Autor: Mari-Epp Tirkkonen • 21. juuni 2024

Roppusi ja vihakõnet pole mõtet püüda kaubamärgina kaitsta

Euroopa Liidu loomevaraametid on värskelt kokku leppinud põhimõtetes, kuidas käsitleda moraalitunnet riivavaid kaubamärke. Selliseid väljendeid või kujundeid püütakse aeg-ajalt ka Eestis kaubamärgina kaitsta, ühtne praktika muudab Patendiameti otsused ettevõtjate jaoks ennustatavamaks.
Foto: Unsplash

Koroonapandeemia kõrghetkel tabas Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametit (EUIPO) ja liikmesriikide ameteid koroonaga seotud kaubamärkide laine. Näiteks sooviti kaitset pidudele kaubamärgiga „Corona Party“ ja alkohoolsetele jookidele tähisega „CORONAVIRUS“. Kuigi seadus keelab avaliku korra ja heade kommetega vastuolus olevate kaubamärkide registreerimise ning kohtupraktikast leiab mõned suunised, valitses ELi loomevaraametites suur ebakindlus, kuidas sääraste märkidega talitada.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700