, mida ainsana Eestis juhivad tervelt neli inimest.
Energy FM - jaam tõeliselt aktiivse ellusuhtumisega noorele ja sportlikule inimesele, kes peab lugu uuemast tantsumuusikast.
SKY Raadio – kõige energilisema hommikuprogrammi ja saadetega venekeelne jaam Eestis, mis on suunatud nooremale sihtrühmale. Pophitte mängiv SKY Raadio on absoluutne liider 15-40 aastaste venekeelses vanuserühmas.
Raadiol on haaret. 100 tuhat iganädalast ja kliendi poolt soovitud sihtrühma kuulajat Eestis või 60 tuhat Tallinnas-Harjumaal on see piir, kui tasub võtta käibele sõnad planeeritav ja mõõdetav reklaamitulu.
Raadio on suurim mõjutaja enne tarbija ostusooritust. Müügisõnumite koostamisel tasub arvestada, et raadio prime time (drive time) aeg on kõige isiklikum ja ajaliselt lähim mõjutaja vahetult enne päeva suurimat ostutehingut.
Raadio on mobiilne. Kaasaskantava raadio sünniga lahkus raadio elutoast tegelikult juba 1960ndatel. Täna on raadio kõikjal.
Raadio puudutab. Vaieldamatult on raadio kõige intiimsem meedia, koos kuulajaga pimedas toas või partnerina rutiinsel autosõidul. Raadio on vanade mälestuste album ja värskete tunnete võimendaja. Raadio poolt pakutav eriline lähedus oma kuulajaga teeb temast väga võimsa turundusrelva.
Raadio on tõhus ja endiselt soodne. Oma kiiruse ja paindlikkuse ning odavate stardikulude ja kontaktihinnaga on raadiomeedia ka väikestele ja keskmistele ettevõtetele piisavalt taskukohane. Tuhande kuulajani sõnumi viimine jääb kuulatavaimatel aegadel 30 sekundilise sõnumi puhul Eestis vaid 1,5 kuni 3 euro vahemikku. Lisaks saab korraga mitmes erinevas raadiojaamas kampaaniat tehes hakkama ühesuguste reklaamklippidega ehk ka tootmiskulud on soodsad (vs meediumid, kus vaatamata samale meedia tüübile on lähtuvalt firmast ikkagi erinevad mõõdud ja mahu piirangud)
Raadio on orgaaniline osa kiirest elutempost. Kui paljud meediakanalid jäävad hätta hõivatud inimese tähelepanu püüdmisega, siis raadio jaoks on selline sihtrühm täiesti kättesaadav. Keskmine Eesti elanik kuulab raadiot 3 tundi ja 43 minutit päevas (allikas: TNS Emor Raadio auditooriumi päevikuuuring talv 2015). Audio kui uue info kanal sobitub suurepäraselt meie modernsetesse eludesse.
Võta meiega ühendust:
Heiki Abel
Sky Media müügidirektor6788 700
www.sky.ee
Autor: Heiki Abel, Silja Oja