Mihkel Luks • 23 märts 2020

Brändid, kes on pildis ka raskel ajal, säilitavad oma turuosa

COVID-19 pandeemia on tekitanud üle maailma paljudes ettevõtetes tööseisaku ja inimesed on koduseinte vahele vangistatud. See on kõigi meie eludes tekitanud täiesti enneolematu olukorra. Inimestel on rohkem aega keskenduda oma peredele, kodudele, tarbida digitaalteenuseid ja meediat.

Ekspress Meedia reklaamidirektor Mihkel Luks  Foto: Karin Vene

Meedia tarbimine teeb rekordtulemusi, inimesed loevad rohkem lehti, vaatavad rohkem telerit ja veedavad rohkem aega uudisteportaalides. Kõige suuremat kasvu on näha just viimastes, sest internet on kõige kiirem infokanal.

Kohalik sõltumatu meedia on usaldusväärne infokanal ja lugejad vajavad seda tänases situatsioonis, kus paanikat ja teadmatust on palju ning sotsiaalmeedias levib libauudiseid ja kuulujutte. Turundussõnumite kommunikeerimise juures on see kahtlemata üks väga oluline aspekt, sest oma brändi kuvamine ebausaldusväärse või lausa valeliku sisu kõrval võib kahjustada brändi, toote või teenuse mainet ulatuslikult.

Kodus viibimine paneb inimesi mõtlema tegevustele, milleks seni pole olnud aega - kes teeb remonti, kes loob värskust sisekujunduses, ja kuna kevad on saabumas, siis miks mitte, planeerib haljastustöid. Sel perioodil on ettevõtetel väga oluline oma potentsiaalsete klientide jaoks olemas olla, turunduskommunikatsiooni vahendusel neid harida ja toetada.

Selget elavnemist on näha ka e-kaubanduses ja digitaalmeedia on e-äride jaoks kõige vahetum müügikanal, mille mõju müügitulemustele on kõige lihtsam mõõta. Tehnoloogiliselt suudavad kohalikud digitaalkanalid pakkuda e-kaubandusele juba ka mitmeid tööriistu, mille abil oma sihtrühmadele paremini "pihta saada" ja igast turundusse investeeritud eurost rohkem tagasi teenida.

Sobiv aeg on tegeleda imagoga, sest lühikese ajaga on võimalik tabada väga suurt hulka inimesi. Brändikampaania sõnumeid tuleks aga adapteerida vastavalt olukorrale, olla empaatiline, teha rohkem teadvustamise kampaaniaid ja võimalusel vältida agressiivseid müügikampaaniaid.

Mitmed ettevõtted on majanduslikult küll raskes olukorras, aga riik võitleb selle eest, et töökohad säiliks, kompenseerides osale ettevõtetest töötukassa reservidest tööjõukulusid kuni 70 protsendi ulatuses. Nii säilib keerulisemal perioodil ka ostujõud ja inimesed saavad oma sisseoste teha digitaalsete kanalite kaudu. Loodan parimat ja usun, et olukord laheneb mõne kuu möödudes ning jaekaubandus, turismisektor, kinod, teatrid, restoranid ja avalikud üritused saavad taas jalad alla.

Olge positiivsed ja ärge unustage oma klientidega suhtlemist! Turundus on investeering, mitte kulu, ja tarbijate brändieelistused muutuvad väga kiirelt, kui nendega pidevalt kontaktis ei olda. Brändid, kes on pildis ka raskel ajal, säilitavad oma turuosa ja müüvad rohkem pikas plaanis.

Olge terved!

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700