Jaga lugu:

Kantar Emor: Facebook ja Google neelasid 13 miljonit eurot Eesti reklaamiraha

Facebook ja Google neelasid eelmisel aastal koos nendega seotud Instagrami ja YouTube´iga Eesti turult ligi 13 miljonit eurot reklaamiraha ja kasvasid võrreldes aasta varasemaga tervelt 38 protsenti, sellal kui Eesti kohalik internetireklaamiäri tammub paigal.

Foto: Reuters/Scanpix

Eesti kohaliku internetireklaamituru kogumaht oli mullu 20,24 miljonit eurot ja see kasvas vaid 0,5 protsenti, mis tähendab, et Facebook ja Google teenisid Eestist internetireklaamiga rohkem kui ükski siinne meediaettevõte. Kõigi globaalsete reklaamimüüjate maht kokku oli aga veelgi suurem ehk üle 40 protsendi Eesti reklaamiostjate poolt internetti panustatud rahast.

Kantar Emori uuringueksperdi Elvin Heinla kinnitusel kasvasid Facebooki ja Google´i reklaamimahud Eestis ka tunamullu ligi 40 protsenti. „Ühendriikides tehtud uuringud ning ennustused järgnevateks aastateks viitavad sellele, et Facebooki ja Google´i reklaamikanalite osatähtsuse kasv jätkub ning kasvumootoriks peetakse just digitaalset videoreklaami. Kui vaadata Eesti kohalikke veebilehti, siis siinsel turul ei ole võrdväärset vastast globaalsele YouTube´i keskkonnale ja videoreklaam on võtnud selge suuna sotsiaalmeediasse."

Heinla tunnistas, et Eesti meediaettevõtetele on kujunenud olukorras keeruline anda head nõu, kuidas toime tulla ja seejuures kasvada. „Eesti ajakirjanduse hea käekäik sõltub suuresti sellest, kuidas suudetakse müüa reklaami internetis. Ainuüksi eelmisel aastal võrreldes tunamullusega Google´i ja Facebooki kaukasse juurde kukkunud 3,45 miljonit eurot oleks olnud neile suureks abiks. Meediaettevõtjatel ei jää muud üle kui kohaneda ning otsida formaate, mis eristaks neid rohkem sotsiaalmeediakanalitest.“

Praegu on kohalikud interneti reklaamikanalid ennast Heinla hinnangul paraku turundajate jaoks ammendamas, sellal kui reklaamiostjad otsivad üha uusi võimalusi olla nähtavad kiiresti ja efektiivselt. „Pealegi on kohalikud meediakanalid avanud ka ise Google´ile ukse, võimaldades näidata temalt ostetud reklaami segamatult nende endi veebilehtedel – ostad Google´ist, saad terve Eesti meedia! Siinsed meediakanalid saevad kohati ise oksa, millel istuvad.“

Kantar Emor tugines kahe suurima välismaise reklaamikanali teenitud summade kokkulöömisel 16 Eesti suurema meedia- ja digiagentuuri teabele.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee