Jaga lugu:

Mida kliendid sinu kodulehel teevad?

Korrektse ja olulise info omamine ettevõtluses on alati ettevõtte tulu ja eduga seotud olnud. Kuna veebileht mängib tänapäeval äri õnnestumise juures üha olulisemat rolli, on väga oluline veebilehe kui müügikanali probleemidest võimalikult vara teada saada. FCR Media SEO teenuse juht Jüri Hass annab nõu, kuidas seda teha.

Probleemide ennetamiseks või lahendamiseks on vaja vastata kolmele küsimusele:

- Kas kliendid jõuavad ettevõtte poolt seatud eesmärgini?

- Milline on kasutajakogemus?

- Kas veebilehe indekseerimisel Google'i otsinugmootoris esineb takistusi?

Kõik need teemad mõjutavad veebilehe kaudu tulevat müüki ja läbi kasutajakogemuse ettevõtte mainet, aga kuidas nendest probleemidest teada saada? Selle jaoks on olemas kaks täiesti tasuta tööriista:

Google Search Console, mis on veebilehe leitavuse hindamise jaoks Google otsingumootoris, ja Google Analytics, mis on kasutajate käitumise kohta tagasisidet andev statistika tarkvara.

Kas kliendid jõuavad eesmärgini?

Sellele küsimusele vastuse saamiseks on abiks Google Analytics, mis kogub veebilehe külastajate kohta statistikat. On äärmiselt oluline, et Google Analytics’is oleks seadistatud mõõdetavad eesmärgid – näiteks kontaktlehe külastused, kontaktvormi täitmised, e-poe ostud. Google Analytics peaks olema elementaare osa veebilehest. Juhul, kui puudub arusaam sellest, kas Google Analytics’i kood on veebilehele lisatud, eesmärkide jälgimine seadistatud või statistikale juurdepääs sootuks puudub, tuleks kindlasti pöörduda kas veebilehe arendaja või digiturundusagentuuri poole, kes oskavad selles küsimuses aidata.

Selleks, et hinnata, kas kliendid jõuavad soovitud eesmärgini, tuleb esmalt leida vastav ülevaatlik raport, liikudes Acquisition -> All Traffic -> Channels.

Channels  

Selles raportis on erinevate kanalite üldised näitajaid nagu külastuste arv (Sessions), kasutajate arv (Users) ning mitmeid veebiliikluse kvaliteedi näitajaid nagu põrkemäär ehk veebilehelt lahkujate osakaal (Bounce rate), keskmine seansi kestvus (Avg. Session Duration), täidetud eesmärkide arv (Goal Completions) ja eesmärgi täitumise määr (Goal Conversion Rate).

Seda, kas kliendid jõuava veebilehele seatud eesmärgini, näitab eesmärgi täitumise määr ehk konversioonimäär (Goal Conversion Rate).

Konversioonimäär  

Erinevate allikate puhul on konversioonimäär erinev, sest erinevatest kanalitest tulevad tavaliselt erinevas tarbimise järgus olevad kasutajad. Näiteks bänner-reklaami (Display) kanalist võib osakaalult tulla kõige rohkem külastusi, kuid samas on sealne konversioonimäär kõige nõrgem, sest kanali eesmärk on bränditeadlikkuse kasvatamine ning konversioonimäär on tavaliselt 0,2–1% vahel.

Kõige paremad konversioonimäärad on enamasti veebiliiklusel, mis tuleb otsingumootoritest kas loomulikul teel (Organic Search) või makstud reklaamide kaudu (Pay Per Click). Üldjuhul toovad need kaks kanalit kõige paremini sihitud kasutajaid veebilehele, seda muidugi juhul kui kodulehe optimeerimine ehk SEO ja PPC kampaania on õigesti tehtud. Põhjus on selles, et otsingumootoreid kasutavad inimesed, kes on tarbimisele kõige lähemal. Sõltuvalt konkurentsist on nende kanalite normaalne konversioonimäär Eestis 5-15%.

Juhul kui selgub, et veebilehe kanalite konversioonimäär on alla 5% ehk vaid 5 inimest 100-st teostab päringu või ostu, võib tegu olla probleemiga: veebileht võib olla valesti optimeeritud, Google Ads kampaania valesti sihitud või on veebilehel takistused, mille tõttu lehele jõudnud kasutajad ei jõua seatud eesmärkideni. Teades oma kodulehe konversioonimäära ja keskmist tehingu väärtust, on Google Test My Site tööriistaga võimalik prognoosida optimeerimise tasuvust ning konkurentide lehe kvaliteeti.

Kuigi Google Analytics ja Search Console võivad keerulised tunduda, on need tohutult kasulikud tööriistad, mille abil saab hõlpsalt oma veebilehe tootlikkust muuta.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee