Jaga lugu:

Eestlaste lemmikbrändide TOP10

YouTube rühib tippu, kaupluseketid samuti - vaata, millised kaubamärgid on eestlaste lemmikbrändide esikümnes.

Ehkki staažikas Eesti elanike lemmikbränd Kalev jätkab Kantar Emori juhteksperdi Aivar Voogi sõnul liidrina tänavuseski uuringus, on edumaa globaalse YouTube`i ees kahanenud. Enim meeldivate kaubamärkide TOP10-sse on jõudnud ka Coop ning Gmail.

Voog märkis, et suures osas moodustavad meeldivate brändide esikümne samad kaubamärgid mis mullugi. „Võrreldes möödunud aastaga on edu saatnud Coopi ja Maximat,“ märkis ta. “Coop on kerkinud uue katusbrändi kasutuselevõtu järel esmakordselt esikümnesse ning ka Maxima on teist aastat järjest tõusuteel. Gmail on aastataguse kerge languse järel jõudnud esikümnesse tagasi, nihutades kümne meeldivaima brändi seast välja Telia.“

Üksteisele üsna lähedase eelistajate osakaaluga mahuvad esikümnesse veel Swedbank, Google, ERR, Selver ja Facebook. „Eesti inimeste jaoks meeldivaimateks brändideks on mitte ihaldusväärsed luksuskaubamärgid, vaid need, millega nad puutuvad kokku igapäevaselt,“ kommenteeris uuringujuht Katrin Männaste. „Digivaldkond tõusis tavakaupade-teenuste kõrval lemmikute hulka mõne aasta eest, nüüd on selles vallas pigem küsimus, kes keda edestab.“

Männaste lisas, et brändide üldedetabel võtab kokku terve elanikkonna eelistused, samas on erinevates sihtrühmades pingeread üsna erinevad. „YouTube'i edu tagab kõrge meeldivus noorte meeste seas, Kalevi suurimad fännid on aga pigem üle 35-aastased naised. Maxima on mitte-eestlaste edetabeli absoluutses tipus, ERR toetub eestlaste eelistusele jne. Seega on mitmeid brände, mis võivad rõõmustada mõne segmendi suureks lemmikuks olemise üle.“

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus Kantar Emor vastajal valida etteantud nimekirja alusel kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat kaubamärki 164 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1163 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Emor kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee