14. jaanuar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TV3: Mis muutus aastal 2013 Eesti telemaastikul?

"Tänu mitmekülgsele ja õnnestunud programmivalikule kerkis TV3 peamises müügisihtrühmas (18-49-aastased televaatajad) liiderkanaliks kogu aasta lõikes,“ kirjutab TV3 uuringute juht Toomas Tombu.

2013. aasta oli Eesti telemaastikul mitmes mõttes murranguline ning uudsust pakkuv. Suuremate märksõnadena võib välja tuua Schibstedi tehingu Eesti Meediaga, mille käigus kodumaised ettevõtjad Kanal 2 koos sõsarkanalitega ära ostsid. Kaalukuselt vähem pole tähtis ka fakt, et 2013. aastal toimus oluline muudatus, mis erutas ühtviisi televaatajaid ja reklaamikliente - aastatepikkuse tiheda võitluse tulemusel seljatas TV3 oma peamise konkurendi, tõustes kindlaks turuliidriks nii kevad- kui ka sügishooajal. Tänu mitmekülgsele ja õnnestunud programmivalikule kerkis TV3 peamises müügisihtrühmas (18-49-aastased televaatajad) liiderkanaliks ka kogu aasta lõikes.

Piiludes programmitegijate telgitagustesse võib tõdeda, et aasta-aastalt muutub eestlastele olulisemaks kodumaiste teleproduktsioonifirmade toodang. Draamasarjade osakaal on jätkuvalt kasvutrendis ning suurimat kaasaelamist pakuvad erinevad suured teleshow’d, mida on hea jälgida kogu perega. Kuuma komeedina sulatas eelmisel aastal terve Eestimaa südamed „Su nägu kõlab tuttavalt“, mis kulmineerus ülimenuka finaaliga Saku Suurhallis. Finaalsaatele elas telerite vahendusel kaasa ligi 300 000 silmapaari, mis on viimaste aastate kommertskanalite programmi säravaim tulemus. Saate uus hooaeg on Eesti televaatajaid vaimustamas juba 2014. aasta sügishooajal.

„Sama rõõmustav kui TV3 edu on kõigi MTG kanalite vaadatavuse tõus aasta lõpuks 45 protsendini, millega meie müügimaja on kindel turuliider,“ ütles TV3 müügidirektor Algis Liblik. Libliku sõnul näitab tele üldist head seisu ka fakt, et keskmine telerivaatamisele kuluv aeg vanuserühmas 18-49 jäi mullu võrreldes 2012. aastaga sisuliselt samale tasemele - aastane langus vaid 1,5 minutit ehk 3 tunni ja 7 minutini päevas. Märkimisväärselt kõrge tarbimisaeg annab kinnitust, et televisioon kui meedium on endiselt ülitugev ning inimeste elus tähtsal kohal.

„Vaatame aastale rahulolevalt tagasi,“ kinnitab MTG Eesti juht Priit Leito, vihjates, et saabuva kevadhooaja ettevalmistused on täies hoos ning slogan „Rohkem elu, rohkem edu!“ on TV3 eelolevale aastale mõeldes enam kui asjakohane.

Kanal 2: Mis toimus Eesti telemaastikul 2013?

Loe ka:

Autor: Toomas Tombu, Silja Oja

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700