Uku Nurk • 8 mai 2019
Jaga lugu:

Kas lumehelbekesed mõjutavad finantsteenuste DNA-d?

Saates "Eetris on turundusuudised" räägiti pankade kuvandist. Selleks on stuudios külas TF Banki turundusjuht Birgit Jõgeva ja Swedbanki turundusjuht Arno Pae. Juttu tuleb sellest, kuidas on muutunud pankade suhtluskanalid ja millised on väikelaenude kommunikeerimise mured. Milline on viimase aja kõige edukam turundusaktsioon?

Arno Pae, Birgit Jõgeva ja saatejuht Uku Nurk  Foto: Maarit Eerme

Minevikuvaade

2. maailmasõda. Õhus hõljuvad lendlehed, mis puistati vaenlase lennukist meie linna kohale. Saame lugeda, kuidas ainus õige samm oleks alistuda koheselt, kuna meie olukord pidavat olema nii halb! Ajaloost teame väga hästi, et iga sõda tõstab esile mõnda tööstust - 2. maailmasõda andis suure panuse masinatööstusele. Sõjamasinate ehitamiseks oli vaja võtta suuri laene ja need omakorda tegid mitu pankurit püstirikkaks. Äri aeti sigari ja konjakiga. See on selline ütlus meeste kohta, kes luksuslikult möbleeritud puhketoas tähtsat juttu rääkisid. Ka eraisikud said laenu. Näiteks see talumaja, milles ma praegu elan, oli ostetud kinnisvaralaenuga. "Õnneks" sai laen tagasi makstud vahetult enne seda, kui algas 2. maailmasõda. Peremees küüditati.

Tänapäev

Tuleme tänasesse päeva: ei mingit sigarit ega konjakit! Isegi mitte priviligeeritud inimestele mõeldud teenuseid. Pangalaen on lihtne finantsteenus, mida saab tellida ka nutitelefonist ja pargipingil istudes. Isegi üliuhke klaasist ja roostevabast terasest karnituuriga nõustamisruum, kus sa ennast alati pisut ebamugavalt tundsid, ei ole enam teema.

Swedbank pole enam külmalt naeratav kõrgema keskklassi asutus ja väikelaen pole midagi sellist, mida ainult puruvaesed meeleheites võtavad. Kõik on muutunud. Kinnisvaralaenu saamiseks visatakse kinnas mitmele pangale ja sõlmitakse leping sellega, kes kõige meeldivamalt ja soodsaid tingimusi pakkusid. Väikelaen on ratsionaalselt kalkuleeritud raha, mis enamasti sihtotstarbelistel eesmärkidel laenatakse.

Uskumatud arengud panga imagoloogias

Tänast Swedbanki kommunikatsiooni vaadeldes näeme väga edumeelset, sõbralikku ja avatud organisatsiooni. Rootsi päritolu TFBank on Eestis väikepank, kes pakub väikeseid laene ja liisinguid. Kuna väikelaene ei tohi peaaegu üldse reklaamida, siis peamine turundusfookus on suunatud finantsalasele haridusele.

Finantsvaldkond on läbi teinud tohutult suure hüppe. Maailm on muutunud tundmatuseni ja oleme sisenenud uskumatuna tunduvasse tulevikku. Miks uskumatuna tunduvasse? Kui ma oleks viisteist aastat tagasi maininud, et varsti te teete meelelahutuslikke ja harivaid videoklippe sotsiaalmeedias, siis oleks mind panga reklaamikoosolekult välja visatud.

Imagoloogilised verstapostid

Artikli alguses mainitud 2. maailmasõda on justkui alguspunkt ja tänane päev on see järgmine punkt. Ühendame need kaks punkti mõttelise joonega, siis saamegi finantsteenuste liikumise suuna. Kolmanda - tulevikupunkti asukohta me ei tea, kuid senise joone suunda arvestades oskame aimata, kuhu valdkond areneb.

Äripäeva raadio saates "Eetris on turundusuudised" käsitlesime pangandusvaldkonna turundust. Stuudiosse oli palutud TFBanki turundusjuht Birgit Jõgeva ja Swedbanki turundusjuht Arno Pae. Kindlasti tahaksin saates kõlanud lumehelbekeste negatiivset varjundit selgitada ja väita, et just Z-generatsioon on see, kelle tõttu on finantsteenuste turg täna suurte muutuste lävel. Eetiliselt vankumatu põlvkond asub konsuumerite edetabeleid juhtima järgmise aastakümnendi keskpaiku ja võib olla isegi enne seda. Samas näitavad kõik märgid, et juba täna pöörduvad enamik pangad radadele, mis on värskelt sisse tallutud Y-generatsiooni poolt.

See on personaalne ja avatud lähenemine, mida palistab sotsiaalselt vastutustudlike äritegude muster. Mõlemal pangal on sellised tegevused täitsa olemas. Kuna finantsteenuste reklaamid on seadusesilma poolt kõvasti rappida saanud, siis peab iga reklaam nii klassikalises kui alternatiivses kanalis edastama suures mahus imagoloogilist sõnumit.

Kuulake saadet!

Kuidas jutuajamine täpsemalt kulges - kuulake Äripäeva Raadio podcastist: "Eetris on turundusuudised".

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee